Υγιεινές Συνήθειες και η Καλύτερη Ώρα για να τις Εφαρμόσουμε

Μέσα στην ημέρα κάνουμε πολλά πράγματα.

Η χρονοβιολογία εκτιμά τη σωστή ώρα για την κάθε δραστηριότητα.

Πόσοι από εμάς όμως έχουμε αναρωτηθεί αν η ώρα που επιλέγουμε να τα κάνουμε είναι η καλύτερη;

Μέτρηση της πίεσης

Όσοι έχουν προβλήματα υπέρτασης πιθανόν η μέτρηση της πίεσής τους να τους έχει γίνει εμμονή.

Δεν είναι όμως όλες οι ώρες της ημέρας κατάλληλες γι’ αυτό.

Σύμφωνα με τις αρχές της χρονοβιολογίας που εκτιμά τη σωστή ώρα για την κάθε δραστηριότητα ανάλογα με τον ρυθμό του εσωτερικού μας ρολογιού, η πίεση θα πρέπει να μετριέται την ίδια ώρα κάθε μέρα.

Το πρωί η πίεσή μας είναι συνήθως ψηλότερη, ενώ το βράδυ που έχουμε τελειώσει κατά κανόνα με τις υποχρεώσεις μας χαμηλότερη.

Πρωί και βραδύ είναι οι καλύτερες ώρες για μια τέτοια μέτρηση.

Ζύγισμα

Ισχύει και εδώ ό,τι και για την πίεση.

Το ζύγισμα δεν πρέπει να γίνεται εμμονή και όταν ζυγιζόμαστε, καλό είναι να το κάνουμε πάντα την ίδια ώρα.

Δεν ωφελεί να ζυγιζόμαστε μετά από κάποιο γεύμα ή φορώντας τα ρούχα μας.

Είναι προτιμότερο να ανεβαίνουμε στη ζυγαριά το πρωί πριν το πρωινό μας γεύμα χωρίς ρούχα.

Επίσης, αν ζυγιζόμαστε κάθε Δευτέρα ίσως απογοητευτούμε, ειδικά αν έχουμε υποκύψει σε διατροφικές ατασθαλίες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Καθαρός αέρας μέσα στο σπίτι

Όταν ξυπνάμε, καλό είναι να ανοίγουμε τα παράθυρα χειμώνα καλοκαίρι για 15 λεπτά ώστε να μπαίνει καθαρός αέρας στο σπίτι.

Αν και μπορεί να θεωρούμε ότι όσο πιο νωρίς ανοίξουμε τόσο το καλύτερο, τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς.

Είναι καλύτερο να ανοίγουμε γύρω στις εννιά το πρωί ή νωρίς το απόγευμα γύρω στις πέντε και όχι στις έξι το πρωί γιατί τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι υψηλότερα.

Οδοντίατρος

Ό,τι έχει να κάνει με τα δόντια συνεπάγεται συνήθως πόνο.

Όταν είναι να κάνουμε αναισθησία, είναι προτιμότερο να κλείνουμε το ραντεβού μας για το απόγευμα γιατί η επήρεια του φάρμακου μπορεί να είναι μέχρι και πέντε φορές πιο δυνατή.

Είναι προτιμότερο το ραντεβού με τον οδοντίατρο να γίνεται το απόγευμα.

Γυμναστική

Η πρωινή γυμναστική μας χαρίζει σίγουρα ευεξία και ενέργεια για να βγάλουμε την ημέρα.

Οι απογευματινές ώρες όμως έχουν κριθεί από τους ειδικούς καταλληλότερες για άσκηση γιατί οι αντοχές μας είναι μεγαλύτερες.

Επίσης, οι μύες είναι περισσότερο έτοιμοι έχοντας κάνει ήδη κάποιου βαθμού προθέρμανση επειδή βρίσκονται σε κίνηση από το πρωί.

Ασπιρίνη

Το απόγευμα ή το βράδυ είναι τα ιδανικότερα διαστήματα για τη λήψη ασπιρίνης.

Η ασπιρίνη μπορεί να ερεθίσει ένα ευαίσθητο στομάχι και γι’ αυτό καλό είναι να λαμβάνεται μετά το φαγητό.

Επίσης, η ασπιρίνη δρα προστατευτικά στην υγεία της καρδιάς γιατί έχει την ιδιότητα να διαλύει τους θρόμβους.

Αντιαλλεργικά φάρμακα

Τα φάρμακα αυτά καταπραΰνουν από τα συμπτώματα κάποιας αλλεργίας (π.χ. συνάχι) αλλά μπορεί να προκαλέσουν υπνηλία, επομένως είναι καλύτερο να λαμβάνονται βράδυ.

Βραδινό γεύμα

Όσο πιο νωρίς φάμε το βραδινό μας τόσο πιο εύκολο είναι να χάσουμε βάρος ή απλώς να μην πάρουμε περισσότερο.

Τουλάχιστον τρεις ώρες πριν από τον ύπνο είναι ιδανικές για το τελευταίο γεύμα της ημέρας, όχι μόνο για θέματα βάρους, αλλά και για αποφυγή γαστρεντερολογικών ενοχλήσεων.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.