Media

Τα Social Media Aλλάζουν τα Media

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πώς τα social media τη σημερινή εποχή αποτελούν τον ταχύτερο τρόπο προβολής και ανάπτυξης brands και περιεχομένου.

Μια από τις ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς των media είναι τα social media, τα οποία μάλιστα αποτελούν τον σημαντικότερο, ίσως, τρόπο, μέσω του οποίου οι publishers εκθέτουν brands και περιεχόμενο σε ενεργούς χρήστες και πιθανούς μελλοντικούς πελάτες.

Αξιοποιήστε τα Social Media

Πρόσφατη ειδική έκδοση της έκθεσης των FIPP Insight και World Newsmedia Network (WNMN), που εστιάζει στις τάσεις στα social media, εξετάζει πώς τα περιοδικά και οι εφημερίδες επενδύουν σε αυτή την ανάπτυξη και πετυχαίνουν διψήφια αύξηση τόσο στη social media κίνησή τους, όσο και στην επισκεψιμότητα των website τους.

Για τη σύνταξη της συγκεκριμένης έκθεσης, το WNMN χρησιμοποίησε πληροφορίες από πηγές σε όλο τον κόσμο, ανέλυσε τις συγκεκριμένες πληροφορίες και παρείχε σχολιασμό για τις τάσεις που επικρατούν στη σημερινή εποχή.

Βάσει των στοιχείων που συνέλεξε η έκθεση από τη We Are Social, η σύνδεση των κοινών με τα social media σήμερα έχει κυριαρχήσει στις περισσότερες εκφάνσεις της ζωής, καθώς 2.100 δισεκατομμύρια λογαριασμοί χρηστών έχουν εντοπιστεί σε όλες τις social media πλατφόρμες.

Οι συγκεκριμένοι λογαριασμοί αντιπροσωπεύουν το 29% του σημερινού παγκόσμιου πληθυσμού (7,21 δισεκατομμύρια), καθώς και τα 2/3 του συνόλου των Internet χρηστών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η διείσδυση των social media έχει αυξηθεί κατά 222 εκατομμύρια από το 2014 ως το 2015, παρουσιάζοντας ποσοστιαία βελτίωση 12%. Έτσι, όπως είναι λογικό, οι publishers εφημερίδων και περιοδικών επενδύουν σε αυτή την εντυπωσιακή ανάπτυξη και, σαν επιστροφή, λαμβάνουν διψήφιες αυξήσεις σε social media αναφορές.

Oι Bασικές Tάσεις

Η σημαντική αύξηση στην κίνηση των social media αναφορών είναι αποτέλεσμα δύο κυρίαρχων τάσεων:

• Είναι προφανείς οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες των social media αλληλεπιδρούν με το content στα social media sites και ειδικά η μεγάλη τους επιθυμία να μοιράζονται περιεχόμενο που εμπιστεύονται και τους ενδιαφέρει.

• Παρατηρούνται πιο επιθετικές ενέργειες από την πλευρά των publishers για το share περιεχομένου στις social media πλατφόρμες και στη βελτίωση αυτού του περιεχομένου μέσω προετοιμασίας τίτλων, φωτογραφιών και videos, τα οποία διαμορφώνονται ανάλογα με τις προδιαγραφές του social δικτύου στο οποίο θα προβληθούν.

Οι publishers αναγνωρίζουν πως δεν είναι πλέον αρκετό για εκείνους να διατηρούν απλά σελίδες και λογαριασμούς σε Facebook, Twitter ή Instagram.

Οι media εταιρείες οφείλουν να επενδύσουν πιο έντονα σε social media στρατηγικές, για να αυξήσουν την κίνηση γύρω από το content και τα brands, ώστε να βελτιώσουν και τα έσοδά τους.

Για τους Publishers, το Social Media Otpimisation (SMO) αποτελεί ένα ισχυρό και απαραίτητο marketing στρατηγικό εργαλείο για το μέλλον.

Social Media

Επιπλέον, οι συνεργασίες με παγκόσμια social δίκτυα για την επίτευξη μεγαλύτερης προβολής και αύξηση του μεριδίου εσόδων, μπορεί να είναι μια έξυπνη βραχυπρόθεσμη επιλογή, όμως πρέπει να γίνει με προσεκτικά βήματα.

