Πόνος στην Πλάτη και Άθληση

Ακόμη και αν έχετε περάσει από κάποιο επίπονο επεισόδιο με την πλάτη σας, συνιστάται η ομαλή επανέναρξη της δραστηριότητας με την οποία ασχολιόσασταν ή η έναρξη μιας καινούργιας, πιο ήπιας δραστηριότητας… και μάλιστα, το συντομότερο!

Πράγματι, η αδράνεια είναι ό,τι χειρότερο για την πλάτη.

Άλλωστε, όσο περισσότερο γυμνασμένη είναι η πλάτη σας και το μυϊκό της σύστημα, τόσο λιγότερο θα πονάτε όταν θα ασχολείστε με κάποιο άθλημα.

Ποια όμως είναι τα αθλήματα αυτά που προτείνονται;

Η ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος της πλάτης ελαχιστοποιεί τον πόνο της μέσης που ταλαιπωρεί αρκετούς ανθρώπους

Η ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος της πλάτης ελαχιστοποιεί τον πόνο της μέσης που ταλαιπωρεί αρκετούς ανθρώπους.

Προσοχή όμως! Ορισμένα αθλήματα είναι ιδιαίτερα ευεργετικά, άλλα… μπορεί να είναι βασανιστήρια για την πλάτη σας.

Ποια είναι τα αθλήματα που θα πρέπει να αποφεύγετε όταν υποφέρετε από πόνους στην πλάτη;

Τα “σκληρά” αθλήματα τα οποία κακομεταχειρίζονται την πλάτη, επιβάλλουν ακροβατικά και προκαλούν μικροτραυματισμούς, θα πρέπει να αποφεύγονται, καθώς επιβαρύνουν την ήδη καταπονημένη μέση μας.

Τέτοια είναι:

- το τζούντο,

- η πυγμαχία,

- η κωπηλασία,

- το κανό,

- όλα τα αθλήματα με ρακέτες (τένις, πινγκ πονγκ...),

- τα βάρη και οι αλτήρες,

- το τραμπολίνο, κ.λπ.

Ποια αθλήματα προτείνονται σε όσους υποφέρουν από πόνους στην πλάτη ή έχουν συχνά κάποιες οδυνηρές ενοχλήσεις στη μέση;

Συνιστώνται ιδιαίτερα τα εξής τρία αθλήματα:

- το κολύμπι,

- το περπάτημα,

- η ποδηλασία.

Η κολύμβηση είναι το άθλημα επιλογής για όσους υποφέρουν από πόνους στην πλάτη.

Επίσης, αποτελεί και θεραπεία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της πλάτης.

Επειδή το βάρος του σώματος αλλάζει μέσα στο νερό και η κίνηση του σώματος είναι διαφορετική, πιο ομαλή, δεν συμπιέζονται οι σπόνδυλοι από το βάρος του σώματος.

Το περπάτημα είναι μια πολύ καλή σωματική δραστηριότητα.

Εάν κάνετε μεγάλες βόλτες, υιοθετήστε ένα σταθερό βηματισμό.

Επίσης, φροντίστε ούτως ώστε το σακίδιό σας να είναι ελαφρύ.

Το περπάτημα είναι απλό στην εφαρμογή, ενώ τα οφέλη του για τη σπονδυλική μας στήλη είναι πολλά.

Είτε, λοιπόν, πρόκειται για μια μικρή ή μεγάλη απόσταση, είτε προχωράμε με γρήγορο ή αργό βήμα, τα οφέλη είναι πολλά.

Παρεμπιπτόντως, αν είστε του γρήγορου περπατήματος, βεβαιωθείτε ότι σταδιακά αυξάνετε τον αριθμό των βημάτων και όχι το άνοιγμα των βημάτων (μεγάλα βήματα).

Και γιατί όχι τζόκινγκ;

Κατά τη διάρκεια του τζόκινγκ, σε κάθε σας βήμα, το βάρος που στηρίζει η σπονδυλική σας στήλη δεκαπλασιάζεται.

Ως εκ τούτου, οι σπόνδυλοι υποφέρουν.

Εάν λοιπόν θέλετε πραγματικά να ασχολείστε με αυτή τη δραστηριότητα, θα πρέπει να λάβετε τα απαραίτητα μέτρα και να φοράτε τα κατάλληλα υποδήματα που θα απορροφούν τους κραδασμούς.

Είναι μια καλή λύση η ποδηλασία;

Εν τέλει, η ποδηλασία, δεν δημιουργεί κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα στη σπονδυλική στήλη.

Βασική προϋπόθεση, φυσικά, είναι η στάση του ποδηλάτη, πάνω στο ποδήλατο, το ύψος της σέλλας, το μήκος του σκελετού του ποδηλάτου, το ύψος του ποδηλάτου, το βάρος του ποδηλάτη, κ.λπ.

Όλα αυτά θα πρέπει να είναι εξατομικευμένα… κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του ποδηλάτη.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, μην διστάσετε να το συζητήσετε με κάποιον ειδικό, ο οποίος θα σας συμβουλεύσει και θα σας προτείνει ορισμένες ασκήσεις για την ανακούφιση από τον πόνο της πλάτης.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
www.y-o.gr

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.