Κορυφαίες Επιλογές Διατροφής για την Πρόληψη των Ρυτίδων

Κανείς δε θέλει μια επιδερμίδα με ρυτίδες.

Για το πετύχουμε αυτό, εκτός από κάποιες συνήθειες που πρέπει να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας, αν εντάξουμε στη διατροφή μας και τις παρακάτω τροφές μπορεί να δούμε θαύματα πάνω μας.

Aν εντάξουμε στη διατροφή μας και τις παρακάτω τροφές μπορεί να δούμε θαύματα πάνω μας

Αβοκάντο

Θεωρείται σούπερ αντιγηραντικό επειδή περιέχει συστατικά που μπορούν να προστατέψουν το DNA μας και τα μιτοχόνδρια από τις «κακές» ελεύθερες ρίζες.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το λιγότερο μια λαμπερή επιδερμίδα.

Ω-3 λιπαρά οξέα

Είναι θαυματουργά για το δέρμα και τον οργανισμό γενικότερα.

Οι τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε αυτά (λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί) βοηθούν τα κύτταρα να συγκρατούν περισσότερο νερό και τον οργανισμό να καταπολεμά τις φλεγμονές.

Έτσι, προκαλείται σύσφιξη του δέρματος που αποτρέπει τις ρυτίδες.

Πρωτεΐνες

Η κατανάλωσή τους, εκτός από μυικό όγκο, συμβάλλει σε ένα πιο σφιχτό δέρμα ενισχύοντας τις ίνες του κολλαγόνου.

Οι πρωτεΐνες είναι άφθονες στο άπαχο κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα αυγά, τα όσπρια και τα γαλακτομικά.

Βιταμίνες C και Ε

Όλες οι βιταμίνες είναι απαραίτητες στον οργανισμό.

Η βιταμίνη C όμως, είναι σημαντική για την παραγωγή του κολλαγόνου, δίνει λάμψη στην επιδερμίδα και συμβάλλει στην ανάπλασή της.

Άριστες πηγές της βιταμίνης C είναι τα εσπεριδοειδή, τα ακτινίδια, οι πράσινες πιπεριές, οι φράουλες, η παπάγια, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο.

Η βιταμίνη Ε προστατεύει επίσης το δέρμα από τις ακτίνες του ήλιου, από τους ρύπους και άλλους περιβαλλοντικούς, στρεσογόνους παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξη των ελεύθερων ριζών.

Ενδεικτικά βρίσκεται σε υψηλή περιεκτικότητα στο ελαιόλαδο, τα αμύγδαλα, το αλεύρι ολικής άλεσης και τα ακτινίδια.

Η ντομάτα περιέχει ακόμα κάλιο, μαγγάνιο, βιταμίνη Α και C και δυνατή αντιοξειδωτική δράση.

Ντομάτα

Το λυκοπένιο που περιέχει προστατεύει από τις βλάβες που προκαλούν στο δέρμα οι ακτίνες UVA και UVB.

Αυτό δε σημαίνει όμως και ότι αντικαθιστά τη χρήση του αντηλιακού.

Η ντομάτα περιέχει ακόμα κάλιο, μαγγάνιο, βιταμίνη Α και C και δυνατή αντιοξειδωτική δράση.

Το λυκοπένιο απορροφάται καλύτερα όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη και συνοδεύεται με λίγο ελαιόλαδο.

Σελήνιο

Είναι ένα μέταλλο που βοηθά την επιδερμίδα να παραμείνει λεία, ελαστική και σφριγηλή.

Υπάρχει στα καρύδια Βραζιλίας, τη γαλοπούλα, το τυρί τύπου cottage, τον τόνο κονσέρβας (με μέτρο στην κατανάλωση γιατί περιέχει υψηλά ποσοστά υδραργύρου) και τα μύδια.

Κολοκυθόσπορος

Όλοι οι σπόροι κάνουν καλό, αλλά ο κολοκυθόσπορος καταπολεμά τις ρυτίδες και διορθώνει μέχρι και τα σημάδια ακμής.

Είναι υπεύθυνος για την ανάπλαση, την ενυδάτωση και τη θρέψη του δέρματος.

Περιέχει βιταμίνη Ε, ψευδάργυρο και Ω-3 λιπαρά οξέα, ό,τι περιγράψαμε δηλαδή παραπάνω.

Καλό είναι οι κολοκυθόσποροι να τρώγονται ωμοί (π.χ. μέσα στη σαλάτα ή το γιαούρτι) γιατί αν μαγειρευτούν καταστρέφονται τα πολύτιμα συστατικά τους.

Μύρτιλα

Όπως όλα τα φρούτα τύπου berries που λόγω της κοκκινωπής απόχρωσής τους χαρακτηρίζονται «βόμβες» αντιοξειδωτικών, έτσι και τα blueberries ή αλλιώς μύρτιλα θεωρούνται διατροφικός θησαυρός.

Οι ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν, όπως οι ανθοκυανίνες και πολυφαινόλες που τους δίνουν και αυτό το σκούρο χρώμα αναδομούν τα κύτταρα, τα θωρακίζουν από τις ελεύθερες ρίζες και επιβραδύνουν τη διαδικασία γήρανσης.

Μαύρο σουσάμι

Η μικροσκοπική αυτή μαύρη τροφή περιέχει αμινοξέα, κάλιο, φυτικές ίνες και η καθημερινή κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας από μαύρο σουσάμι μπορεί να συμβάλλει σε ένα νεανικό δέρμα.

Είναι πολύ καλύτερο και πιο θρεπτικό από το λευκό και μπαίνει σε σαλάτες, γλυκά ή ως διακοσμητικό αρτοσκευασμάτων (κουλουράκια, ψωμί κλπ).

www.y-o.gr 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.