Πώς θα Βάλετε Τέλος στο Ροχαλητό με Φυσικούς Τρόπους

Συνήθως το ροχαλητό εκλαμβάνεται ως μια ενοχλητική –για όποιον μοιράζεται το κρεβάτι σας– συνήθεια, η οποία συχνά γίνεται αντικείμενο πειραγμάτων και αστεϊσμών.

Όμως στην πραγματικότητα τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά καθώς ενδέχεται να κρύβει πίσω του κινδύνους για την υγεία.

Συγκεκριμένα, το ροχαλητό μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο λόγω της διακοπής που συνεπάγεται στη φυσιολογική διαδικασία της αναπνοής.

Το ροχαλητό μπορεί να οφείλεται σε απλές αιτίες, όπως η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού πολύ αργά το βράδυ, τα παραπανίσια κιλά, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ή το κάπνισμα, αλλά και σε πιο σύνθετα, όπως ανατομικά προβλήματα και οργανικές διαταραχές που ξεκινούν από τη μύτη και φτάνουν έως το θυρεοειδή αδένα ή ακόμη και μέχρι το στομάχι.

Η έγκαιρη χειρουργική αντιμετώπιση τέτοιου είδους προβλημάτων μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και να προλάβει την εξέλιξή του σε σύνδρομο απνοιών, κάτι που αφορά ένα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων που ροχαλίζουν.

Ο ωτορινολαρυγγολόγος (ΩΡΛ) είναι ο πλέον κατάλληλος για να κρίνει αν το ροχαλητό οφείλεται σε ανατομικό πρόβλημα των αεραγωγών και κατ’ επέκταση να  κρίνει εάν χρειάζεται χειρουργική παρέμβαση.

Σε όποιον λόγο κι αν οφείλεται το ροχαλητό σας, το σίγουρο είναι πως αν είναι δυνατό και παρατηρείται για πολλούς μήνες, τότε πρέπει να επισκεφθείτε έναν γιατρό.

Παρακάτω παραθέτουμε κάποια μέτρα που μπορεί να πάρει κάποιος μόνος του, για να βοηθηθεί να σταματήσει το ροχαλητό:

Χάσετε βάρος

Χάνοντας βάρος, μπορείτε να μειώσετε το λιπώδη ιστό στο πίσω μέρος του λαιμού, πράγμα που θα βελτιώσει κατά πολύ την κατάσταση.

Ασκηθείτε

Η άσκηση θα βοηθήσει στην τόνωση των μυών του λαιμού σας, που με τη σειρά της θα οδηγήσει σε λιγότερο ροχαλητό.

Μην καπνίζετε

Οι καπνιστές έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ροχαλίζουν.

Αποφύγετε αλκοόλ, υπνωτικά, ηρεμιστικά και αντισταμινικά χάπια ιδιαίτερα πριν τον ύπνο.

Διατηρείστε τη μύτη σας «καθαρή» από εκκρίσεις καθώς η βουλωμένη μύτη δημιουργεί δυσκολίες στην αναπνοή.

Φροντίστε να υπάρχει αρκετή υγρασία στο υπνοδωμάτιο.

Ο ξηρός αέρας μπορεί να ερεθίσει τις μεμβράνες της μύτης και του λαιμού.

Συνήθως το ροχαλητό εκλαμβάνεται ως μια ενοχλητική –για όποιον μοιράζεται το κρεβάτι σας– συνήθεια, η οποία συχνά γίνεται αντικείμενο πειραγμάτων και αστεϊσμών.

Αποφύγετε τα βαριά γεύματα πριν τον ύπνο.

Φροντίστε να έχετε καταναλώσει το βραδινό σας τουλάχιστον δύο ώρες πριν κοιμηθείτε.

Προμηθευτείτε τις κατάλληλες για σας ρινικές ταινίες από το φαρμακείο, που ανοίγουν τους ρινικούς αεραγωγούς και σας βοηθούν να αναπνέετε καλύτερα από τη μύτη.

Επιπλέον, μπορείτε να δοκιμάσετε τις παρακάτω ασκήσεις για να περιορίσετε το ροχαλητό, γυμνάζοντας τους μύες του λαιμού σας:

- Πιέστε το άκρο της γλώσσας τους στον ουρανίσκο σας και μετά να αφήστε την να γλιστρήσει προς τα πίσω (20 φορές).

- Ακουμπήστε ολόκληρη τη γλώσσα σας στον ουρανίσκο και να πιέσετε την σαν να προσπαθείτε να ρουφήξετε κάτι (20 φορές).

- Πιέστε τη βάση της γλώσσας σας στο κάτω μέρος του στόματος ενώ ακουμπήστε με το άκρο της την εσωτερική πλευρά των κάτω δοντιών (20 φορές).

- Υπερυψώστε την υπερώα και το σταφυλίτη λέγοντας παρατεταμένα το φωνήεν «Α» (20 φορές).

Σε όποιον λόγο κι αν οφείλεται το ροχαλητό σας, το σίγουρο είναι πως αν είναι δυνατό και παρατηρείται για πολλούς μήνες, τότε πρέπει να επισκεφθείτε έναν γιατρό.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.