Συμπτώματα Ανεπάρκειας Βιταμινών στον Οργανισμό

Όταν ο οργανισμός παρουσιάζει κάποια έλλειψη συνήθως μας δίνει κάποιο «σήμα».

Η ανεπάρκεια βιταμινών μπορεί να αναπληρωθεί και με συμπληρώματα διατροφής.

Αυτό που έχει σημασία είναι να το αντιληφθούμε εγκαίρως ώστε να αναπληρώσουμε την έλλειψη ακόμα και με τη βοήθεια συμπληρωμάτων διατροφής.

Οι ελλείψεις αυτές γίνονται αισθητές πρώτα από όλα σε νύχια, μαλλιά και δέρμα και στη συνέχεια μέσω άλλων συμπτωμάτων.

Ανωμαλίες στα νύχια

Οι λευκές κηλίδες που μπορεί να έχουν στην επιφάνειά τους δεν υποδηλώνουν έλλειψη ασβεστίου, όπως νομίζει ο περισσότερος κόσμος, αλλά έλλειψη σιδήρου.

Όπως και αν η επιφάνειά τους δεν είναι εντελώς λεία.

Η φεριτίνη είναι ο δείκτης που θα πρέπει να εξετάσουμε για να δούμε αν πράγματι παρουσιάζουμε έλλειψη σε αποθέματα σιδήρου.

Επίσης, τα εύθραυστα μαλλιά και νύχια υποδηλώνουν έλλειψη βιοτίνης (βιταμίνη Β7) που μετατρέπει τις τροφές σε ενέργεια.

Αυτή έλλειψη μπορεί να εκδηλωθεί επίσης με κόπωση και μυικούς πόνους.

Μούδιασμα στα άνω και κάτω άκρα

Πριν μας πιάσει πανικός ότι συμβαίνει κάτι σοβαρότερο, μια πολύ συνηθισμένη αιτία που μουδιάζουν τα χέρια ή τα πόδια είναι η έλλειψη σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Η έλλειψή τους επηρεάζει το περιφερικό νευρικό σύστημα και τις νευρικές απολήξεις που καταλήγουν στο δέρμα.

Η έλλειψη σε Β1, Β6, Β2 και Β12 εκδηλώνεται με έλκη στη στοματική κοιλότητα, σκασίματα στις άκρες των χειλιών, δερματικές ενοχλήσεις και αναιμία.

Η έλλειψη σε βιοτίνη επίσης μπορεί να εκδηλωθεί με μούδιασμα των άκρων.

Για να αναπληρώσουμε την έλλειψη θα πρέπει να εμπλουτίσουμε τη διατροφή μας με σκούρα φυλλώδη λαχανικά, καλές πηγές πρωτεϊνών όπως αυγά, κοτόπουλο, φασόλια και προϊόντα ολικής άλεσης.

Σπυράκια σε όλο το σώμα

Η εμφάνισή τους όπως και η όψη ενός ξηρού, φολιδωτού δέρματος μπορεί να υποδηλώνει έλλειψη σε βιταμίνη Α.

Η έλλειψη αυτή μπορεί να συνυπάρχει με συχνή κόπωση.

Η βιταμίνη Α βοηθά τους πόρους του δέρματος να απομακρύνουν τα νεκρά κύτταρα ώστε να μην αναπτύσσονται βακτήρια.

Τα λαχανικά με έντονο χρώμα και τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά πλούσια σε β-καροτένιο μπορούν να αναπληρώσουν την έλλειψη, αλλά και οι τροφές με πολύ ασβέστιο, όπως τα γαλακτοκομικά.

Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για καλή όραση.

Λευκά σημάδια στα μάτια

Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για καλή όραση.

Η έλλειψή της μπορεί να προκαλέσει ξηροφθαλμία και εμφάνιση μικρών λευκών κηλίδων πάνω στο λευκό τμήμα της επιφάνειας των ματιών.

Το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα ψάρια, τα αυγά, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και εκείνα με κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα αποτελούν καλές πηγές της.

Ερεθισμένα ούλα που ματώνουν

Αν το σύμπτωμα δεν οφείλεται σε ουλίτιδα ή περιοδοντίτιδα, υποδηλώνουν έλλειψη σε βιταμίνη C.

Η συγκεκριμένη βιταμίνη παίζει σημαντικό ρόλο στη γρήγορη επούλωση τραυμάτων και πληγών και στην εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Είναι αντιοξειδωτική και προλαμβάνει την καταστροφή των κυττάρων.

Δυστυχώς ο οργανισμός δεν τη συνθέτει μόνος του και πρέπει να τη λάβει από εξωτερικές πηγές.

Η έλλειψή της μπορεί να εκδηλωθεί και με ξεφλούδισμα και γενικά θαμπή όψη του δέρματος ή συχνές ρινορραγίες.

Για να την αναπληρώσουμε θα πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά εσπεριδοειδή, μπρόκολο, φράουλες, και πιπεριές.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.