fbpx

Προδιαβήτης - Τι Είναι και πώς Μπορούμε να τον Προλάβουμε

Ο προδιαβήτης είναι η κατάσταση κατά την οποία οι τιμές του σακχάρου στο αίμα εμφανίζονται υψηλότερες από το κανονικό.

Ωστόσο, επειδή η αύξηση δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική, η κατάσταση αυτή διακρίνεται από το διαβήτη και δεν απαιτεί φαρμακευτική αγωγή.

Στον προδιαβήτη διαταράσσεται είτε το πρωινό σάκχαρο νηστείας, είτε το σάκχαρο μετρημένο 2 ώρες μετά από εξέταση καμπύλης σακχάρου.

Πρόκειται για ένα στάδιο που απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή, καθώς μπορεί τότε να αρχίσουν οι πιο πολλές από τις μακροχρόνιες επιπλοκές του σακχαρώδους διαβήτη.

Ο προδιαβήτης είναι η κατάσταση κατά την οποία οι τιμές του σακχάρου στο αίμα εμφανίζονται υψηλότερες από το κανονικό.

Είναι μια κατάσταση που διαγιγνώσκεται δύσκολα, αλλά είναι ιδιαίτερα κρίσιμη γιατί μπορεί να εξελιχθεί σε σακχαρώδη διαβήτη αλλά και να συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων.

Σύμφωνα με έρευνες που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια, η θεραπεία του προδιαβήτη και η αποκατάσταση της κανονικής ρύθμισης του σακχάρου μειώνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Εάν έχετε προδιαβήτη, δεν χρειάζεται να πανικοβάλλεστε, καθώς αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι θα αποκτήσετε και διαβήτη.

Αντίθετα, υπάρχουν κάποιες ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να τον προλάβετε, που έγκεινται κυρίως σε μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σας.

Συγκεκριμένα, μπορείτε να:

Χάσετε βάρος

Η απώλεια βάρους (5-10%) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά.

Η απώλεια βάρους μειώνει επίσης τα επίπεδα της πίεσης και των λιπιδίων στο αίμα.

Στον προδιαβήτη διαταράσσεται είτε το πρωινό σάκχαρο νηστείας, είτε το σάκχαρο μετρημένο 2 ώρες μετά από εξέταση καμπύλης σακχάρου.

Ασκηθείτε τακτικά

Η άσκηση είναι η λύση για τα περισσότερα προβλήματα υγείας, ανάμεσα στα οποία και η πρόληψη του διαβήτη.

Ασκήσεις ρουτίνας θα πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας σωματικής δραστηριότητας (όπως το γρήγορο περπάτημα ή το κολύμπι) τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα.

Σωστή διατροφή

Ακολούθησε μια υγιεινή μεσογειακή διατροφή με χαμηλές θερμίδες.

Μειώστε τα λιπαρά και την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν ζάχαρη, όπως τα αναψυκτικά και τα γλυκά.

Αντίθετα, βάλτε στο πρόγραμμά σας τους υδατάνθρακες και κυρίως τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως λαχανικά, όσπρια, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, και ξηρούς καρπούς.

Ακόμη, μην παραλείπετε να προσλαμβάνετε επαρκείς ποσότητες πρωτεΐνης.

Προτιμήστε τα ψάρια, τα πουλερικά και τα κρέατα με χαμηλά λιπαρά.

Φαρμακευτική αγωγή δεν συνίσταται παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις.

www.y-o.gr 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.