fbpx

Η Σημασία της Σωστής Στάσης Σώματος

Η κακή στάση του σώματος μπορεί να έχει πολύ αρνητικές συνέπειες στη σπονδυλική σας στήλη.

Είναι πιθανό να μη σκέφτεστε καθόλου πώς τοποθετείτε το σώμα σας ενώ στέκεστε.

Ιδιαίτερα αν περνάτε τις περισσότερες ώρες της ημέρας καθισμένοι σε μια καρέκλα ή όρθιοι λόγω της δουλειάς σας, η σπονδυλική σας στήλη μπορεί να μην είναι πάντα ευθυγραμμισμένη.

Η σωστή στάση του σώματος μπορεί να ακούγεται ως κάτι απλό και αυτονόητο, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική σας υγεία.

Έχετε υπόψη πως η ακατάλληλη στάση της σπονδυλικής σας στήλης μπορεί να ευθύνεται για τους πόνους στην πλάτη σας.

Η σπονδυλική στήλη είναι το κύριο σύστημα υποστήριξης του σκελετού σας.

Μια ακατάλληλη στάση σώματος μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία δισκοκήλης ή σε χρόνια κόπωση.

Είναι πολύ σημαντικό να στέκεστε, να κάθεστε και να περπατάτε σωστά και να μη στηρίζετε το βάρος σας στο ένα από τα δύο πόδια γιατί έτσι τα ισχία χάνουν την ευθυγράμμισή τους.

Οι γυναίκες έχουν κάποιους επιπλέον επιβαρυντικούς παράγοντες:

Τα ψηλά τακούνια και τις βαριές τσάντες ώμου που χαλάνε και μετατοπίζουν το κέντρο βάρους του σώματός τους.

Η παχυσαρκία, οι συνθήκες εργασίας, η καθιστική ζωή και η υπερβολική χρήση των προϊόντων τεχνολογίας επιδεινώνουν μια κακή στάση σώματος και χαλούν την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης.

Όταν είστε πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή σας, το σώμα σας γέρνει μπροστά, ενώ μπορεί και να καμπουριάζετε.

Κάπου εδώ εμφανίζεται και το αυχενικό σύνδρομο.

Η καλή στάση σώματος δεν έχει να κάνει μόνο με μια ίσια πλάτη και ώμους την ώρα της γυμναστικής με βάρη.

Για να έχετε μια σωστή στάση σώματος θα πρέπει να την ελέγχετε οπουδήποτε.

Είναι πιθανό να μη σκέφτεστε καθόλου πώς τοποθετείτε το σώμα σας ενώ κάθεστε.

Τα πέλματα θα πρέπει να ακουμπούν επίπεδα στο έδαφος, η πλάτη σας πρέπει να είναι ίσια και οι ώμοι να γέρνουν προς τα κάτω μακριά από τον λαιμό και πίσω.

Αν σταυρώνετε τα πόδια για πολλή ώρα, η κυκλοφορία του αίματος γίνεται πιο δύσκολα με αποτέλεσμα το σημείο που πιέζεται να μουδιάζει, να πρήζεται και να πονάει για λίγη ώρα αφού τα επαναφέρετε στην κανονική τους θέση.

Όταν στέκεστε, τα γόνατά σας δεν θα πρέπει να είναι τεντωμένα και άκαμπτα αλλά ελαφρώς να λυγίζουν.

Η καλή στάση σώματος δεν έχει να κάνει μόνο με μια ίσια πλάτη και ώμους την ώρα της γυμναστικής.

Οι μύες της κοιλιάς θα πρέπει να είναι μεν σφιχτοί, αλλά ανοιχτοί για να δέχονται την εισπνοή και να εκτείνονται.

Όταν περπατάτε, ο λαιμός και το κεφάλι σας θα πρέπει να είναι σε όρθια θέση, να κοιτάτε μπροστά και όχι κάτω γιατί θα πιαστεί ο αυχένας σας και θα τον αισθάνεστε και πιο βαρύ.

Όσον αφορά τον ύπνο, η στάση που βολεύει τον καθένα είναι υποκειμενική.

Πάντως, η καλύτερη στάση είναι στα πλάγια με λυγισμένα τα γόνατα.

Έτσι, η σπονδυλική στήλη δε γέρνει και διατηρείται σε ευθεία θέση.

Επίσης, ένα καλής ποιότητας στρώμα και ένα ανατομικό μαξιλάρι θα σας σώσουν από πολλά σκελετικά προβλήματα.

Τέλος, όταν οδηγείτε πρέπει να φροντίζετε και για την ασφάλειά σας.

Διατηρώντας μια κατακόρυφη στάση με την πλάτη να εφάπτεται στο κάθισμα, είναι λιγότερο πιθανό να τραυματιστείτε σε περίπτωση ατυχήματος.

Μη γέρνετε πίσω και μην ακουμπάτε το κεφάλι σας στο στήριγμα κεφαλής του καθίσματος.

Ρυθμίστε κατάλληλα το κάθισμα, ώστε να μη γέρνετε μπροστά ή τεντώνετε τα πόδια σας για να φτάσετε τα πεντάλ.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.