Θρεπτικά Συστατικά για Υγιές Δέρμα

Το δέρμα σας χρειάζεται τη σωστή ισορροπία θρεπτικών ουσιών, προκειμένου να είναι υγιές, σφριγηλό και ενυδατωμένο.

Ωστόσο, όσες κρέμες και αν χρησιμοποιήσετε, θα κάνουν τη μισή δουλειά, εάν εσωτερικά δεν φροντίζετε να τροφοδοτείτε τον οργανισμό σας με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Το δέρμα σας χρειάζεται τη σωστή ισορροπία θρεπτικών ουσιών, προκειμένου να είναι υγιές, σφριγηλό και ενυδατωμένο.

Υγιή λιπαρά

Τα υγιή λιπαρά συνεισφέρουν στην πολυπόθητη «λάμψη» του δέρματος.

Η λήψη κακών λιπαρών μέσω της διατροφής μπορεί να κάνει το δέρμα σας ζαρωμένο και στεγνό.

Να εστιάζετε στα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, όπως:

Οι ξηροί καρποί, οι ηλιόσποροι, το αβοκάντο και τα ψάρια, όπως ο σολομός.

Αυτά βοηθούν το δέρμα σας να παραμένει ενυδατωμένο με τη σωστή εσωτερική λίπανση.

Να θυμάστε πως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ένα είδος πολυακόρεστου λίπους, το οποίο το σώμα σας δεν μπορεί από μόνο του να παράγει.

Πρωτεΐνη

Το σώμα σας μετατρέπει τις πρωτεΐνες που τρώτε σε δομικά στοιχεία που ονομάζονται αμινοξέα και τα επαναχρησιμοποιεί για να παράγει άλλες πρωτεΐνες, συμπεριλαμβανομένου του κολλαγόνου και της κερατίνης που αποτελούν τη δομή του δέρματος.

Τα αμινοξέα συμβάλλουν, επίσης, στην απομάκρυνση του παλαιού δέρματος.

Ορισμένα αμινοξέα είναι αντιοξειδωτικά και προστατεύουν τα κύτταρα του δέρματος από τις υπεριώδεις ακτίνες και από τις «ελεύθερες ρίζες» που παράγονται όταν το σώμα σας διασπά ορισμένες τροφές ή έρχεται σε επαφή με τον καπνό του τσιγάρου.

Βιταμίνη Α

Η ανώτερη στιβάδα του δέρματος χρειάζεται βιταμίνη Α.

Φαίνεται να αποτρέπει τη ζημιά από τον ήλιο, διακόπτοντας τη διαδικασία που διασπά το κολλαγόνο.

Δεδομένου ότι είναι ένα αντιοξειδωτικό, μπορεί να δώσει στο δέρμα σας κάποια προστασία από το ηλιακό έγκαυμα.

Επίσης, συμβάλλει στην επούλωση από γρατζουνιές, οπές και φλεγμονές.

Χωρίς αρκετή βιταμίνη Α, το δέρμα σας μπορεί να αφυδατωθεί και να εμφανιστεί κνησμός, τράβηγμα  και πληγές.

Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C μπορούν να προκαλέσουν ευκολότερα μώλωπες και αιμορραγία των ούλων και είναι ένας τρόπος για να το αντιληφθείτε.

Βιταμίνη C

Σκεφτείτε  τη  βιταμίνη C για την παραγωγή του κολλαγόνου:

Είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο σας προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες, μειώνοντας την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του δέρματος.

Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C μπορούν να προκαλέσουν ευκολότερα μώλωπες και αιμορραγία των ούλων και είναι ένας τρόπος για να το αντιληφθείτε.

Βιταμίνη Ε

Η έλλειψή της βλάπτει το δέρμα και οδηγεί σε ρυτίδες, χαλάρωση και πιθανό καρκίνο του δέρματος.

Ψευδάργυρος

Η εξωτερική στιβάδα του δέρματός σας διαθέτει πενταπλάσια ποσότητα αυτού του ορυκτού από την αμέσως από κάτω.

Ο ψευδάργυρος βοηθά το δέρμα σας να θεραπευτεί μετά από έναν τραυματισμό.

Επίσης, μπορεί να προστατεύσει το δέρμα από βλάβες από την υπεριώδη ακτινοβολία λόγω του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρεται σε σχέση με άλλα μέταλλα στο σώμα.

Λειτουργεί, δε, και σαν αντιοξειδωτικό.

Τέλος, η έλλειψη ψευδαργύρου δημιουργεί κνησμώδες έκζεμα.

Σελήνιο

Το σελήνιο είναι ένα μέταλλο που βοηθά ορισμένα αντιοξειδωτικά να προστατεύουν το δέρμα σας από τις υπεριώδεις ακτίνες.

Η έλλειψη σεληνίου έχει συνδεθεί με μεγαλύτερη πιθανότητα καρκίνου του δέρματος.

Τρόφιμα και Συμπληρώματα

Σε γενικές γραμμές, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι καλές επιλογές επειδή έχουν φιλικές προς το δέρμα βιταμίνες και άλλα αντιοξειδωτικά.

Ο σκοπός είναι να τρώτε όλες τις ομάδες τροφών, ώστε να παρέχετε στον οργανισμό σας τα συστατικά που έχει  ανάγκη.

Προσθέσετε τα παρακάτω τρόφιμα στη διατροφή σας:

- Λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλες, τόνος) καθώς διαθέτουν  πρωτεΐνες, ωμέγα-3 και σελήνιο,

- Φυλλώδη σκούρα πράσινα φύλλα (σπανάκι) καθώς διαθέτει βιταμίνες Α, C και Ε,

- Αυγά καθώς διαθέτουν πρωτεΐνες, βιταμίνες Α και Ε, σελήνιο και  ψευδάργυρο,

- Λιναρόσπορους καθώς διαθέτουν ωμέγα-3 και σελήνιο,

- Όσπρια (φακές, ρεβίθια) καθώς διαθέτουν πρωτεΐνη και ψευδάργυρο,

- Αβοκάντο, το οποίο προσφέρει στον οργανισμό υγιές λίπος, βιταμίνες C και Ε,

- Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, καθώς τροφοδοτεί τον οργανισμό με  υγιή λίπη και βιταμίνη Ε.

Εάν ανησυχείτε ότι δεν παίρνετε αρκετές από αυτές τις βασικές θρεπτικές ουσίες από το φαγητό σας, απευθυνθείτε στον φαρμακοποιό σας ή σε κάποιον ειδικό, για να σας προμηθεύσουν με τα κατάλληλα για εσάς συμπληρώματα διατροφής.

Το ιχθυέλαιο είναι μια πηγή ωμέγα-3, για παράδειγμα, αλλά η λήψη του μπορεί να μην είναι καλή ιδέα εάν λαμβάνετε αντιπηκτικά  ή έχετε εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Επίσης, τα συμπληρώματα ψευδαργύρου μπορούν να κάνουν κάποια αντιβιοτικά λιγότερο αποτελεσματικά.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.