Υγεία & Ομορφιά
Οι Επιστήμονες Ρίχνουν Φως στον Βιολογικό Μηχανισμό Μετάδοσης του Κορωνοϊού στο Σώμα.
Επικαιρότητα

Οι επιστήμονες στις ΗΠΑ, δημιούργησαν έναν τρισδιάστατο χάρτη της προεξέχουσας πρωτεΐνης, την οποία διαθέτει ο νέος κορωνοϊός για να προσδένεται στα ανθρώπινα κύτταρα και να μολύνει τον οργανισμό.

Ελπίζεται ότι η εν λόγω μελέτη του βιολογικού μηχανισμού λοίμωξης, θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη φαρμακευτική αντιμετώπιση του ιού που προκαλεί την πανδημική νόσο Covid-19.

Μία βασική διαπίστωση είναι ότι η πρωτεΐνη-άγκιστρο του ιού «γραπώνεται» στα κύτταρα των ασθενών με περίπου τετραπλάσια ισχύ σε σχέση με εκείνη του προηγούμενου κορωνοϊού που προκάλεσε τη νόσο SARS (Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο) το 2002-03.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, αυτή η έξτρα δύναμη του νέου ιού, σημαίνει ότι τα σωματίδια του νέου κορωνοϊού, τα οποία εισπνέονται από τη μύτη ή το στόμα των ανθρώπων μέσω των σταγονιδίων που εκτινάσσει ένας ασθενής, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα και ικανότητα να προσαρτηθούν στα κύτταρα του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.

Εκτιμάται, λοιπόν, ότι χρειάζονται σχετικά λιγότερα σωματίδια του ιού για να προκληθεί μία νέα λοίμωξη, από ό,τι συνέβαινε στην περίπτωση της νόσου SARS.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Φανγκ Λι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», σύμφωνα με τη «Γκάρντιαν», χρησιμοποίησαν κρυσταλλογραφία ακτίνων-Χ για να δημιουργήσουν έναν «χάρτη» σε ατομικό επίπεδο της προεξέχουσας πρωτεΐνης του ιού, καθώς και της αντίστοιχης πρωτεΐνης υποδοχέα ACE-2 στα ανθρώπινα κύτταρα.

Μόλις ο ιός έχει μπει στο σώμα, η εν λόγω πρωτεΐνη του προσκολλάται στον αντίστοιχο υποδοχέα των ανθρωπίνων κυττάρων, πράγμα που επιτρέπει στον SARS-CoV-2 να εισέρχεται στα κύτταρα και να πολλαπλασιάζεται μέσα σε αυτά.

Όπως δήλωσε ο αναπληρωτής καθηγητής Φανγκ Λι:

«Η τρισδιάστατη δομή δείχνει ότι, σε σχέση με τον ιό που προκάλεσε το ξέσπασμα της νόσου SARS το 2002-2003, ο νέος κορωνοϊός έχει εξελίξει νέες στρατηγικές για να προσδένεται στον ανθρώπινο υποδοχέα του, με αποτέλεσμα η προσκόλλησή του να είναι πιο γερή.

Αυτό βοηθάει τον ιό να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα και να εξαπλώνεται μεταξύ των ανθρώπων».

Ο νέος 3D χάρτης του ιού θα χρησιμοποιηθεί τώρα από τους επιστήμονες σε όλον τον κόσμο για να βρουν πιθανά φάρμακα που μπορούν να τον εξουδετερώνουν, πριν προλάβει να πολλαπλασιαστεί.

Επιπλέον, ο αναπληρωτής καθηγητής Φανγκ Λι πρόσθεσε ότι:

«Αν ένα νέο φάρμακο αντισωμάτων μπορεί να προσκολληθεί στις ίδιες περιοχές του ιού πιο γερά και πιο συχνά από ό,τι ο ανθρώπινος υποδοχέας, τότε θα μπλοκάρει τον ιό έξω από τα κύτταρα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα Γoνιδιακή Θεραπεία Φαίνεται να Μείωσε Μόνιμα την Κακή Χοληστερίνη και τα Τριγλυκερίδια

Ορισμός Κρούσματος και Στενής Επαφής Κορωνοϊού Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ

Γιατί Είμαστε τόσο Σοκαρισμένοι από την Καθημερινή Αναφορά Θανάτων;

yoadmin

Χειρουργεία Μόνο για Έκτακτα Περιστατικά και Αναστολή των Απογευματινών Ιατρείων

H Oικονομία του Διαβήτη

yoadmin

Κορωνοϊός – Ενισχύστε το Φαρμακείο των Διακοπών σας με Αντισηπτικά, Μάσκες και Γάντια μίας Χρήσης

Η Σημασία των Μαθηματικών Μοντέλων για την Αντιμετώπιση του Κορωνοϊού

Βελτίωση του Αερισμού στα Σπίτια Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19

Κορωνοϊός – Η Μετάλλαξη του Ιού Αυξάνει τις Πιθανότητες Μόλυνσης

Ψηφιακή Ανίχνευση a la Γαλλικά – Τι Προετοιμάζεται

Εμβόλια mRNA – Το Δώρο της Επιστήμης ως Όπλο Ενάντια στην Πανδημία

Anaphase+ Το Δυναμωτικό Σαμπουάν που Ξεχωρίζει!