Γνωρίστε τα Οφέλη του Μαγνησίου στον Οργανισμό

Το μαγνήσιο είναι ένα πολύτιμο μέταλλο που υποστηρίζει πολλές βιολογικές διεργασίες του οργανισμού και συμβάλλει στην καλή υγεία με πολλούς τρόπους.

Μεταξύ άλλων, βοηθά στην ομαλή λειτουργία του μυϊκού και του νευρικού συστήματος, ρυθμίζει το σάκχαρο, ελέγχει την αρτηριακή πίεση και πολλά ακόμη.

Το σώμα μας δεν έχει τη δυνατότητα να παράγει μαγνήσιο και για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να λαμβάνεται καθημερινά μέσω της διατροφής.

Μερικές τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, οι µπανάνες, , τα δηµητριακά ολικής άλεσης, η σόγια, το σκόρδο, το µπρόκολο και η αγκινάρα.

Καλές πηγές μαγνησίου είναι επίσης το κακάο και τα μπαχαρικά.

Όσον αφορά τα οφέλη του, είναι πολλά και επηρεάζουν τόσο την σωματική όσο και την ψυχική μας υγεία.

Εντερική λειτουργία

Το μαγνήσιο χαλαρώνει τους μύες στο εντερικό σύστημα δίνοντάς του έτσι μεγαλύτερη ελαστικότητα.

Αυτό οδηγεί τόσο στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου όσο και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

Επιπλέον, το μαγνήσιο συμβάλλει στη μείωση των κοιλιακών σπασμών που εμφανίζονται στο σύνδρομο ευερέθιστου, καταπραΰνοντας ταυτόχρονα τους πόνους και το πρήξιμο που προκαλούνται από την ανώμαλη κινητικότητα του εντέρου.

Το μαγνήσιο είναι ένα πολύτιμο μέταλλο που υποστηρίζει πολλές βιολογικές διεργασίες του οργανισμού και συμβάλλει στην καλή υγεία με πολλούς τρόπους

Άγχος

Μελέτες έχουν δείξει ότι το στρες προκαλεί έλλειψη μαγνησίου.

Η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου βοηθά στην χαλάρωση των μυών και αυξάνει την άμυνα του οργανισμού ενάντια στο άγχος και στα συμπτώματα που αυτό προκαλεί.

Ρύθμιση του σακχάρου

Τα άτομα που παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη πρέπει να λαμβάνουν αρκετό μαγνήσιο μέσω της διατροφής τους.

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι το μαγνήσιο δρα προληπτικά ενάντια στον διαβήτη, ενώ στα άτομα που έχουν ήδη διαγνωστεί με την πάθηση συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα τους.

Αντιμετώπιση της υπέρτασης

Μία από τις σημαντικότερες επιδράσεις του μαγνησίου στην υγεία αφορά την καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Παράλληλα, η έλλειψή του επηρεάζει αρνητικά την λειτουργία της καρδιάς και επομένως αυξάνει τις πιθανότητες εκδήλωσης αρτηριακής πίεσης.

Προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο

Το μαγνήσιο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο καθώς μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα που συμβαίνουν πριν την έμμηνο ρύση όπως σωματικές και συναισθηματικές διαταραχές, η ευερεθιστότητα, το κοιλιακό πρήξιμο, οι κράμπες και η κατακράτηση υγρών.

Επίσης το μαγνήσιο βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσμηνόρροιας.

Μερικές τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, οι µπανάνες, , τα δηµητριακά ολικής άλεσης, η σόγια, το σκόρδο, το µπρόκολο και η αγκινάρα.

Δέρμα

Το μαγνήσιο παίζει βασικό ρόλο στην παραγωγή του κολλαγόνου, γι’ αυτό και όταν τα επίπεδά του είναι επαρκή στο σώμα, βελτιώνεται η υγεία και η όψη του δέρματος.

Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι το μαγνήσιο συμμετέχει στους αντιοξειδωτικούς μηχανισμούς του δέρματος, συμβάλλοντας στην αποτοξίνωση και την αντιγήρανση του οργανισμού.

Απώλεια βάρους

Το μαγνήσιο μπορεί να συμβάλλει και στο αδυνάτισμα καθώς μειώνει την κατακράτηση υγρών.

Είναι μέταλλο απαραίτητο σε άτομα που ακολουθούν ένα πρόγραμμα δίαιτας χαμηλών θερμίδων, καθώς σε συνδυασμό με τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β προλαμβάνει την ατονία και την κόπωση.

Ημικρανία

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι πάσχοντες από ημικρανία έχουν χαμηλά επίπεδα μαγνησίου του εγκεφάλου.

Επομένως, η χορήγηση συμπληρωμάτων μαγνησίου είναι αποτελεσματική στην πρόληψη του πονοκεφάλου.

www.y-o.gr 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.