fbpx

Όλα Όσα Πρέπει να Γνωρίζετε για την Τενοντίτιδα

Οι τένοντες είναι δομές που μοιάζουν με καλώδια και βρίσκονται στο σημείο που ο μυς στενεύει για να προσκολληθεί σε ένα οστό.

Οι τένοντες είναι πιο ινώδης και πυκνοί από τον ελαστικό, σαρκώδη μυ ενώ λειτουργούν σαν τροχαλίες για να βοηθήσουν τους μυς να κινήσουν μια άρθρωση. 

Η καταπόνηση των τενόντων έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία φλεγμονής, η οποία αποκαλείται τενοντίτιδα.

Η τενοντίτιδα μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος, όμως η πιο συνηθισμένη μορφή της αφορά τα χέρια, εξαιτίας του τρόπου ζωής μας.

Ο καρπός μας έχει δέκα τένοντες, καθένας εκ των οποίων μπορεί να προσβληθεί.

Άλλα σημεία που επηρεάζει συνήθως είναι οι ώμοι, οι δικέφαλοι και οι αντίχειρες.

Η καταπόνηση των τενόντων έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία φλεγμονής, η οποία αποκαλείται τενοντίτιδα.

Πώς προκαλείται η τενοντίτιδα

Συνηθέστερη αιτία και σε αυτή την περίπτωση είναι οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών, και πρώτος ύποπτος ο ηλεκτρονικός υπολογιστής μας.

Ωστόσο, επηρεάζει εξίσου τους αθλητές, αλλά και τους χειρώνακτες εργάτες.

Άλλες αιτίες είναι ένας τραυματισμός ή ακόμη και η ρήξη κάποιου τένοντα, ο εκφυλισμός των τενόντων και η συγκέντρωση αλάτων και ασβεστίου που ξεκινά από την ηλικία των 40 ετών.

Ακόμη, μπορεί να ευθύνονται και υποκείμενες νόσοι όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η ουρική ή ρευματοειδής αρθρίτιδα, ο ερυθηματώδης λύκος, κ.ά.

Είναι πιθανό να πάθουμε τενοντίτιδα και εξαιτίας της ξαφνικής αύξησης της αθλητικής μας δραστηριότητας ή κάνοντας για πρώτη φορά κάποια σκληρή οικιακή εργασία.

Η τενοντίτιδα μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος, όμως η πιο συνηθισμένη μορφή της αφορά τα χέρια, εξαιτίας του τρόπου ζωής μας.

Συμπτώματα

Η τενοντίτιδα εμφανίζεται με πόνο που εντοπίζεται στον τένοντα που έχει τη φλεγμονή και ο οποίος επιδεινώνεται με τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις.

Ωστόσο, δεν αποκλείεται η ενόχληση να επιμένει ακόμη και σε περιόδους ανάπαυσης.

Δεν είναι σπάνιο ο πόνος να συνοδεύεται από οίδημα.

Θεραπεία

Ο πάγος, τυλιγμένος σε μια πετσέτα, είναι και εδώ ο καλύτερός σας σύμμαχος, τουλάχιστον στην αρχή.

Άλλες αυτοσχέδιες λύσεις είναι η ακινητοποίηση και η ανύψωση του χεριού και σίγουρα η αποχή από τη δραστηριότητα που προκάλεσε το πρόβλημα.

Οι ελαστικές γάζες και οι νάρθηκες θα σας βοηθήσουν να ακινητοποιήσετε την περιοχή, πράγμα που ίσως αποδειχθεί δυσκολότερο από ό,τι φαντάζεστε.

Αν ο πόνος επιμείνει, απευθυνθείτε σε ορθοπεδικό.

Εκείνος μεταξύ άλλων ενδέχεται να σας προτείνει αγωγή με αντιφλεγμονώδη φάρμακα, φυσιοθεραπεία ή ενέσεις στεροειδών.

 www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.