Αρθρίτιδα: Θεραπείες και Ανακούφιση

Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι η αρθρίτιδα δεν θεραπεύεται, αλλά ελέγχεται.

Επιπλέον, δεν εξελίσσεται με σταθερό ρυθμό και είναι πάθηση απρόοπτη.

Ας δούμε πώς οι διάφορες σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις θα μπορέσουν να σας βοηθήσουν.

Ο στόχος της θεραπείας της αρθρίτιδας είναι πρωταρχικά να μειωθούν τα επώδυνα συμπτώματα της πάθησης, να βελτιωθεί η λειτουργικότητα των αρθρώσεων και να επιβραδύνουμε την εξέλιξή της πάθησης.

Η θεραπεία της αρθρίτιδας περιλαμβάνει δύο σκέλη: Το ένα φαρμακολογικό και το άλλο επεμβατικό.

Ο γιατρός σας θα σας προτείνει την κατάλληλη, ανάλογα με την περίπτωσή σας.

Εναλλακτικές Θεραπευτικές Προσεγγίσεις

Η Φυσικοθεραπεία:

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η κατάλληλη φυσικοθεραπεία ασκεί μια ευεργετική δράση στους χόνδρους των αρθρώσεων.

Αρθρίτιδα: Θεραπείες και Ανακούφιση

Το απλό μασάζ αλλά και οι υπέρηχοι, η ηλεκτροθεραπεία και η θερμοθεραπεία, ασκούνε μια αντιφλεγμονώδη και αναλγητική δράση σε χρόνιους πόνους.

Τα Ιαματικά Λουτρά:

Αυτή η προσέγγιση είναι γνωστή από πολύ παλιά και στηρίζεται στις φυσικές και χημικές ιδιότητες του Ιαματικού νερού των πηγών ή της λάσπης.

Αλλά και η θαλασσοθεραπεία που στηρίζεται στις ιδιότητες του θαλασσινού νερού και στα φύκια, είναι ευεργετική.

Άλλες εναλλακτικές θεραπείες είναι η ομοιοπαθητική, η φυτοθεραπεία, η ολιγοθεραπεία με συμπληρώματα Ιχνοστοιχείων μετάλλων, η μεσοθεραπεία, ο βελονισμός και η χειροπρακτική.

Λύσεις για την Ανακούφιση του Πόνου

- Μην καταπονείτε μια άρθρωση που υποφέρει.

Η ξεκούραση είναι πολύ σημαντική χωρίς όμως υπερβολές ώστε να χαλαρώσουν οι μύες.

Έτσι όταν δεν είσαστε σε περίοδο έξαρσης κάντε σπορ όπως: το περπάτημα για την αρθροπάθεια στο γόνατο, το γκολφ για την οσφυϊκή χώρα, το ποδήλατο και φυσικά το κολύμπι.

Ακόμη και το τρέξιμο σε νεαρά άτομα είναι μια καλή άσκηση.

- Μην σηκώνετε βάρη.

Χρησιμοποιείτε καροτσάκια με ροδάκια για να μεταφέρετε ψώνια ή βαλίτσες.

- Μην κάθεστε πολύ στην ίδια στάση.

- Να ξαπλώνετε σε στρώματα σκληρά και σταθερά οριζόντια και να μην κάθεστε σε καναπέδες που βουλιάζουν.

Να χρησιμοποιείτε ένα μαξιλάρι στήριξης της μέσης σε κάθετη θέση όταν κάθεστε.

- Η χαλάρωση επίσης των μυών που περιβάλλουν τη πάσχουσα άρθρωση ανακουφίζει από τον πόνο.

Οι μύες μπορούν να χαλαρώσουν με γιόγκα, κάνοντας ασκήσεις αναπνοής με μια κατάλληλη χαλαρωτική μουσική, αλλά και εφαρμόζοντας ζεστά επιθέματα στους μυς.

Αντίθετα, η εφαρμογή κρύων επιθεμάτων συνιστάται σε κακώσεις και οιδήματα των αρθρώσεων.

- Η απώλεια κιλών σε περίπτωση παχυσαρκίας ανακουφίζει την άρθρωση ιδιαίτερα στα γόνατα στη μέση και το ισχίο.

Τρώτε λοιπόν υγιεινά και με μέτρο.

Εναλλακτικές Θεραπευτικές Προσεγγίσεις για την Αρθρίτιδα

- Κάντε ασκήσεις που σας ανακουφίζουν την περίοδο της έξαρσης και γυμναστική για να δυναμώσουν οι μύες σε περιόδους ύφεσης όπως: stretching, κοιλιακούς και ραχιαίους ιδιαίτερα για τη μέση, τετρακέφαλους και δικέφαλους ιδιαίτερα για τα γόνατα.

Η τακτική άσκηση χωρίς υπερβολές και απότομες κινήσεις, ενισχύει τους μυες γύρω από την άρθρωση, βελτιώνει την ευελιξία των αρθρώσεων καθώς και την εξέλιξη της πάθησης.

Για τους πιο ηλικιωμένους συνιστάται η γυμναστική και η κίνηση στο νερό αλλά και το περπάτημα.

Απλές Ασκήσεις για τα Αρθριτικά

Υπάρχουν ορισμένες κινήσεις και ασκήσεις που καλμάρουν τον πόνο και σε μερικές περιπτώσεις περιορίζουν την εξέλιξη της πάθησης.

• Κινήσεις εύκολες για το μπάνιο: Την ώρα που βουρτσίζετε τα δόντια σας να σταθείτε για λίγο στο ένα πόδι και σε λίγο να σταθείτε στο άλλο.

• Κινήσεις στο γραφείο: Καθίστε στην άκρη της καρέκλας.

Τεντώστε το ένα πόδι βάζοντας το πέλμα σε θέση «φλέξ» κόντρα σε ένα τοίχο και τεντώστε τη γάμπα.

Κρατήστε τεντωμένο το πόδι σε αυτή τη θέση για λίγο, έχοντας την πλάτη και το στήθος σε κάθετη θέση με το πόδι, τραβώντας προς τα πάνω σαν να θέλετε να ψηλώσετε.

Θα αισθανθείτε ένα τράβηγμα στη μέση και στο γόνατο.

Επαναλάβετε το ίδιο στο άλλο πόδι.

• Κινήσεις στο σπίτι: Σταθείτε όρθιος σε ένα σκαλοπάτι έχοντας τη φτέρνα του δεξιού ποδιού σας έξω από τα σκαλοπάτια, ενώ το αριστερό πέλμα πατά όλο στο σκαλοπάτι.

Πιέστε τη φτέρνα του δεξιού ποδιού προς τα κάτω έχοντας τεντωμένη τη γάμπα.

Θα αισθανθείτε να τεντώνουν οι μύες πίσω από τη γάμπα.

Επαναλάβετε το ίδιο στο άλλο πόδι.

www.y-o.gr

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.