Ο Αθλητισμός και η Έμμηνος Ρύση

Οι γυναίκες οι οποίες αθλούνται, αντιμετωπίζουν πάντοτε το πρόβλημα της περιόδου, το οποίο για μία εβδομάδα σχεδόν, αναχαιτίζει κάθε αθλητική επίδοση.

Η περίοδος είναι ένα ευαίσθητο θέμα για κάθε γυναίκα και οι περισσότερες βιώνουν έντονα σωματικά συμπτώματα εκείνες τις ημέρες, ενώ άλλες παραπονούνται πως δεν μπορούν να αθληθούν με ευκολία.

Η κάθε γυναίκα αποφασίζει, ανάλογα με τις δικές της σωματικές αλλαγές ή την ποσότητα του αίματος, αν θα συνεχίσει να αθλείται.

Μπορεί μία γυναίκα να αθληθεί σωστά όταν έχει περίοδο;

Καταρχάς, είναι προσωπικό θέμα της κάθε γυναίκας το αν θα συνεχίσει την άθληση, κατά τη διάρκεια των ημερών της περιόδου ή αν θα κάνει μία ολιγοήμερη παύση.

«Θυμάμαι τις δικές μου ημέρες, όπου ούσα αθλήτρια του Taekwondo, δεν έχανα καμία προπόνηση και λόγω της έντονης αιματικής ροής, αλλά και λόγω της άσπρης φόρμας του αθλήματος, βίωνα τον φόβο μήπως λερωθώ… και λερωθεί και η λευκή μου φόρμα…».

Η κάθε γυναίκα αποφασίζει, ανάλογα με τις δικές της σωματικές αλλαγές ή την ποσότητα του αίματος, αν θα συνεχίσει να αθλείται.

Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας που να απαγορεύει ολοκληρωτικά την άθληση στη διάρκεια της περιόδου, απλώς ίσως υπάρχουν τεχνικές σε ορισμένα αθλήματα ή μορφές γυμναστικής (πιλάτες) τις οποίες μία γυναίκα να μην μπορεί να εκτελέσει ολοκληρωτικά ορισμένες ασκήσεις, όπως κάποια ανοίγματα ή άλλες σωματικές ασκήσεις.

Η περίοδος, επιπροσθέτως, εμφανίζει διαφορετική συμπτωματολογία σε κάθε γυναίκα: σε ορισμένες δημιουργεί κοιλιακούς πόνους, ακόμα και κράμπες, οι οποίες δυσχεραίνουν με τη σειρά τους, τη σωστή απόδοση.

Εκτός από τη σερβιέτα, οι περισσότερες γυναίκες πλέον χρησιμοποιούν ταμπόν, το οποίο ειδικά για την άθληση προστατεύει περισσότερο, αφού δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος να υπάρξει αιματική ροή που να φανεί στους άλλους ή δεν υπάρχει ο κίνδυνος η σερβιέτα να γεμίσει και να αισθανθούμε αυτό το αίσθημα της «πλημμύρας», ειδικά τις πρώτες ημέρες.

Να αθλείστε χωρίς να πιέζετε υπερβολικά τον εαυτό σας και όποτε δεν αισθάνεστε καλά, να σταματάτε για λίγο.

Επειδή το ταμπόν δεν είναι πάντοτε η πρώτη επιλογή των γυναικών και είναι ιδιαίτερα δύσκολο στην τοποθέτησή του, αν μία γυναίκα αισθάνεται άσχημα και δεν θέλει να το φορέσει, μπορεί να απέχει από την άθληση τις δύο-τρεις πρώτες ημέρες της έμμηνου ρύσεως.

Ακόμα όμως και αν θέλει να συνεχίσει κανονικά, υπάρχει και η επιλογή του να μιλήσει στον προπονητή της και να του εξηγήσει πως αδυνατεί να συνεχίσει δίνοντας το 100% του εαυτού της, αλλά επιθυμεί να αθληθεί όσο μπορεί.

Ο προπονητής/γυμναστής μας είναι άνθρωπος ειδικευμένος στο ανθρώπινο σώμα, γνωρίζει πως οι γυναίκες δυσκολεύονται εκείνες τις ημέρες, για αυτό δεν υπάρχει κανένα αίσθημα ντροπής ως προς το να μοιραστείτε τέτοιου είδους πληροφορίες.

Να αθλείστε χωρίς να πιέζετε υπερβολικά τον εαυτό σας και όποτε δεν αισθάνεστε καλά, να σταματάτε για λίγο.

Υπάρχουν, λοιπόν, γυναίκες που αθλούνται κατά τη διάρκεια της περιόδου, γυναίκες που αθλούνται μερικώς, και άλλες που σταματούν την οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα για μερικές ημέρες.

Να «ακούτε» πάντοτε το σώμα σας, να το φροντίζετε και να σέβεστε αυτό που έχει να σας πει, ώστε και η άθλησή σας να είναι αποδοτική και να επιτελεί σωστά τον αρχικό της ρόλο, ο οποίος είναι η σωματική και πνευματική σας αναγέννηση.

Μαρία Σκαμπαρδώνη, Δημοσιογράφος
www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.