SMO vs SEO

Οι εποχές που οι αναγνώστες κατευθύνονταν απευθείας σε μια home page ενός ενημερωτικού site έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Τα περισσότερα περιοδικά και εφημερίδες παρατηρούν πως λιγότερο από το 10% της κίνησής τους προέρχεται directly από τις home pages που διατηρούν.

Την ίδια στιγμή, η διπλάσια και τριπλάσια αύξηση των social media αναφορών μπορεί να έχει φτάσει σε ένα σημείο καμπής με τις αναφορές των μηχανών αναζήτησης, σαν marketing Μέθοδος για την καθοδήγηση του media περιεχομένου εφημερίδων και περιοδικών.

Για τους παραπάνω λόγους, οι publishers πρέπει να ενισχύσουν τις Social Media Optimisation (SMO) ενέργειες, ταυτόχρονα με τη συνέχιση των Search Engine Optimisation (SEO) καμπανιών.

Εξάλλου, τα social media καθοδηγούν, κατά μέσο όρο, το 1/3 (31,7%) της κίνησης στα sites των publishers, σύμφωνα με στοιχεία της Shareaholic τον Δεκέμβριο του 2014 σε σύγκριση με τις αντίστοιχες μετρήσεις του 2013.

Οι social αναφορές σε publisher websites προσπέρασαν τις search αναφορές τον Ιούνιο του 2014 (30,9% έναντι 29.4%) και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους (29,4% έναντι 29,1%), με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από 360.000 websites και 420 εκατομμύρια unique website visits.

Επιπλέον, οι publishers αναφέρουν πως το ποσοστό της κίνησης των αναφορών από τα social networks είναι κατά πολύ υψηλότερο: το BuzzFeed αναφέρει πως το 80% της web traffic του προέρχεται από τα social media, ενώ την ίδια στιγμή, μόνο το Facebook είναι υπεύθυνο για περισσότερη από τη μισή κίνηση αναφορών στα περιοδικά του ομίλου Hearst.

Τάσεις στη Xρήση των Social Media

Μόλις πριν από πέντε χρόνια, οι bookmarking και direct-to-homepage επισκέψεις αποτελούσαν μακράν τις επιλογές των χρηστών για την πρόσβαση σε websites εφημερίδων και περιοδικών.

Σήμερα, τα social media και το search κυριαρχούν σε αυτό το κομμάτι.

Στο μεταξύ, οι χρήστες των social media μοιράζονται με φίλους, συνεργάτες και μέλη της οικογένειας, links, posts και σχόλια στις social πλατφόρμες, τα οποία τους αντιπροσωπεύουν.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Facebook κυριαρχεί με ποσοστό 82% στο σύνολο των άρθρων που διαμοιράζεται, σύμφωνα με την έκθεση της Buzzsumo and Fractl για το 2014.

Τα Social Media Αλλάζουν τα Media

Η συγκεκριμένη έκθεση εξέτασε 2,6 δισεκατομμύρια shares από 1 εκατομμύριο άρθρα από 90 publishers σε ολόκληρο τον κόσμο και σε πέντε social πλατφόρμες το πρώτο μισό του 2014.

Τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα που ακολούθησαν από μεγάλη απόσταση το Facebook σε αυτή τη μέτρηση, ήταν το Twitter (8,6%), το Google (4,3%), το Pinterest (3%) και το LinkedIn (2,2%).

Δημοφιλία και Virality στα Social Media

Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που καθοδηγούν τη δημοφιλία των social media posts και ποιες είναι οι συνθήκες που ωθούν τα posts να γίνουν viral;

Μπορεί να μην υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο που οδηγεί κατευθείαν σε αυτό το αποτέλεσμα, ωστόσο υπάρχουν κάποιες αναφερόμενες τάσεις, οι οποίες λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Σύμφωνα με την έκθεση της Buzzsumo and Fractl, κάποιες φράσεις με θετικό χαρακτήρα, τίτλοι και λέξεις δράσης, καθοδηγούν τις αναφορές.

Για παράδειγμα:

1. Η χρήση ρημάτων γνώσης, όπως τα: καταλαβαίνω, ξέρω, νομίζω, αποδεικνύω και πιστεύω.

