Εμμηνόπαυση: Πάχος στην Κοιλιά και πώς να το Χάσετε

Η αύξηση του σωματικού βάρους, και πιο συγκεκριμένα η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, αποτελεί ένα ανησυχητικό γεγονός, καθώς, εκτός από την αισθητική άποψη, παράλληλα αυξάνονται και οι κίνδυνοι για την υγεία.

Συσσώρευση λίπους στην κοιλιά

Πράγματι, είναι γεγονός:

Μετά την εμμηνόπαυση οι γυναίκες τείνουν να έχουν μεγαλύτερη κοιλιά, σε σχέση με πριν.

Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση έχουν πάρει περισσότερα κιλά.

Μετά την εμμηνόπαυση οι γυναίκες τείνουν να έχουν μεγαλύτερη κοιλιά, σε σχέση με πριν.

Όπως αποδεικνύεται και από εξειδικευμένες μελέτες, η αύξηση του σωματικού βάρους σχετίζεται κυρίως με την ηλικία και το πέρασμα του χρόνου, και όχι από τις ίδιες τις ορμόνες.

Ωστόσο, η αύξηση της ποσότητας του λίπους στην κοιλιά σχετίζεται με την ορμονική αλλαγή που συμβαίνει στην εμμηνόπαυση.

Με την πτώση των οιστρογόνων στο αίμα, αλλάζει το σημείο όπου αποθηκεύεται το λίπος.

Οπότε, αντί για τους μηρούς ή τους γλουτούς, το λίπος έχει ως κύριο στόχο την κοιλιά.

Το πρόβλημα είναι ότι η παρουσία λίπους στην κοιλιά -αναφερόμαστε σε σπλαχνικό λίπος- συνδέεται με κινδύνους για την υγεία.

Το σπλαχνικό λίπος είναι σωματικό λίπος που αποθηκεύεται στην περίμετρο της μέσης και περιβάλλει τα ζωτικά όργανα, όπως το πάγκρεας, το συκώτι και το έντερο.

Μάλιστα, οι γυναίκες που έχουν μεγαλύτερη περίμετρο μέσης, έχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, καρδιακών παθήσεων, μέχρι και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Τι πρέπει να κάνετε κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης για να καταπολεμήσετε το πάχος στην κοιλιά;

Το κοιλιακό πάχος, είναι ένα θέμα που απασχολεί τόσο τους άνδρες όσο και τις γυναίκες.

Και στα δυο φύλα, πάντως, εξακολουθούν να υπάρχουν οι γνωστοί κίνδυνοι για την υγεία λόγω αυξημένου σωματικού βάρους.

Δεδομένου όμως ότι η αποθήκευση του λίπους γύρω από τη μέση αυξάνεται κατά την εμμηνόπαυση, στην προκειμένη περίπτωση η υπόθεση αυτή είναι γυναικείας φύσης.

Το σπλαχνικό λίπος είναι σωματικό λίπος που αποθηκεύεται στην περίμετρο της μέσης και περιβάλλει τα ζωτικά όργανα, όπως το πάγκρεας, το συκώτι και το έντερο.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να κάνετε το αδύνατο δυνατό για να επιτύχετε τον σκοπό σας, ο οποίος δεν είναι άλλος από την απώλεια λίπους από την περιοχή της κοιλιάς.

Ας δούμε λοιπόν ορισμένες στρατηγικές τις οποίες μπορείτε να εφαρμόσετε στην καθημερινότητά σας.

Ξεκινήστε να ασχολείστε τακτικά με κάποια ήπια δραστηριότητα (γυμναστική, πεζοπορία, ελαφρύ τρέξιμο, κ.λπ.), προκειμένου να διατηρήσετε, όσο το δυνατόν περισσότερο, τη φυσική σας κατάσταση.

Μπορεί να ακούγεται δύσκολο, λόγω εμμηνόπαυσης, αλλά δεν είναι ακατόρθωτο!

- Επιπλέον, καλό είναι να υιοθετήσετε μια καθημερινή, ισορροπημένη, αλλά και υγιεινή διατροφή.

Πολλές γυναίκες, με το πέρασμα του χρόνου ηλικιακά και με την είσοδό τους στην εμμηνόπαυση, λόγω κακής ψυχολογίας βρίσκουν καταφύγιο στο πολύ φαγητό και στις κακές διατροφικές συνήθειες.

Θα πρέπει λοιπόν να αλλάξετε αυτές τις κακές συνήθειες, οι οποίες, σε συνδυασμό με την έλλειψη σωματικής άσκησης, αν μη τι άλλο επιβαρύνουν την κατάσταση και αυξάνουν το λίπος στο σώμα.

Θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης

Η Θεραπεία Ορμονικής Υποκατάστασης (Θ.Ο.Υ.) ή Hormone Replacement Therapy (HRT), χρησιμοποιείται ως αποτελεσματικό μέσο για την άρση των επιπλοκών που βιώνουν οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, αλλά και μετά.

Αποκαθιστά την έλλειψη οιστρογόνων και προγεστερόνης, αίρει τα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, κ.λπ.

Θεωρητικά, η συγκεκριμένη θεραπεία δεν έχει επίδραση στην αύξηση του σωματικού βάρους κατά την εμμηνόπαυση.

Σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, όμως, φαίνεται να συμβάλλει προληπτικά στην προστασία από την αύξηση της περιφέρειας στη μέση της γυναίκας.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.