Υγιεινοί Τρόποι να Συμπεριλάβετε τη Ζάχαρη στη Διατροφή σας

Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι οι άνθρωποι αγαπούν τη ζάχαρη.

Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι η επιθυμία μας για τη γλυκιά γεύση είναι έμφυτη.

Ωστόσο, η αγαπημένη μας αυτή τροφή, που περιλαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες στα γλυκά και τη σοκολάτα, έχει κατηγορηθεί για πολλές παθήσεις του οργανισμού.

Ευτυχώς όμως υπάρχει τρόπος να λαμβάνει ο οργανισμός τη γλυκόζη που χρειάζεται και ταυτόχρονα να απολαμβάνουμε τη γλυκιά γεύση, χωρίς να επιβαρύνεται η υγεία μας.

Φρούτα

Τα φρούτα περιέχουν φυσικά σάκχαρα ενώ ταυτόχρονα αποτελούν πηγές βιταμινών, φυτικών ινών και είναι τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες.

Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει πως φρούτα όπως τα blueberries, τα μούρα και τα μοβ σταφύλια προστατεύουν τον εγκέφαλο από παθήσεις του γήρατος, όπως η άνοια.

Η ζάχαρη έχει κατηγορηθεί για πολλές παθήσεις του οργανισμού.

Φυσικά υποκατάστατα

Φυσικά θα έρθουν στιγμές που η επιθυμία για γλυκό θα είναι ακατανίκητη.

Στις περιπτώσεις αυτές, μπορείτε να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη με φυσικές γλυκαντικές ουσίες όπως το μέλι, το σιρόπι αγαύης και το φυσικό σιρόπι σφενδάμου.

Οι παραπάνω τροφές περιέχουν και αυτές μεγάλη ποσότητα σακχάρων, ωστόσο δεν βλάπτουν την υγεία.

Σε κάθε περίπτωση όμως, θα πρέπει να προσέχετε και να μην το παρακάνετε με τα υποκατάστατα.

Σύνθετοι υδατάνθρακες

Η ανάγκη του οργανισμού για γλυκόζη μπορεί να καλυφθεί με την κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων και τροφών ολικής άλεσης που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες.

Αυτές οι τροφές απελευθερώνουν με αργούς ρυθμούς γλυκόζη στο αίμα και το σώμα μπορεί να την καταναλώσει με βάση τις ανάγκες του.

Τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, η κινόα, τα φασόλια, τα δημητριακά, η βρόμη και το ψωμί ολικής είναι μερικά από τα τρόφιμα που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες.

Τα γλυκά, η σοκολάτα και τα ζυμαρικά είναι τροφές που περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης.

Κάποιες ακόμη τροφές που μπορείτε να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας είναι η γλυκοπατάτα και η κίτρινη κολοκύθα.

Αποφύγετε την υπερκατανάλωση φρουκτόζης

Παρότι πρόκειται για το πιο «αθώο» υποκατάστατο ζάχαρης, η φρουκτόζη έχει δεχτεί αρκετή κριτική.

Αυτό διότι η μεγάλη κατανάλωσή της οδηγεί στην ταχύτερη και μεγαλύτερη παραγωγή λιπαρών οξέων συγκριτικά με την κοινή ζάχαρη.

Τα οξέα αυτά επηρεάζουν τον μεταβολισμό ενώ μακροπρόθεσμα, η συστηματική κατανάλωση φρουκτόζης μπορεί να αλλάξει τις τιμές των λιπιδίων που περιέχονται στο αίμα και να συμβάλει στο σχηματισμό πρωτεϊνών που προκαλούν αγγειακές βλάβες.

Παράλληλα, τέτοιου τύπου υποκατάστατα έχουν συχνά συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας.

Σε κάθε περίπτωση, η αποβολή της ζάχαρης από την καθημερινότητά σας είναι μία διαδικασία που θα συμβεί σταδιακά.

Προτιμήστε να κάνετε μικρά και σταδιακά βήματα, όπως να ελαττώσετε την ζάχαρη στον καφέ.

Σε κάθε περίπτωση, έχετε στο νου σας ότι ένα γλυκό «παραστράτημα» μία στο τόσο δεν θα βλάψει την υγεία σας και ότι αν καταναλώνετε με μέτρο δεν υπάρχει λόγος να πείτε οριστικό «αντίο» στη ζάχαρη.

www.y-o.gr

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.