Μύθοι και Αλήθειες για την Εγκυμοσύνη

Υπάρχουν κάποιες θεωρίες που λανθασμένα περνούν από γενιά σε γενιά σχετικά με την εγκυμοσύνη και τους περιορισμούς κατά τη διάρκειά της.

Το έμβρυο έχει ανάγκη από ποιοτικές τροφές, όχι θερμιδοφόρες.

Η κατανάλωση καφέ απαγορεύεται δια ροπάλου

Καλό είναι να περιορίζεται δραστικά, ιδιαίτερα αν η έγκυος συνήθιζε να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καφεΐνης ημερησίως.

Καφές, τσάι, σοκολάτα, ενεργειακά ποτά και πολλά αναψυκτικά περιέχουν γερές δόσεις καφεΐνης.

Ο γενικός κανόνας είναι η ημερήσια κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 200 mg.

Η εγκυμοσύνη συνοδεύεται πάντα με δυσκοιλιότητα και αιμορροΐδες

Η πιθανότητα δυσκοιλιότητας εκτείνεται από 11% έως και πάνω από 60% και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως τη θέση του εμβρύου, την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου πριν η γυναίκα μείνει έγκυος κλπ.

Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού, το καθημερινό περπάτημα και η πρόσληψη φυτικών ινών συμβάλλουν στον περιορισμό της.

Για τις αιμορροΐδες που εμφανίζονται στο 1/3 των περιπτώσεων, συνιστάται η κατανάλωση προϊόντων πλούσιων σε προβιοτικά, όπως το γιαούρτι και το κεφίρ, υγρών, φρούτων και λαχανικών και δημητριακών ολικής άλεσης.

Η έγκυος είναι ελεύθερη να τρώει όσο θέλει γιατί «τρώει για δύο»

Ένας μύθος που ευτυχώς έχει καταρριφθεί σε μεγάλο ποσοστό.

Το έμβρυο δε χρειάζεται τόσες θερμίδες όσες θα ήθελαν οι γυναίκες που επαναπαύονται σε αυτό δεδομένου ότι οι θερμίδες που θεωρούν πως μπορούν να καταναλώσουν προέρχονται από «απαγορευμένα» έως τότε τρόφιμα με κενές θερμίδες και χωρίς κανένα θρεπτικό συστατικό.

Το έμβρυο έχει ανάγκη από ποιοτικές τροφές, όχι θερμιδοφόρες.

Το υπερβολικά αυξημένο βάρος στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να φέρει επιπλοκές όπως διαβήτη κύησης, προεκλαμψία, αποβολή, ακόμα και δυσκολία φυσιολογικού τοκετού.

Μπορεί όμως να βλάψει και το έμβρυο μελλοντικά αυξάνοντας τον κίνδυνο παιδικής παχυσαρκίας, αλλά και όσο ακόμα κυοφορείται με ανωμαλίες στην ανάπτυξη και αυξημένα ποσοστά θνησιμότητας.

Η πρόσληψη λιγότερων θερμίδων είναι βασική, ώστε η μέλλουσα μητέρα να μην πάρει βάρος και χαλάσει το σώμα της

Κάτι τέτοιο μπορεί να έχει επιπτώσεις στο έμβρυο αλλά και την ίδια τη μητέρα.

Πολλές γυναίκες αποφεύγουν να τρώνε επειδή φοβούνται μην πάρουν βάρος που δε θα μπορέσουν να χάσουν μετά.

Όμως έτσι, εκτός ότι το έμβρυο δε θα πάρει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να γεννηθεί υγιές, ανάλογα τις ελλείψεις, μπορεί να γεννηθεί πρόωρα και λιποβαρές, να παρουσιάσει ανωμαλίες σε βασικά όργανα, ελλιπή οστική πυκνότητα και ανωμαλίες στο νευρικό σύστημα.

Επίσης, η έλλειψη ω3 λιπαρών οξέων μπορεί να προκαλέσει επιλόχεια κατάθλιψη.

Υπάρχουν πολλές μορφές άσκησης κατάλληλες για εγκύους.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή της εγκύου όταν τρώει έξω

Η έγκυος θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική στο τι της σερβίρουν έξω.

Καλό είναι να αποφεύγεται οτιδήποτε ωμό.

Οι σαλάτες να περιλαμβάνουν ψητά ή βραστά λαχανικά και το κρέας ή το ψάρι να είναι καλοψημένα.

Η οδήγηση, η γυμναστική και το κολύμπι σε πισίνα απαγορεύονται

Όλα εξαρτώνται από τη γνώμη του γιατρού.

Γενικά, η οδήγηση συνήθως επιτρέπεται τους πρώτους μήνες, αλλά όχι προς το τέλος για πρακτικούς λόγους (η ζώνη μπορεί να πιέζει πολύ την κοιλιά), αλλά και για λόγους ασφαλείας.

Το μπάνιο σε πισίνα επιτρέπεται ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού, αν και καλό είναι να αποφεύγεται.

Τέλος, η ήπια άσκηση όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά επιβάλλεται.

Σήμερα, υπάρχουν πολλές μορφές άσκησης κατάλληλες για εγκύους και προσαρμοσμένες σε αυτήν την τόσο ιδιαίτερη φάση της ζωής μιας γυναίκας.

www.y-o.gr 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.