2. Η χρήση θετικών επιθέτων, όπως: ξεκαρδιστικός, ευτυχισμένος, χαριτωμένος, αξιοθαύμαστος.

3. Η χρήση επικεφαλίδων με λέξεις δράσης, όπως: εστιασμένος, διαμορφωμένος, στοχευμένος, καθοδηγούμενος.

4. Η προσθήκη φωτογραφιών και videos στα posts.

Παράλληλα, η έρευνα αποκάλυψε πως η κάθε social media πλατφόρμα διαθέτει συγκεκριμένα θέματα περιεχομένου που καθοδηγούν τη δημοφιλία.

Έτσι, το Facebook έχει γίνει ο αγαπημένος social media προορισμός για τα ειδησεογραφικά sites, επειδή τα είδη περιεχομένου που φιλοξενεί είναι αρκετά: διασκέδαση, ειδήσεις και εμπόριο.

Το Twitter επικεντρώνεται σε pop culture, το Google+ σε διεθνή και βιομηχανικά νέα, το Pinterest σε θέματα τροφίμων, σπιτιού, υγείας και ομορφιάς και το LinkedIn σε θέματα επαγγελματικής ανέλιξης και επιχειρήσεων.

Χρόνος που Αφιερώνεται στα Social Media

Η συχνότητα των επισκέψεων αποτελεί άλλη μια σημαντική μέτρηση του κάθε social media δικτύου, σύμφωνα με το GlobalWebIndex (GWI).

Οι χρήστες του Facebook είναι οι πιο εθισμένοι στην καθημερινή επίσκεψη για περισσότερες από μία φορές, με το 56% να λειτουργεί κατά αυτό τον τρόπο.

Την ίδια στιγμή, τα υπόλοιπα τέσσερα δημοφιλή δίκτυα συγκεντρώνουν το μισό περίπου από την καθημερινή επανάληψη επισκέψεων του Facebook, με το YouTube να βρίσκεται στο 31%, το Twitter στο 29%, το Instagram στο 28% και το Google στο 27%.

Στο μεταξύ, λιγότεροι είναι οι ενεργοί χρήστες που έχουν πρόσβαση στα πιο δημοφιλή social media sites σε εβδομαδιαία βάση, ενώ περισσότεροι είναι εκείνοι που επισκέπτονται τη λιγότερο δημοφιλή social media πλατφόρμα πιο συχνά μέσα στην εβδομάδα.

Περισσότεροι από τους διπλάσιους είναι οι χρήστες που έχουν πρόσβαση στο Facebook μία φορά την ημέρα (25%) σε σύγκριση με τη μία επίσκεψη την εβδομάδα (11%).

Την ίδια στιγμή, στο 23% φτάνουν οι χρήστες που επισκέπτονται εβδομαδιαία το YouTube και το Twitter και στο 22% αυτοί που προτιμούν Instagram και Google+.

Επιπλέον, το GWI εξέτασε και το χρόνο που ξοδεύουν οι χρήστες σε social media δραστηριότητες.

Έτσι, περισσότερη από μισή ώρα την ημέρα (5%) ξοδεύεται στο blogging κι αυτός είναι ο ίδιος χρόνος που αφιερώνεται και στον παραδοσιακό Τύπο.

Περί τις 0,71 ώρες (6%) αφιερώνονται στον online Τύπο, ενώ το 15% της ημέρας (1,69 ώρες) ξοδεύονται στο social networking και το 7% (0,79 ώρες) στο microblogging, όπως το Twitter.

Πάντως, το μεγαλύτερο μέρος του ημερήσιου χρόνου εξακολουθεί να αφιερώνεται στην τηλεοπτική παρακολούθηση, καθώς φτάνει στο 23% ή στις 2,58 ώρες, ενώ σημαντικό μέρος του χρόνου αφιερώνεται και στην online τηλεόραση (6% ή 0,61 ώρες).

Την ίδια στιγμή, το 10% του χρόνου των Media χρηστών αφιερώνεται στο ραδιόφωνο, το 5% στο online radio και άλλο ένα 10% στο nonsocial networking internet.

