fbpx

Καλές Συνήθειες που Προστατεύουν το Συκώτι μας

Το συκώτι είναι πολύ σημαντικό για τη γενικότερη υγεία του οργανισμού μας.

Μας αποτοξινώνει, ρυθμίζει τη φυσιολογική λειτουργία του μεταβολισμού, μετατρέπει τα θρεπτικά συστατικά σε ενέργεια και αποθηκεύει ό,τι από αυτά χρειάζεται το σώμα για να έχει καλή υγεία.

Όταν πίνουμε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ τακτικά αναγκάζουμε το συκώτι μας να εργαστεί υπερωρίες.

Είναι προς όφελός μας λοιπόν να μην το παραμελούμε και να υιοθετούμε συνήθειες που προάγουν την καλή του κατάσταση.

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, οι επεξεργασμένες τροφές, τα τρανς λιπαρά, η καθιστική ζωή μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα και παθήσεις του συκωτιού.

Η κίρρωση του ήπατος, η ηπατίτιδα, ο καρκίνος, η μη αλκοολική λιπώδης νόσος του ήπατος που σημαίνει συσσώρευση λίπους στο συκώτι είναι κάποιες από αυτές.

Οι βλάβες που μπορεί να υποστεί δεν αποκλείεται να είναι μόνιμες και να οδηγήσουν σε επικίνδυνες για τη ζωή επιπλοκές.

Κάποιες μικρές καθημερινές συνήθειες όμως, μπορούν να μας προστατέψουν αποτελεσματικά.

Αποφυγή αλκοόλ

Δεν είναι πάντα εύκολο, όμως όταν πίνουμε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ τακτικά αναγκάζουμε το συκώτι μας να εργαστεί υπερωρίες για να το μεταβολίσει και να το αποβάλει.

Κατανάλωση βοτάνων

Υπάρχουν κάποια βότανα που συντελούν στην υγεία του συκωτιού, μάλιστα αποτελούν συστατικά πολλών συμπληρωμάτων διατροφής που προάγουν την υγεία του.

Τα δημοφιλέστερα από αυτά είναι το γαϊδουράγκαθο, η γλυκόριζα, ο βασιλικός, το ταραξάκο και η αγκινάρα.

Όλα αυτά καταπολεμούν τα βακτήρια και τις λοιμώξεις, μειώνουν τα γαστρεντερικά προβλήματα και εξισορροπούν τα επίπεδα των υγρών.

Κατανάλωση αντιοξειδωτικών τροφών

Κάποιες από τις δουλειές του συκωτιού είναι η διάσπαση των λιπαρών τροφών, η παραγωγή πρωτεϊνών και ο καθαρισμός του αίματος.

Μια ανθυγιεινή διατροφή είναι επόμενο να δυσχεραίνει το έργο του.

Επιλέγουμε λοιπόν φρούτα και λαχανικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως τα φρούτα με έντονο κόκκινο χρώμα που διώχνουν τις τοξίνες και μειώνουν τις φλεγμονές.

Λιγότερο άγχος

Το χρόνιο στρες προκαλεί αλλαγές στις εγκεφαλικές λειτουργίες και στο σύστημα των ορμονών.

Οι αλλαγές που συντελούνται προκαλούν φλεγμονές στο συκώτι.

Όταν αυτό δε λειτουργεί σωστά, έχουμε ζαλάδες, πονοκεφάλους, κράμπες, βλέπουμε θολά και υποφέρουμε από διαταραχές στο πεπτικό μας σύστημα.

Το χρόνιο στρες προκαλεί αλλαγές στις εγκεφαλικές λειτουργίες και στο σύστημα των ορμονών.

Κατανάλωση καφέ

Λίγοι γνωρίζουν ότι ο καφές σε λογικά πλαίσια μπορεί να ωφελήσει το συκώτι μας.

Σχετικές μελέτες έχουν φτάσει στο συμπέρασμα ότι μπορεί να αποτρέψει ή να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο συκώτι.

Μείωση κατανάλωσης ζάχαρης

Όταν η ζάχαρη εισέρχεται στο σώμα, το συκώτι κουράζεται πολύ για να τη μεταβολίσει.

Επομένως, η αλόγιστη κατανάλωσή της δεν το αφήνει να προλάβει να ολοκληρώσει αυτήν τη διεργασία.

Το αποτέλεσμα είναι η συσσώρευση λίπους πάνω του, προκαλώντας την μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος.

Μεσογειακό μοντέλο διατροφής

Είναι ένα υγιεινό και ισορροπημένο διατροφικό πρότυπο.

Καλής ποιότητας υδατάνθρακες, καλά λιπαρά και πρωτεΐνες που προέρχονται κατά ένα μικρό ποσοστό από το κρέας είναι ο ιδανικός συνδυασμός για να λειτουργεί όχι μόνο το συκώτι σωστά, αλλά και όλα τα υπόλοιπα όργανα.

Καθημερινή άσκηση

Η καθημερινή άσκηση έστω και για 30 λεπτά της ώρας μας βοηθά να αποτοξινωθούμε σε έναν βαθμό μέσω του μηχανισμού της εφίδρωσης.

Όταν ένα μέρος των τοξινών αποβάλλεται με τον ιδρώτα, η δουλειά του συκωτιού γίνεται ευκολότερη.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.