Υπέρταση

6 Απλά Βήματα για να Ρίξετε την Αρτηριακή Πίεση

Η αυξημένη αρτηριακή πίεση ή αλλιώς υπέρταση είναι ένα ζήτημα υγεία που απασχολεί πολλούς ανθρώπους.

Η κακή διατροφή, οι ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης αλλά και η κληρονομικότητα είναι παράγοντες που μπορεί να ευθύνονται για τους υψηλούς δείκτες της πίεσής σας.

Από την άλλη, η υπέρταση αυξάνει τον κίνδυνο για σοβαρές παθήσεις όπως το έμφραγμα, το εγκεφαλικό επεισόδιο, η νεφροπάθεια, η οφθαλμοπάθεια και η νοητική κατάπτωση.

Για την αντιμετώπιση της ανεβασμένης πίεσης πρέπει πρωτίστως να γίνουν αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες, οι οποίες συχνά πρέπει να συνδυαστούν και με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή.

Ποιες είναι όμως αυτές οι αλλαγές και πόσο εύκολα μπορείτε να τις εντάξετε στην καθημερινότητά σας;

Χάστε τα περιττά κιλά

Τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα υποφέρουν συχνότερα από υπέρταση.

Επομένως, η απώλεια βάρους μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια.

Ακόμη και μια μικρή απώλεια της τάξης των 5 κιλών μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.

Η αυξημένη αρτηριακή πίεση ή αλλιώς υπέρταση είναι ένα ζήτημα υγεία που απασχολεί πολλούς ανθρώπους.

Μειώστε την πρόσληψη αλατιού

Προσπαθήστε να βάζετε λιγότερο αλάτι στο φαγητό όταν μαγειρεύετε στο σπίτι.

Ακόμη δώστε προσοχή στο «κρυμμένο» αλάτι που περιέχουν πολλά συσκευασμένα τρόφιμα.

Διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζετε ώστε να βεβαιωθείτε ότι περιέχουν φυσιολογικές ποσότητες.

Τα βότανα και τα μπαχαρικά μπορεί να αποδειχτούν πολύτιμοι σύμβουλοι σε αυτή σας την προσπάθεια, καθώς θα δώσουν γεύση στα πιάτα σας χωρίς να χρειάζεται να προσθέσετε πολύ αλάτι.

Γυμναστείτε

Έστω και μισή ώρα ήπιας άσκησης 3-5 φορές την εβδομάδα θα σας βοηθήσει να θέσετε υπό έλεγχο την πίεσή σας.

Επιλέξτε μια δραστηριότητα που απολαμβάνετε όπως η γιόγκα, ο χορός, οι πιλάτες ή οτιδήποτε σας ευχαριστεί προκειμένου να έχετε κίνητρο και να μην τα παρατήσετε μετά από λίγο.

Εκτός από αεροβική άσκηση, καλό θα είναι να εντάξετε στο πρόγραμμά σας και μερικές ασκήσεις ενδυνάμωσης με βάρη.

Θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση αλλά και να χάσετε βάρος.

H υπέρταση αυξάνει τον κίνδυνο για σοβαρές παθήσεις όπως το έμφραγμα, το εγκεφαλικό επεισόδιο, η νεφροπάθεια, η οφθαλμοπάθεια και η νοητική κατάπτωση.

Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ επιδεινώνει περαιτέρω την υπέρταση.

Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ σε ένα ποτό το πολύ την ημέρα, κατά προτίμηση μαζί με φαγητό.

Αντιμετωπίστε το στρες

Οι ορμόνες του στρες προκαλούν συστολή των αιμοφόρων αγγείων κι έτσι ανεβάζουν την αρτηριακή πίεση.

Επομένως επενδύστε σε δραστηριότητες που σας χαλαρώνουν και απομακρύνουν το στρες και αποβάλλεται εάν είναι εφικτό από τη ζωή σας άτομα και καταστάσεις που το εντείνουν.

Κοιμηθείτε τις ώρες που πρέπει

Ο ανεπαρκής ύπνος στρεσάρει το σώμα μας, κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Εάν κοιμάστε λιγότερες από έξι ώρες, θέστε ως προτεραιότητα την αύξηση των ωρών του ύπνου σας.

Αν δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε ή υποφέρετε από αϋπνίες, δοκιμάστε μία γρήγορη βόλτα πριν τον ύπνο, αποφύγετε τον καφέ από το απόγευμα και μετά και πιείτε ένα χαλαρωτικό ρόφημα, όπως το χαμομήλι μισή ώρα πριν πέσετε στο κρεβάτι.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.