fbpx

Πόνος στον Ώμο – Τι τον Προκαλεί και πώς θα τον Προλάβετε

Ο ώμος αποτελείται από αρθρώσεις που συνδέονται με τένοντες και μύες.

Πρόκειται για μια πολύπλοκη άρθρωση γι’ αυτό και επιτρέπει όλες αυτές τις κινήσεις που κάνουν τα χέρια.

Ο χρόνιος πόνος στον ώμο συχνά είναι αποτέλεσμα κινήσεων που γίνονται κατ’ επανάληψη.

Επειδή λοιπόν χρησιμοποιείται πολύ, είναι μια περιοχή που τραυματίζεται εύκολα και προκαλεί πόνο.

Ο χρόνιος πόνος στον ώμο συχνά είναι αποτέλεσμα κινήσεων που γίνονται κατ’ επανάληψη ή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Επίσης, μπορεί να είναι αποτέλεσμα κάποιας περίεργης κίνησης που επιβαρύνει την άρθρωση.

Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για κάκωση, όταν δηλαδή η καταπόνηση είναι επαναλαμβανόμενη.

Κάκωση ώμου μπορεί να πάθει κανείς ακόμα και αν δε γυμνάζεται συστηματικά.

Μπορεί να προκληθεί εξαιτίας κάποιων συνθηκών και κινήσεων που κάνετε στην καθημερινότητα ή την εργασία σας.

Κάποιες επαναλαμβανόμενες κινήσεις επιβαρύνουν τους μύες και τους τένοντες του άνω κορμού.

Μπορεί να είναι μικρές, όπως είναι η χρήση του ποντικιού αν εργάζεστε σε υπολογιστή, ή μεγαλύτερες, όπως η μεταφορά μεγάλου βάρους, η χρήση μηχανημάτων, η κίνηση που μπορεί να κάνετε αν τοποθετείτε πράγματα σε ράφια.

Όλες αυτές οι κινήσεις όμως επιβαρύνουν με τον ίδιο τρόπο τους ώμους σας.

Πρόληψη του πόνου στον ώμο

Αρκούν μερικές απλές προσαρμογές στον τρόπο ζωής σας και σε κάποιες συνήθειές σας.

Βελτιώνοντας τη στάση του σώματός σας θα γλιτώσετε από πολλά προβλήματα που αφορούν τις αρθρώσεις, τα οστά και το μυικό σας σύστημα.

Μειώστε το καθημερινό σας άγχος.

Το χρόνιο στρες σωματοποιείται και εκδηλώνεται μέσω διάφορων παθήσεων και μυοσκελετικών προβλημάτων.

Βελτιώνοντας τον εργασιακό σας χώρο, το περιβάλλον ή τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζεστε θα βοηθήσετε πολύ στη διατήρηση της καλής μυοσκελετικής σας υγείας.

Φροντίστε τα χέρια σας να μην είναι στον αέρα ενώ πληκτρολογείτε ή χειρίζεστε το ποντίκι.

Εργονομικός είναι όλος εκείνος ο εξοπλισμός και οι διαδικασίες που βοηθούν το σώμα σας να λειτουργήσει σωστά και καλύτερα.

Βρείτε εργονομικές λύσεις και εναλλακτικές για όλα εκείνα που θεωρείτε ότι σας ενοχλούν.

Φροντίστε η στάση σας να είναι σωστή, ενώ κάθεστε στο γραφείο και μην καμπουριάζετε.

Ξεκινήστε αποκτώντας επίγνωση του τρόπου με τον οποίο κάθεστε.

Ποια λάθη κάνετε;

Ακουμπούν τα πόδια σας στο έδαφος;

Είναι οι γοφοί σας παράλληλοι με αυτό;

Η μέση σας στηρίζεται;

Οι καρποί και τα χέρια σας είναι παράλληλα με τους πήχεις ή βρίσκονται στον αέρα;

Είναι οι αγκώνες σας κοντά στον κορμό, στηρίζονται ή τους κρατάτε κι αυτούς στον αέρα;

Οι ώμοι σας είναι χαλαροί ενώ εργάζεστε;

Όλα αυτά είναι απαραίτητα για να εξασφαλίσετε την καλή κινητικότητά τους.

Αφού βρείτε τα λάθη σας, προσαρμόστε τα έπιπλα του γραφείου στις ανάγκες σας.

Επενδύστε σε μια εργονομική καρέκλα, φροντίστε τα χέρια σας να μην είναι στον αέρα ενώ πληκτρολογείτε ή χειρίζεστε το ποντίκι.

Στηρίξτε τα πόδια σας σε ένα υποπόδιο και βεβαιωθείτε ότι το γραφείο σας δεν είναι πιο ψηλά από τους αγκώνες σας.

Κάτι τέτοιο θα κουράσει άδικα τους ώμους σας.

Αν το γραφείο δεν προσαρμόζεται στα μέτρα σας, επιλέξτε ένα ρυθμιζόμενο πληκτρολόγιο.

Η οθόνη του υπολογιστή θα πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση ενός χεριού από τα μάτια σας.

Η κορυφή της θα πρέπει να βρίσκεται πάνω από το ύψος των ματιών, σε τέτοιο σημείο που να κρατάτε το κεφάλι σε ευθεία ενώ πληκτρολογείτε.

Τέλος, φροντίστε να κάνετε συχνά διαλείμματα και να σηκώνεστε για να ξεπιάνεστε.

Ανά μισή ώρα τεντώνετε για μισό λεπτό τα χέρια σας, τινάζετε τις παλάμες σας και ξεκουράζετε το κεφάλι και τα μάτια εστιάζοντας μακριά.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.