Πολύ σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός πως το social networking αποτελεί την υπ’ αριθμόν 1 online δραστηριότητα σε κάθε χώρα που εξέτασε το GWI, ακολουθούμενο από το micro-blogging και τον online Τύπο.

Συστάσεις για τις Social Media Στρατηγικές

Συνοψίζοντας, η έκθεση Social Media Trends 2015 παραθέτει μια σειρά από συστάσεις προς τις media εταιρείες, αναφορικά με την εκτέλεση των social media στρατηγικών τους.

Μεταξύ άλλων, προτείνονται:

1. Η δημιουργία social media στρατηγικής, που περιλαμβάνει short-term και long-term στόχους, με στοιχεία συνεργασίας, τεχνολογίας, εκπαίδευσης, data analytics και audience development.

2. Το χτίσιμο μιας social media ομάδας με στόχο την αξιοποίηση του κάθε social δικτύου.

3. Η ενίσχυση επαγγελματικών σχέσεων με τα social media, τα newsrooms και τις τεχνολογικές ομάδες.

4. Η δημοσίευση περισσότερων videos και φωτογραφιών στα social δίκτυα.

5. Η χρήση linkbacks στα social media posts.

6. Οι προσεκτικές συνεργασίες με τα social media, χωρίς την παραπλάνηση από το άμεσο κέρδος.

Ιωάννης - Ευάγγελος Χαραμής
Χαραμή ΑΕ
www.y-o.gr 

Δημοσίευση Άρθρων

Η δημοσίευση άρθρων αυξάνει κατακόρυφα την προβολή και τη φήμη σας!

Στείλτε το άρθρo σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με βάση τις παρακάτω προδιαγραφές:

  • Τίτλος Άρθρου
  • Αριθμός Λέξεων: 600 - 700
  • Μέχρι 2 Φωτογραφίες σε μορφή jpeg για το άρθρο
  • Βιογραφικό Σημείωμα μέχρι 200 Λέξεις
  • Φωτογραφία σας για το Βιογραφικό Σημείωμα σε μορφή jpeg
  • Πηγές (αν υπάρχουν) για το άρθρο σας
  • Διεύθυνση του website σας (αν υπάρχει)
  • Διεύθυνση των κοινωνικών σας δικτύων (αν υπάρχουν)

Δημοσίευση Άρθρων

Το άρθρο σας, ανάλογα με το περιεχόμενό του και την επιθυμία σας, μπορεί να δημοσιευθεί:

Για περισσότερες πληροφορίες:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 
 T. 210 984 3274 - F. 211 800 5575

Τα άρθρα θα δημοσιευθούν στην ανάλογη κατηγορία και η συντακτική ομάδα έχει το δικαίωμα της επιλογής, αλλαγής ή και συντόμευσης των άρθρων, φωτογραφιών ή άλλου υλικού προς δημοσίευση που λαμβάνει και τα οποία δεν επιστρέφονται. Δημοσιεύονται, διαγράφονται ή τροποποιούνται μόνο κατόπιν συμφωνίας και προκαταβολής του αντίστοιχου κόστους.

Social Content Marketing

Δύο βασικοί τρόποι υπάρχουν για την προώθηση προϊόντων ή και υπηρεσιών:

1. Το Inbound marketing που δημιουργεί τη ροή του καταναλωτή προς την εταιρεία (π.χ. με αρθρογράφηση) και

2. Το Outbound marketing που «βγαίνει» προς το κοινό και επικοινωνεί το μήνυμα (π.χ. έντυπη διαφήμιση).

Social Media

Τώρα, άμεσα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους 2 αυτούς τρόπους και να αυξήσετε τα κέρδη σας μέ το social content marketing αλλά με συνδυασμό υπηρεσιών και ειδική στρατηγική για να φτάσετε στο τελικό αποτέλεσμα.

Η δύναμη που έχουν τα social media συνεχώς αυξάνεται και πραγματικά αξίζει να επενδύσετε σε αυτά!

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας δίνουν τη δυνατότητα να διαλέξετε και να στοχεύσετε ειδικά στο κοινό που σας ενδιαφέρει να απευθυνθείτε (segmentation) και σας βοηθούν στην καλύτερη προώθησή σας.

