Τρώτε Σωστά για να Ρυθμίσετε τον Διαβήτη

Το Α και το Ω για τη ρύθμιση του διαβήτη είναι η σωστή διατροφή, σε συνδυασμό με την άσκηση.

Η πιο κλασική διατροφική σύσταση είναι ο περιορισμός της ζάχαρης, αλλά δεν είναι η μόνη.

Ας δούμε τις νέες διατροφικές συνήθειες που θα πρέπει να εντάξετε στην καθημερινότητά σας.

Η άποψη ότι ένας διαβητικός θα πρέπει να στερείται παντελώς από μονοσακχαρίτες ή δισακχαρίτες (γλυκά, φρούτα, γάλα) λαμβάνοντας μόνο πολυσακχαρίτες (αμυλώδη), προκαλεί μια ανεπαρκή πρόσληψη υδατανθράκων που αντισταθμίζεται από πρόσληψη λιπιδίων που ευνοούν την αύξηση βάρους και την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Για το 80% των διαβητικών του τύπου 2, που είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι υπάρχουν πρόσθετες συστάσεις με στόχο όχι την ομαλοποίηση του βάρους, αλλά κυρίως τη μείωση του λίπους στο στομάχι, που είναι η αιτία της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Τρώτε Σωστά για να Ρυθμίσετε τον Διαβήτη

Μια απώλεια 5% από το αρχικό βάρος είναι αρκετή για τη ρύθμιση της γλυκαιμίας.

Μπορούμε να το πετύχουμε αρκετά εύκολα μειώνοντας τις μερίδες φαγητού, αποφεύγοντας τα τσιμπολογήματα, αποφεύγοντας τα λιπαρά και τα κορεσμένα λίπη και την προσθήκη ζάχαρης και αντικαθιστώντας τα στη διατροφή μας με φρούτα και λαχανικά, άπαχο κρέας και γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά.

Τα Κλειδιά για την Κατάλληλη Διατροφή

• Η διατροφή του διαβητικού δεν εξαιρεί κανένα τρόφιμο, απλά περιορίζει ορισμένα.

• Να προτιμάτε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (ξηρούς καρπούς, ζυμαρικά, ψωμί ολικής άλεσης, πλήρες ρύζι, γιαούρτια, πράσινα λαχανικά).

• Να αποφεύγετε την προσθήκη ζάχαρης.

• Περιορίστε τα γλυκά, τα παγωτά, τα μπισκότα, καθώς και τα ανθρακούχα αναψυκτικά και τους βιομηχανοποιημένους χυμούς.

Να προτιμάτε τους φρέσκους χυμούς.

• Να τρώτε λαχανικά και φρούτα 3 φορές την ημέρα: 1 μερίδα λαχανικά + 1 μερίδα φρούτα σε κάθε γεύμα προσφέρουν τις απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

• Η κατανάλωση φυτικών ινών (25-30 gr/ημέρα) μειώνει την απορρόφηση των σακχάρων και των λιπών.

Αυτό επιτυγχάνεται τρώγοντας φρούτα και λαχανικά, ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης.

• Περιορίστε τα φρούτα με πολύ ζάχαρη (ανανάς, μπανάνα, σταφύλια, μάνγκο..).

Το ίδιο και τα λαχανικά όπως το παντζάρι, τα καρότα, τα λαχανάκια Βρυξελλών.

Ρυθμίστε τον Διαβήτη

• Να προτιμάτε ελαφρύ ψήσιμο ή βράσιμο των τροφών και όχι τα πολύ ώριμα φρούτα.

• Να αποφεύγετε τα βελτιωτικά γεύσης και τα υποκατάστατα ζάχαρης.

Πολλά προϊόντα που διαφημίζουν «χωρίς ζάχαρη» περιέχουν αυτά τα πρόσθετα, καθώς και κρυμμένους υδατάνθρακες (πολυόλες).

• Περιορίστε τα αλκοολούχα ποτά. 1-2 ποτηράκια κρασί την ημέρα μαζί με το γεύμα και ποτέ με άδειο στομάχι (κίνδυνος υπογλυκαιμίας) είναι το ιδανικό.

Προσοχή στα ποτά χωρίς αλκοόλ που συχνά είναι πλούσια σε ζάχαρη.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.