Μύθοι και Αλήθειες για τη Γυμναστική Κατά τη Διάρκεια της Εγκυμοσύνης

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια ξεχωριστή περίοδο στην ζωή κάθε γυναίκας.

Κατά τη διάρκειά της το σώμα και η ψυχολογία δέχονται αλλαγές και για αυτό πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή, ώστε η μέλλουσα μητέρα να παραμείνει υγιής και να αισθάνεται όμορφα.

Ενώ υπάρχει πλήθος πληροφοριών για τη φροντίδα του εμβρύου κατά την κύηση, υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση σχετικά με την φροντίδα και τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης της μητέρας. 

Συγκεκριμένα, πολλοί μύθοι σχετικά με τους κινδύνους της άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν δημιουργηθεί, με αποτέλεσμα να διασπείρεται πανικός και πολλές γυναίκες απέχουν συνειδητά από αυτήν κατά τους 9 μήνες της κύησης.

Στην πραγματικότητα όμως, υπάρχουν πολλά είδη άσκησης τα οποία είναι ασφαλή αρκεί να γίνονται με προσοχή και χωρίς υπερβολές.

Πολύ σημαντικό για να ξεκινήσει μία έγκυος να ασκείται είναι να έχει συμπληρώσει την 12η εβδομάδα της κύησης και να έχει την σύμφωνη γνώμη του γιατρού της.

Οι πιο συνηθισμένοι μύθοι που περιβάλλουν το δίπτυχο γυμναστική-εγκυμοσύνη είναι οι ακόλουθοι:

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια ξεχωριστή περίοδο στην ζωή κάθε γυναίκας.

Μύθος 1: Η άσκηση κατά το πρώτο τρίμηνο μπορεί να προκαλέσει αποβολή.

Η πραγματικότητα: Μελέτες σε αθλήτριες και γυναίκες που ασχολούνται ερασιτεχνικά με την άσκηση έδειξαν ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση ανάμεσα στη γυμναστική και την αποβολή.

Αν και η πλειονότητα των αποβολών συμβαίνει το πρώτο τρίμηνο, συνήθως αυτές προκαλούνται από γενετικές ανωμαλίες του εμβρύου ή από κάποια προϋπάρχουσα ασθένεια.

Μύθος 2: Είναι επικίνδυνο να εκτελείτε ασκήσεις για τους κοιλιακούς όταν είστε έγκυος.

Η πραγματικότητα: Οι ασκήσεις που εστιάζουν στους κοιλιακούς και τους μύες της λεκάνης, βοηθούν πολύ στη μείωση του πόνου στη μέση κατά την εγκυμοσύνη και προσφέρουν μεγαλύτερη αντοχή κατά τον τοκετό.

Καλό είναι να αποφύγετε ωστόσο τις ασκήσεις για τους κοιλιακούς ξαπλωμένες ανάσκελα μετά το πρώτο τρίμηνο.

Μύθος 3: Η άσκηση οδηγεί σε γέννηση ελλιποβαρούς μωρού.

Η πραγματικότητα: Η ήπια γυμναστική δεν επηρεάζει αρνητικά το βάρος γέννησης του μωρού.

Πολύ περισσότερο, μελέτες δείχνουν μηδαμινή επίδραση της άσκησης στο σωματικό βάρος του εμβρύου ενώ άλλες ότι τα μωρά των εγκύων που αθλούνται είναι λίγο πιο ελαφριά, αλλά μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια.

Πολύ σημαντικό για να ξεκινήσει μία έγκυος να ασκείται είναι να έχει συμπληρώσει την 12η εβδομάδα της κύησης και να έχει την σύμφωνη γνώμη του γιατρού της.

Μύθος 4: Η άσκηση κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να στερήσει οξυγόνο από το έμβρυο και να επηρεάσει την παροχή αίματος που προορίζεται για τη θρέψη του.

Η πραγματικότητα: Η άσκηση δεν αυξάνει τη θερμοκρασία της κοιλιάς σε επικίνδυνο βαθμό, εφόσον βέβαια δεν κάνετε έντονη αερόβια άσκηση, σε θερμοκρασία περιβάλλοντος που υπερβαίνει τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Από την άλλη, αξίζει να γνωρίζετε ότι το σώμα της εγκύου είναι πιο ικανό να διώξει τη θερμότητα απ’ ότι ένα μέσο σώμα, καθώς θα κάνει ό,τι χρειαστεί για να προστατευτεί το έμβρυο που κυοφορεί.

Σε κάθε περίπτωση, εάν επιθυμείτε να συνεχίσετε να αθλείστε κατά τη διάρκεια της κύησης, προσπαθήστε να μην πιέζετε το σώμα σας και να απέχετε από δραστηριότητες έντονης καταπόνησης.

Προτιμήστε τα άνετα, όχι πολύ στενά ρούχα και θερμοκρασίες χαμηλότερες των 30 βαθμών Κελσίου.

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε μορφή άθλησης, καλό είναι να πάρετε τη γνώμη του γιατρού σας.

www.y-o.gr  

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.