Social Media

Για τους τρόπους διαφήμισης μέσω των social το inbound marketing είναι το πιο αποτελεσματικό!

Δημιουργεί την ανάγκη στον ενδεχόμενο πελάτη, δίνοντάς του όλη τη γνώση που χρειάζεται για να καταλάβει πως το προϊόν σας του είναι απαραίτητο.

Για να πετύχει το social content marketing χρειάζεται κάποια εξειδίκευση;

Πώς θα δομήσετε τη social στρατηγική σας;

Πως θα χτίσετε την εικόνα σας με σκοπό να αρχίσει να αποδίδει;

ΚΛΙΚ ΕΔΩ και ΡΩΤΗΣTΕ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ!

Content Marketing

Έρευνα Αξιολόγησης Περιοδικού Υγεία και Ομορφιά - Αποτελέσματα

1Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη η Έρευνα Αξιολόγησης του Περιοδικού Υγεία και Ομορφιά σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών FOCUS BARI Α.Ε.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Ευχαριστούμε τις παρακάτω 8 εταιρείες που προσέφεραν δώρα αξίας τουλάχιστον 120€ έκαστο στους 26 νικητές από τους 450 αναγνώστες που έλαβαν μέρος:

LOGOS SITE FOCUS

Οι 26 νικητές είναι:

  1. ΒΑΡΔΑΛΑΚΗ ΑΛΕΞΙΑ
  2. ΔΟΥΒΙΤΣΑ ΙΩΑΝΝΑ
  3. ΕΓΙΩΡΓΙΔΗ ΣΟΦΙΑ
  4. ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ
  5. ΖΕΛΕΝΙΤΣΑ ΣΟΦΙΑ
  6. ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
  7. ΚΑΜΙΣΟΓΛΟΥ ΚΟΡΝΗΛΙΑ
  8. ΚΑΤΩΓΑΣ ΚΛΗΜΗΣ
  9. ΚΟΝΤΖΕΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
  10. ΚΟΤΤΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
  11. ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ
  12. ΚΟΥΜΠΑΡΟΥ ΕΛΕΝΗ
  13. ΚΡΟΚΙΔΗ ΘΕΟΔΩΡΑ
  14. ΜΕΙΜΑΡΟΓΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
  15. ΜΠΑΡΔΗ ΒΑΝΝΑ
  16. ΠΑΖΟΛΛΗ ΙΩΑΝΝΑ
  17. ΠΑΝΤΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
  18. ΣΟΥΛΗ ΙΩΑΝΝΑ
  19. ΣΟΥΛΙΜΑ ΣΟΦΙΑ
  20. ΣΟΦΗ ΕΛΕΝΗ
  21. ΤΖΑΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
  22. ΤΣΑΚΙΛΤΖΗ ΕΛΕΝΗ
  23. ΤΣΙΡΓΙΩΤΗ ΑΝΝΑ
  24. ΦΑΡΜΑΚΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ
  25. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ EΛΕΝΗ
  26. ΧΑΤΖΑΚΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Διαφημιστείτε μέσω Banner

Τα διαφημιστικά banner μπορούν να κάνουν θαύματα για τις online πωλήσεις σας αλλά, όπως κάθε άλλο εργαλείο του marketing, πρέπει να γίνει σωστά.

Πρώτα, ας δούμε ένα από τα πιο γνωστά ερωτήματα για την αγορά διαφημιστικού banner.

Το Πρόβλημα με τα Διαφημιστικά Banner

Όταν καταλάβετε ποια είναι τα προβλήματα με τα διαφημιστικά banner, τότε θα μπορέσετε με μεγαλύτερη δημιουργικότητα και φαντασία να δημιουργήσετε εκείνα που θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα δηλ. πωλήσεις (conversions).

Το ενδογενές πρόβλημα με τα διαφημιστικά banner είναι ότι για να κάνει κάποιος κλικ σε μία διαφήμιση, θα πρέπει να διακόψει αυτό που έκανε μέχρι εκείνη την στιγμή.

Άμεσα λοιπόν, δημιουργείτε τριβή με τον επισκέπτη που στοχεύετε.

