Οι Κορυφαίες Τροφές που Καθαρίζουν τις Αρτηρίες από τη Χοληστερίνη

Η υψηλή χοληστερόλη (LDL), η οποία είναι γνωστή και ως «κακή» χοληστερίνη, είναι μία από τις πιο βασικές αιτίες της αθηροσκλήρωσης, δηλαδή της συσσώρευσης σκληρής πλάκας στις αρτηρίες.

Η παραπάνω πάθηση οδηγεί σε στένωση των αρτηριών, εμποδίζει την ομαλή ροή του αίματος και καταλήγει συνήθως σε έμφραγμα του μυοκαρδίου, σοβαρές καρδιακές νόσους ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Γι' αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε την διατροφή εκείνη, που θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας από την χοληστερόλη και να προστατευτείτε από καρδιακές επιπλοκές.

Μία τέτοια τροφή περιέχει:

Δημητριακά ολικής άλεσης

Το πλιγούρι, το πίτουρο βρώμης, το κριθάρι και το μαύρο ρύζι είναι δημητριακά ολικής αλέσεως που περιέχουν μεγάλες ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών.

Αυτές δεσμεύουν την περιττή χοληστερόλη στον οργανισμό και του επιτρέπει να την αποβάλλει από το σώμα.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι επίσης καλή πηγή μαγνησίου, το οποίο διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, διατηρώντας την πίεση του αίματος σε υγιή επίπεδα.

Τα λαχανικά περιέχουν ενώσεις που ονομάζεται φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν όπως και οι διαλυτές φυτικές ίνες.

Λαχανικά

Τα λαχανικά περιέχουν ενώσεις που ονομάζεται φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν όπως και οι διαλυτές φυτικές ίνες.

Πολλά λαχανικά επίσης περιέχουν κάλιο, το οποίο αντισταθμίζει την αρνητική δράση του αλατιού στην υπέρταση.

Επίσης, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο παρέχουν μαγνήσιο, το οποίο είναι σημαντικό για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Όσπρια

Σημαντικές ποσότητες διαλυτών ινών θα βρείτε επίσης στα όσπρια.

Συμπεριλάβετε 3-4 μερίδες όσπρια την εβδομάδα στη διατροφή σας για να μειώσετε την «κακή» χοληστερίνη.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι καλές πηγές ασβεστίου, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μυικού συστήματος.

Άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα

Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά επειδή περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι επίσης καλές πηγές ασβεστίου, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μυικού συστήματος.

2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα είναι αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού σας.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στον καθαρισμό των αρτηριών, ενώ περιέχουν και αρκετό μαγνήσιο.

Μια χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα αρκεί, καθώς πρόκειται για τρόφιμα που είναι ταυτόχρονα πολύ πλούσια σε θερμίδες.

Ροφήματα

Το νερό είναι πολύ βασικό και πρέπει κάθε μέρα να πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια.

Από την άλλη, το μαύρο τσάι και το κόκκινο κρασί περιέχουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών, δηλαδή φυτοχημικών συστατικών που προστατεύουν τις αρτηρίες σας.

Καλό είναι, ωστόσο, να αποφύγετε χυμούς και επεξεργασμένα ποτά που περιέχουν πολύ ζάχαρη.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.