fbpx

Αντιμετωπίστε την Αϋπνία κατά την Εγκυμοσύνη

Είτε βρίσκεστε στην αρχή της εγκυμοσύνης, είτε διανύετε τους τελευταίους μήνες… ενδεχομένως αντιμετωπίζετε ορισμένα προβλήματα με τον ύπνο.

Είτε βρίσκεστε στην αρχή της εγκυμοσύνης, είτε διανύετε τους τελευταίους μήνες… ενδεχομένως αντιμετωπίζετε ορισμένα προβλήματα με τον ύπνο.

Τι ακριβώς προκαλεί την αϋπνία;

Δεδομένου ότι η λήψη υπνωτικών χαπιών αντενδείκνυται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, πώς μπορείτε να καταπολεμήσετε την αϋπνία όταν είστε έγκυος;

Ας δούμε πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα…

Οι αιτίες της αϋπνίας κατά την εγκυμοσύνη

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η πλειοψηφία των γυναικών νιώθουν κουρασμένες, κυρίως λόγω έλλειψης ύπνου, ιδιαίτερα στην αρχή της εγκυμοσύνης, αλλά και κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών της κύησης.

Στην αρχή της εγκυμοσύνης

Οι ορμονικές αλλαγές, λόγω εγκυμοσύνης, συχνά προκαλούν ναυτία, εμετό, ζαλάδα, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση… που κάνουν τις νύχτες της μέλλουσας μητέρας ακόμα πιο δύσκολες!

Προς το τέλος της εγκυμοσύνης

Η μέλλουσα μητέρα πρέπει να διαχειριστεί ορισμένα προβλήματα που αφορούν κυρίως τη στάση κατά τη διάρκεια του ύπνου, όπου θα πρέπει να βρει μια άνετη στάση η οποία δεν θα καταπιέζει την κοιλιά της και το μωρό της.

Επιπλέον, μην ξεχνάτε ότι το μωρό σας, κλωτσάει συνεχώς, κάτι που όσο να ναι διαταράσσει τον ύπνο σας και προκαλεί την έντονη αίσθηση ούρησης, ενώ οι διαταραχές του πεπτικού συστήματος είναι αρκετά συχνές εκείνο το διάστημα.

Πέραν αυτών, οι νέες μητέρες αντιμετωπίζουν και ψυχολογικούς προβληματισμούς, οι οποίοι περιλαμβάνουν τον φόβο του τοκετού, τη ζωή τους με το νέο μωρό τους, κ.λπ. σκέψεις… που μερικές φορές τις αφήνουν άγρυπνες όλο το βράδυ!

Η μέλλουσα μητέρα πρέπει να διαχειριστεί ορισμένα προβλήματα που αφορούν κυρίως τη στάση κατά τη διάρκεια του ύπνου, όπου θα πρέπει να βρει μια άνετη στάση η οποία δεν θα καταπιέζει την κοιλιά της και το μωρό της.

Απλές συμβουλές για την καταπολέμηση της κόπωσης και της αϋπνίας προς το τέλος της εγκυμοσύνης

Και όμως, μπορείτε να απολαμβάνετε έναν ήρεμο ύπνο χωρίς να καταφύγετε σε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

Ας δούμε λοιπόν ορισμένες μεθόδους οι οποίες θα σας απαλλάξουν από τις νυχτερινές αϋπνίες.

- Να θυμάστε πάντοτε ότι η προετοιμασία του καλού νυχτερινού ύπνου, γίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αφιερώστε λίγο χρόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας και εφαρμόστε μια φυσική δραστηριότητα, π.χ. πεζοπορία.

Η φυσική δραστηριότητα προκαλεί την παραγωγή σεροτονίνης, μια ορμόνη που προάγει την ευημερία και τον καλό ύπνο.

- Φροντίστε ούτως ώστε το δείπνο σας να είναι ελαφρύ.

Ένα πολύ μεγάλο και πλούσιο γεύμα, απαιτεί αρκετή ώρα για να χωνευτεί.

Συνεπώς, προκαλεί έντονο φούσκωμα, ενοχλήσεις στο στομάχι και γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, τα οποία είναι αρκετά για να σας κρατήσουν άγρυπνη.

- Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας.

Μην καταναλώνετε όμως μεγάλες ποσότητες υγρών λίγο πριν το νυχτερινό ύπνο, για να αποφύγετε τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα.

- Αποφύγετε οτιδήποτε το διεγερτικό πριν τον ύπνο, όπως ο καφές, το τσάι, το αλκοόλ, οι έντονες συζητήσεις, τα αθλήματα, την τηλεόραση και το tablet στο κρεβάτι, κ.λπ.

Αντικαταστήστε όλες αυτές τις συνήθειες με μια ήπια δραστηριότητα, όπως η ανάγνωση ενός βιβλίου.

- Βρείτε το κατάλληλο μέρος για ύπνο!

Αν το κρεβάτι… δεν σας βολεύει, δοκιμάστε τον καναπέ ή μια ανακλινόμενη πολυθρόνα, προκειμένου να διαπιστώσετε εάν σας βολεύουν περισσότερο στην κατάσταση που βρίσκεστε!

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.