Αν το καλοσκεφθείτε, ο online επισκέπτης, εκείνη τη στιγμή, πολύ πιθανώς να έκανε κάτι από τα επόμενα:

1. Αλληλεπιδρούσε σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης,

2. Έψαχνε κάτι στο internet ή

3. Απολάμβανε ένα video ή ένα άρθρο!

Διαφημιστείτε μέσω Banner

Οι περισσότερες διαφημίσεις δεν βοηθάνε τους online επισκέπτες σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις.

Γι' αυτό και η νέα γενιά στελεχών marketing αποφεύγουν το διασπαστικό marketing (disruptive marketing) και επικεντρώνονται στο εισερχόμενο marketing (“inbound” marketing).

Το δεύτερο πρόβλημα με τα διαφημιστικά banner είναι ότι επιβραδύνουν την απόδοση του website και του υπολογιστή και δημιουργούν έναν ακόμη δυσάρεστο "πονοκέφαλο" για τον online επισκέπτη.

Αυτός είναι και ο λόγος ότι πολλοί έχουν εγκαταστήσει λογισμικό που μπλοκάρει τις διαφημίσεις.

3 Απλές Συμβουλές για Επιτυχημένα Διαφημιστικά Banner

Εφόσον κατανοήσετε τα ανωτέρω προβλήματα, το κλειδί για την επιτυχία ενός διαφημιστικού banner είναι να σκεφθείτε πραγματικά πως θα τραβήξετε την προσοχή ή πως θα βοηθήσετε με προστιθέμενη αξία τον online επισκέπτη.

Να μερικές ιδέες:
Δημοσιεύστε banner μόνο σε εξειδικευμένα website - Αν διασκορπίσετε την διαφήμισή σας οπουδήποτε στο internet, θα καταλήξετε να πληρώσετε υψηλή τιμή για χαμηλή απόδοση.

Όσο πιο εξειδικευμένο το website, τόσο το καλύτερο.

Λύστε το πρόβλημα του επισκέπτη, με πρωτοτυπία και φαντασία - Αν και ακούγεται προφανές, πολλοί βάζουν ελάχιστη πρωτοτυπία και φαντασία στο δημιουργικό της διαφήμισής τους.

Τι θα τραβήξει την προσοχή του επισκέπτη; Για τι ενδιαφέρεται το κοινό σας;

Τολμήστε να πρωτοτυπήσετε με χιούμορ και φαντασία.

Έλεγχος - Όταν δημοσιεύσετε το διαφημιστικό σας banner για πρώτη φορά, τότε μόνο θα μπορείτε να διαπιστώσετε αν δουλεύει ή όχι.

Από εκεί και μετά, θα πρέπει συνεχώς να δοκιμάζετε αλλαγές στο μήνυμά σας, στις σελίδες που κατευθύνει αλλά και στο δημιουργικό.

Θα χρειαστεί να παρακολουθείτε και να μετράτε συνεχώς ποιες διαφημίσεις έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα μέσω των web analytics.

Δημοσίευση Διαφημιστικού Banner

Τώρα που καταλαβαίνετε καλύτερα ότι δημιουργικές διαφημίσεις με φαντασία αποδίδουν καλύτερα από τις τυπικές και βαρετές, το επόμενο συστατικό για την επιτυχία του διαφημιστικού banner είναι να αποφασίσετε σε ποια websites θα δημοσιεύσετε τη διαφήμισή σας και σε ποιο σημείο του κάθε website θα τοποθετήσετε το banner σας.

Πριν ακόμη δημιουργήσετε ένα διαφημιστικό banner, καλό είναι να φτιάξετε μία λίστα από 5 έως 10 website και blog όπου θα σας άρεσε να δείτε δημοσιευμένη τη διαφήμισή σας.

Πιθανότατα, θα επιλέξετε website που ο "ιδανικός" σας πελάτης επισκέπτεται.

Με τα περισσότερα από αυτά θα μπορείτε να συναλλαχθείτε απευθείας μαζί τους.

Εντοπίστε το link στο τέλος της ιστοσελίδας που λέει "Διαφήμιση" ή "Media".

Επικοινωνήστε απευθείας με τον διαχειριστή του website και ζητήστε του μία προσφορά - ακόμη και αν ο τιμοκατάλογος υπηρεσιών είναι δημοσιευμένος.

