fbpx

Επινεφριδιακή Κόπωση – Τι Είναι και τι Συμπτώματα Έχει

Η επινεφριδιακή κόπωση συνδέεται με τα επινεφρίδια, τα οποία προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το άγχος όταν αυτό καταβάλλει τον οργανισμό σας.

Υποβάλλοντας το σώμα σας σε έντονο στρες, κουράζετε τα επινεφρίδια προκαλώντας το αντίθετο αποτέλεσμα.

Η πάθηση χαρακτηρίζεται από κακή διάθεση, κόπωση μέχρι και υπερκόπωση και η διάγνωσή της γίνεται από τους γιατρούς μόνο όταν ξεπεράσει το τέταρτο στάδιο που είναι γνωστό ως επινεφριδιακή ανεπάρκεια.

Δε χρειάζεται όμως να φτάσετε μέχρι αυτό το σημείο, λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα.

Συμπτώματα

Δυσκολία στον ύπνο

Η έλλειψη ύπνου διαταράσσει τη λειτουργία του εγκεφάλου και των ζωτικών οργάνων και προκαλεί δυσκολία στο να αποκοιμηθείτε, ή ακόμα κι αν τα καταφέρετε, να κάνετε διακεκομμένο ύπνο.

Το άγχος που δημιουργείται στον οργανισμό σας από την έλλειψη ύπνου προκαλεί ανισορροπίες συνολικά, οπότε η υιοθέτηση μιας υγιούς ρουτίνας ύπνου είναι ζωτικής σημασίας για την πρόληψη ενάντια στην επινεφριδιακή κόπωση.

Ορμονικές ανισορροπίες

Στο δεύτερο στάδιο της επινεφριδιακής εξάντλησης, ο θυρεοειδής αδένας αρχίζει να επηρεάζεται και αυτός αρνητικά, δημιουργώντας συμπτώματα υποθυρεοειδισμού, όπως πρόσληψη βάρους, κακή κυκλοφορία του αίματος, κόπωση, ξηρά μαλλιά και δέρμα.

Η ορμονική ανισορροπία οφείλεται στα υψηλά επίπεδα στρες, τα οποία δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τα επινεφρίδια.

Το μακροχρόνιο άγχος μπορεί επίσης να προκαλέσει καθυστερήσεις στην περίοδο και να κάνει τα προεμμηνορροϊκά συμπτώματα εντονότερα.

Η ορμονική ανισορροπία είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που αντιμετωπίζεται εν μέρει με υγιεινή διατροφή, κατανάλωση άφθονου νερού, μείωση της πρόσληψης καφεΐνης και επαρκή ύπνο.

Εξουθένωση μετά την άσκηση

Αν και η κούραση είναι ένα φυσιολογικό επακόλουθο της έντονης σωματικής άσκησης, η γυμναστική κανονικά σας κάνει να αισθάνεστε δυνατοί, γεμάτοι ενέργεια.

Αν όμως υπερτερεί κατά πολύ η κούραση, τότε το σώμα σας βιώνει συνθήκες έντονου στρες.

Υποβάλλοντας το σώμα σας σε έντονο στρες, κουράζετε τα επινεφρίδια προκαλώντας το αντίθετο αποτέλεσμα.

Αυξημένη επιθυμία για αλάτι

Κατά τη διάρκεια της επινεφριδιακής εξάντλησης, η παραγωγή της ορμόνης που ευθύνεται για την κατακράτηση αλατιού από τον οργανισμό μειώνεται και αυτό προκαλεί έλλειψη μετάλλων στον οργανισμό.

Η αυξημένη σας επιθυμία για αλάτι είναι ο τρόπος που βρίσκει ο οργανισμός σας για να αντιμετωπίσει την έλλειψη μετάλλων.

Είναι σημαντικό να αυξήσετε την πρόσληψη μεταλλικών στοιχείων μέσω της διατροφής σας.

Δυσκαμψία και μυϊκοί πόνοι

Ένα άλλο σημάδι ότι ο οργανισμός σας δεν ξεκουράζεται όσο χρειάζεται είναι η αίσθηση δυσκαμψίας και γενικού πόνου στο σώμα.

Οι πιο συνηθισμένες περιοχές που επηρεάζονται από το στρες είναι η πλάτη, ο λαιμός ή το σαγόνι.

Τα ζεστά μπάνια και διάφορες αντιφλεγμονώδεις ουσίες που περιέχουν μαγνήσιο αποτελούν έναν καλό τρόπο για να καταπραΰνετε και να αποτοξινώσετε τον οργανισμό σας.

Η αυξημένη σας επιθυμία για αλάτι είναι ο τρόπος που βρίσκει ο οργανισμός σας για να αντιμετωπίσει την έλλειψη μετάλλων.

Καταναλώνετε πολλή καφεΐνη για να αντεπεξέλθετε στις υποχρεώσεις σας

Όταν έχετε επινεφριδιακή κόπωση, το πρωί ξυπνάτε πιο δύσκολα.

Στη συνέχεια πίνετε καφέ, ο οποίος όμως αυξάνει το άγχος μιας και η καφεΐνη δίνει σήμα για την παραγωγή των ορμονών που το δημιουργούν, την επινεφρίνη και την κορτιζόλη.

Πεπτικά προβλήματα

Το άγχος δεν επιτρέπει στον οργανισμό να κάνει καλή πέψη ούτε να απορροφήσει καλά τα θρεπτικά συστατικά των τροφών.

Στην επινεφριδιακή κόπωση, λειτουργίες όπως ο μεταβολισμός και η πέψη απορρυθμίζονται και μπορεί να νιώθετε πρησμένοι μετά το φαγητό.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.