fbpx

Συμβουλές για να Δουλεύει το Πεπτικό σας Σύστημα Ρολόι

Είναι συνηθισμένο το φαινόμενο το πεπτικό σύστημα να μη δουλεύει καλά.

Λανθασμένες διατροφικές επιλογές, κακή χώνεψη, άγχος, γρήγορη κατάποση και μεγάλα γεύματα μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές δυσλειτουργίες.

Υπάρχουν τρόποι για να ξαναλειτουργήσει το πεπτικό αποτελεσματικά. 

Υπάρχουν όμως τρόποι για να διορθωθεί η κατάσταση και να ξαναλειτουργήσει το πεπτικό αποτελεσματικά.

Η πεπτική λειτουργία περιλαμβάνει πολλές επιμέρους λειτουργίες που ξεκινούν από το μάσημα της τροφής, το πέρασμα στον φάρυγγα και τον οισοφάγο, την πέψη στο στομάχι και το λεπτό έντερο.

Τέλος, περιλαμβάνει την απομάκρυνση των συστατικών που δεν έχουν χωνευτεί και απορροφηθεί από το παχύ έντερο.

Σε αυτή τη διαδικασία παίρνουν μέρος ακόμα το συκώτι που παράγει χολή για την πέψη του λίπους και το πάγκρεας που εκκρίνει τα πεπτικά ένζυμα.

Όταν όλη αυτή η διαδικασία δε γίνεται σωστά, η πέψη επιβαρύνεται και προκύπτουν διάφορα προβλήματα υγείας.

Για να χωνευτεί η τροφή σωστά, η παρουσία των ενζύμων είναι απαραίτητη.

Αυτά την μετατρέπουν σε θρεπτικά συστατικά που ο οργανισμός μπορεί να αξιοποιήσει.

Όταν το πάγκρεας δεν παράγει ικανοποιητική ποσότητα ενζύμων, η πέψη είναι ανεπαρκής.

Τα συμπτώματά της περιλαμβάνουν καούρες, φουσκώματα, αέρια, κράμπες στο στομάχι, κοιλιακό πόνο, διάρροια, αίσθημα βάρους.

Περιλαμβάνει και πιο γενικά συμπτώματα όμως που αφορούν όλο το σώμα, όπως κόπωση, έλλειψη ενέργειας, δυσανεξίες, ακόμα και μυοσκελετικά προβλήματα.

Αν λοιπόν δεν έχετε παθολογικά προβλήματα, αλλά νιώθετε ότι δε χωνεύετε σωστά, η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί με κάποιες αλλαγές:

Παρακολουθήστε τη συμπεριφορά των τροφών που καταναλώνετε και περιορίστε αυτές που πιθανόν ευθύνονται για τη δυσπεψία.

Κάντε μικρά και συχνά γεύματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα με απλούς συνδυασμούς τροφών για να μη μένει άδειο το στομάχι σας πολλές ώρες.

Οι συνθήκες της καθημερινότητας παίζουν ρόλο στον τρόπο με τον οποίο κάνετε τα γεύματά σας.

Θα πρέπει να τρώτε χωρίς άγχος, να φοράτε άνετα ρούχα, να μασάτε καλά και να μη βιάζεστε.

Το φαγητό και τα ροφήματά σας δεν θα πρέπει να είναι ούτε πολύ ζεστά αλλά ούτε και πολύ κρύα.

Τα συμπτώματα της ανεπαρκούς πέψης περιλαμβάνουν καούρες και φουσκώματα. 

Μην πίνετε νερό κατά τη διάρκεια των γευμάτων σας, αλλά πριν ξεκινήσετε το φαγητό σας.

Επίσης, αποφύγετε να καπνίζετε αμέσως μετά.

Αφού φάτε, δώστε στον οργανισμό σας τον χρόνο να χωνέψει.

Γι’ αυτό μην ξεκινήσετε κάποια βαριά σωματική δραστηριότητα, μην ξαπλώσετε και μην πάτε για ύπνο.

Αντίθετα, σηκωθείτε από το τραπέζι και πηγαίνετε για ένα χαλαρό περπάτημα.

Μην τρώτε το τελευταίο γεύμα της ημέρας λίγη ώρα πριν κοιμηθείτε.

Φροντίστε να μεσολαβήσουν τουλάχιστον 2-3 ώρες μεταξύ του βραδινού σας και της ώρας που θα κοιμηθείτε.

Αυξήστε την κατανάλωση ωμών ή βραστών τροφών και μειώστε τα βαριά μαγειρεμένα γεύματα.

Επίσης, κόψτε τις πολύ επεξεργασμένες τροφές.

Προσθέστε στο διαιτολόγιό σας ακτινίδια και ανανά που περιέχουν φυτικά ένζυμα που βοηθούν την πέψη και την κινητικότητα του εντέρου.

Καταναλώστε όσπρια σε μικρές ποσότητες ανά γεύμα για να μη φουσκώσετε, αλλά και για να διευκολύνετε τη λειτουργία του εντέρου.

Η μαστίχα Χίου ανακουφίζει το στομάχι, οπότε δοκιμάστε να μασάτε μία μετά από κάθε σας γεύμα.

Τέλος, αν έχετε συχνά φουσκώματα και ανωμαλίες κατά την πέψη, δοκιμάστε να πάρετε κάποιο συμπλήρωμα ενζύμων.

Θα σας φανεί χρήσιμο, αν τα γεύματά σας περιλαμβάνουν πολλά δύσπεπτα τρόφιμα. 

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.