Ο λόγος είναι ότι θα θέλετε να αρχίσετε ένα διάλογο και μία επιχειρηματική σχέση με τους εκδότες που συνήθως είναι δημοφιλείς και επηρεάζουν την εξειδικευμένη αγορά που απευθύνεστε.

Αξίζει λοιπόν πολύ περισσότερο, να αναπτύξετε μία εποικοδομητική επιχειρηματική σχέση μαζί τους από απλά να πάρετε μία καλή τιμή.

Πώς να Επιλέξετε Website για το Banner σας

Η επιλογή του website που θα προβληθεί το banner σας είναι μία απόφαση που κρίνει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία της καμπάνιας σας.

Να μερικά κριτήρια επιλογής του website για να "ανεβάσει" τις πιθανότητες επιτυχίας σας.

• Φορτώνει γρήγορα από όλους τους γνωστούς web browsers,

• ‘Εχει σαφή και απλή αρχιτεκτονική μενού και εύκολη πλοήγηση,

• Έχει περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό που στοχεύετε, που έχει πρωτεύουσα θέση στον σχεδιασμό του website,

• Είναι λειτουργικό (responsive) από όλες τις συσκευές (υπολογιστές, laptop, κινητά τηλέφωνα και tablet),

• Yποστηρίζει run-of-site banner - δηλ. το banner σας θα εμφανίζεται στην ίδια θέση, ανεξάρτητα σε ποια σελίδα θα πλοηγηθεί ο επισκέπτης και

• Παρέχει ικανοποιητικά ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία:
Ενδεικτικά αναφέρουμε επισκέψεις (visits), προβολές σελίδων (page views), μέσος χρόνος παραμονής (time on site), υψηλό ποσοστό άμεσων επισκέψεων (direct access rate), χαμηλό ποσοστό επισκέψεων από Αναζήτηση (search rate), χαμηλό ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate).

• Επιλέξτε τον εκδότη - όχι μόνο το website:
Εξετάστε με ποια άλλα ίδια μέσα ο διαχειριστής του website αυξάνει την επισκεψιμότητα του website π.χ. newsletter, social media, mobile apps ακόμη και αξιόπιστα έντυπα μέσα όπως φυλλάδια, εφημερίδες και περιοδικά.

Τέλος, μην επιλέξετε αποκλειστικά με κριτήριο τη χαμηλή τιμή.

Μπορεί να σας κοστίσει πολύ ακριβότερα σε σχέση με το επιθυμητό αποτέλεσμα (conversion) και μπορεί κυριολεκτικά να πετάξετε τα χρήματά σας.

Ποια Θέση να Επιλέξετε για το Banner σας;

Έχετε λοιπό καταλήξει στα website που θα προβληθείτε.

Σε ποια όμως θέση;

Πολλοί επισκέπτες περιηγούνται στις ιστοσελίδες σε σχηματισμό "F".

Διαβάζουν από αριστερά προς τα δεξιά ξεκινώντας από το επάνω μέρος της ιστοσελίδας, επιστρέφουν στην αριστερή στήλη και διαβάζουν στη μέση ξανά από τα αριστερά προς τα δεξιά.

Τέλος επιστρέφουν πάλι στην αριστερή στήλη πριν αλλάξουν σελίδα.

Διαφημιστείτε μέσω Banner

Με βάση το ανωτέρω, η καλύτερη θέση για το banner σας είναι στην επάνω θέση της ιστοσελίδας ή σε μία δεξιά στήλη λίγο πιο κάτω.

Η αλήθεια όμως είναι ότι το κάθε website έχει τις δικές του προνομιακές θέσεις με βάση τον σχεδιασμό του, το περιεχόμενό του και άλλα σημεία αλληλεπίδρασης που διαθέτει.

Ρωτήστε τον διαχειριστή της ιστοσελίδας και ανακαλύψτε ποια θέση αποδίδει καλύτερα και γιατί.

Σελίδες Προσγείωσης

Θα πρέπει να σκεφθείτε πολύ προσεκτικά που θα κατευθύνετε τον επισκέπτη που θα κάνει κλικ στο banner σας.

