A+ A A-

Σωστή Διατροφή VS Υψηλής Χοληστερίνης

Για τη διατήρηση της χοληστερίνης σε φυσιολογικά επίπεδα, σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας μπορείτε να έχετε θεαματικά αποτελέσματα μόνο με την κατάλληλη διατροφή και χωρίς φάρμακα.

Σε συνδυασμό μάλιστα με την τακτική φυσική δραστηριότητα, μπορούμε να επιτύχουμε φυσιολογικά επίπεδα.

Συμπληρωματικά, η φαρμακευτική αγωγή κατά της χοληστερίνης δίδεται σε περιπτώσεις που υπάρχουν σοβαροί παράγοντες κινδύνου ή αν μετά από 3 μήνες προσεκτικής διατροφής δεν δείτε βελτίωση μόνο με την κατάλληλη διατροφή.

Σε αυτήν την περίπτωση, η αγωγή που θα σας προτείνει ο ιατρός θα εξατομικευθεί ανάλογα με την ηλικία σας (αν είστε για παράδειγμα άνω των 50 ετών), την κληρονομικότητα, το κάπνισμα, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Υπάρχουν όμως, μερικά συνηθισμένα διατροφικά λάθη, που κάνουμε σε μια προσπάθεια να μειώσουμε τη χοληστερίνη. Το πιο συνηθισμένο είναι και το εξής:

«Μαγειρεύω Μόνο με Ελαιόλαδο και Έχω Αποκλείσει το Βούτυρο»

Το βούτυρο περιέχει τα λεγόμενα «ακόρεστα» λιπαρά που πρέπει μεν να τα μειώσουμε, όχι όμως και να τα αποκλείσουμε τελείως.

Όσο για το ελαιόλαδο, δεν θα πρέπει να τρώτε πάνω από 2 κουταλιές της σούπας τη μέρα και θα πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα έλαια, γιατί το ελαιόλαδο δεν προσφέρει όλα τα απαραίτητα λιπαρά όπως τα ω6 που περιέχει το ηλιέλαιο ή τα ω3 που περιέχει το καρυδέλαιο.

Η σωστή αντιμετώπιση εδώ δεν στηρίζεται σε μια διατροφή χωρίς λιπαρά, αλλά σε μια διόρθωση των διατροφικών λαθών, κυρίως με την κατάλληλη κατανομή των λιπιδίων.

Τι Πρέπει να Αγοράζετε

• Μείωση των προϊόντων με αυξημένη χοληστερόλη: βούτυρο, κίτρινο τυρί, αλλαντικά, αυγά (3 αυγά το πολύ την εβδομάδα), λιπαρά κρέατα.

• Προτίμηση σε άπαχα κρέατα (πουλερικά, μοσχάρι άπαχο), και άπαχα γαλακτοκομικά. Αύξηση της κατανάλωσης άπαχων ψαριών, ρυζιού και δημητριακών.

• Καθημερινή κατανάλωση σε φρούτα και λαχανικά, πλούσια σε φυτικές ίνες.

Σωστή Διατροφή VS Υψηλής Χοληστερίνης

• Προσέξτε στις ετικέτες και αποφύγετε όσο γίνεται τα τρόφιμα που έχουν 10γρ λιπαρών στο σύνολο 100 γρ.

• Προτιμάτε τα προϊόντα που έχουν σχέση ωμεγα-6/ωμέγα-3 κάτω ή ίση με 5.

• Να αποφεύγετε τις υδρογονωμένες μαργαρίνες.

• Μείωση των τροφών που είναι πλούσιες σε σάκχαρα και κυρίως αυτές που περιέχουν βιομηχανοποιημένη φρουκτόζη.

• Καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3

• Μειώστε το αλκοόλ σε μία περιστασιακή και περιορισμένη κατανάλωση

Στο Μαγείρεμα

• Προτιμάτε τα βραστά στην κατσαρόλα, τα βραστά στον ατμό και το ψήσιμο στη σχάρα.

• Να αποφεύγετε τα τηγανητά.

• Αποφύγετε λιπαρές σάλτσες (κρέμα γάλακτος , μαγιονέζα).

• Χρησιμοποιείτε καρυκεύματα για νοστιμιά και άρωμα.

www.y-o.gr

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.