Ανάλογα με το μήνυμα του banner, μπορείτε να τον κατευθύνετε στις παρακάτω σελίδες του website σας:
• Αρχική Σελίδα - Σπανίως, συνιστάται μόνο αν το μήνυμα σας αφορά στο γενικό εταιρικό σας brand και αποσκοπεί στην ενδυνάμωσή του.

Μην περιμένετε όμως μεγάλο conversion σε πωλήσεις.

• Σελίδα Κατηγορίας Προϊόντων - Συνιστάται στην περίπτωση που το μήνυμά σας αφορά τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.

Πιθανόν να ταξινομήσετε πρώτα τα προϊόντα σας στη σελίδα της κατηγορίας, για να εμφανίσετε είτε τα πιο δημοφιλή είτε τα φθηνότερα προϊόντα πρώτα.

• Σελίδα Προϊόντος - Συνιστάται στην περίπτωση που διαφημίζετε ένα συγκεκριμένο προϊόν.

99% των περιπτώσεων θα συντελέσει σε υψηλότερο conversion σε πωλήσεις.

• Σελίδα Προσφορών - Συνιστάται όταν προσφέρετε ειδικές τιμές ή δώρα ή ακόμη αν προτρέπετε τους επισκέπτες να λάβουν μέρος σε έναν διαγωνισμό.

Στην περίπτωση αυτή, μην τους στέλνετε σε άλλες σελίδες παρά απευθείας στη Σελίδα Προσφορών.

Πώς να Αγοράσετε Διαφημιστικά Banner

Υπάρχουν δύο τρόποι.

Απευθείας από τον διαχειριστή του website ή μέσω διαφημιστικού γραφείου/δικτύου.

Να μία ανάλυση των δύο επιλογών σας: 

Από Διαχειριστή Εξειδικευμένου Website

Ανάλογα με τον επιχειρηματικό σας τομέα, μπορεί να γνωρίζετε εξειδικευμένα/κλαδικά website που διαθέτουν διαφημιστικό χώρο banner προς ενοικίαση.

Επικοινωνήστε με τον διαχειριστή του website και ζητήστε μία προσφορά.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η προσέγγιση μπορεί να αποφέρει και την καλύτερη τιμή για ενοικίαση banner.

Σκεφθείτε επίσης την πιθανότητα να διαφημιστείτε σε πιο μόνιμη βάση.

Όσο περισσότερο διαφημιζόσαστε σε τέτοια websites, τόσο περισσότερο ενδυναμώνετε τις σχέσεις σας με τους πιστούς επισκέπτες του website που σας ενδιαφέρουν άμεσα.

Αυτό συνιστάται ιδιαίτερα για περιπτώσεις που το διαφημιστικό σας μήνυμα αλλάζει διαχρονικά και μαζί του αλλάζει και η θεματολογία/το γραφικό.

Αν π.χ. ανανεώνετε τη διαφήμισή σας κάθε μήνα και κάνετε τους επισκέπτες του website να χαμογελούν, τότε να είστε σίγουροι ότι ενδυναμώνετε το brand σας σε αυτούς τους επισκέπτες.

Διαφημιστικό Γραφείο/Δίκτυο

Συνιστάται περισσότερο για μία γενικότερη διαφημιστική καμπάνια.

Τα διαφημιστικά γραφεία/δίκτυα λειτουργούν ως μεσάζοντες μεταξύ σας και των websites που θα διαφημιστείτε.

Το πλεονέκτημα είναι ότι θα έχετε πρόσβαση σε περισσότερα websites ευκολότερα, μέσω αυτών που έχουν τις διασυνδέσεις.

Το μειονέκτημα είναι ότι πιθανόν να μην πάρετε και τις καλύτερες τιμές ούτε και την ευκαιρία να κτίσετε σχέσεις με τους διαχειριστές των websites που σας ενδιαφέρουν.

Συνιστούμε να εξαντλήσετε την πρώτη προσέγγιση και να κτίσετε σχέσεις με τους εκδότες απευθείας.

Αν χρειάζεστε περισσότερη διαφήμιση, ξεκινήστε τις επαφές σας με διαφημιστικά γραφεία/δίκτυα και ανακαλύψτε το πιο κατάλληλο για τις ανάγκες σας.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.