Υγεία & Ομορφιά
Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον
Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον
Επικαιρότητα

Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον

Οι περισσότεροι από τους ευρωπαίους καταναλωτές είναι πρόθυμοι να μεταβάλουν τις διατροφικές συνήθειές τους υπέρ μίας πιο βιώσιμης διατροφής, όμως οι τιμές και οι περιορισμένες επιλογές εμποδίζουν αυτήν την εξέλιξη, τεκμηριώνει μία μελέτη που δημοσίευσε εχθές το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ενώσεων Καταναλωτών (Beuc).

Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες διαβεβαιώνουν πως η προστασία του περιβάλλοντος έχει επηρεάσει τις διατροφικές τους συνήθειες, «εν μέρει» για το 42,6% και «πολύ» για το 16,6%, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και σε δείγμα περίπου 1.000 ερωτηθέντων κάθε φορά.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ιταλούς, πορτογάλους, ισπανούς, αυστριακούς και σλοβένους καταναλωτές και λιγότερο για το Βέλγιο, τη Λιθουανία, την Ολλανδία και τη Σλοβακία, που μαζί με τη Γερμανία και την Ελλάδα, συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή της καταγραφής των τάσεων.

Αλλά όσο κι αν έχουν οι ίδιοι τη βούληση να αλλάξουν, οι καταναλωτές «τείνουν να υποτιμούν τον αντίκτυπο των δικών τους διατροφικών συνηθειών στο περιβάλλον».

Πάνω από το 63% των ερωτηθέντων δεν συμφωνούν με την άποψη ότι αυτό που τρώνε έχει αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και λιγότεροι από τους μισούς (48%) θεωρούν πως τα διατροφικά τους ήθη έχουν τουλάχιστον έναν εξίσου σημαντικό αντίκτυπο όσο και η χρήση αυτοκινήτου.

Εντούτοις, για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπενθυμίζει η Beuc, «η διατροφική κατανάλωση κατ’ ουσίαν αποτελεί την κύρια πηγή για τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον που δημιουργείται από τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά και ακολουθούν η κατοικία (ιδίως η θέρμανση) και οι μετακινήσεις (κατά κύριο λόγο η χρήση ΙΧ αυτοκινήτων)».

Για τους περισσότερους καταναλωτές, το κύριο εμπόδιο για την αλλαγή είναι η τιμή, αλλά επίσης «η έλλειψη γνώσεων, η ασαφής ενημέρωση και οι περιορισμένες επιλογές».

Η μελέτη αφιερώνει μεγάλο τμήμα της και στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος στην ΕΕ.

Μεταξύ των ερωτηθέντων, ο ένας καταναλωτής στους τρεις δηλώνει πρόθυμος να μειώσει την κατανάλωση κρέατος, με μόνη εξαίρεση την Ιταλία, τη μόνη από τις 11 χώρες της έρευνας όπου η αναλογία όσων δηλώνουν ότι θα επιθυμούσαν να μειώσουν την κατανάλωσή του (45,1%), ξεπερνά εκείνους που δηλώνουν πως δεν το θέλουν (26%).

Ως ερμηνεία, η Beuc προβάλλει ότι πάνω από το 40% των ερωτηθέντων δηλώνει πως ήδη έχει προσπαθήσει να σταματήσει (6,2%) ή να μειώσει (35,4%) την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος.

Οι καταναλωτές που είναι πιο πρόθυμοι να μειώσουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος εντοπίζονται στην Ιταλία, την Πορτογαλία, την Αυστρία και την Ισπανία, ενώ οι πιό απρόθυμοι είναι στην Λιθουανία, την Ελλάδα, τη Σλοβακία και τη Σλοβενία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέο Φάρμακο για την Πρόληψη της Ημικρανίας

yoadmin

Δύσκολο Προβλέπεται το Επόμενο Διάστημα της Πανδημίας

Διακίνηση μη Εγκεκριμένων Προϊόντων μέσω Διαδικτύου

yoadmin

Αυξημένος ο Κίνδυνος Θανατηφόρου Καρκίνου του Προστάτη για τους Καπνιστές

Πώς να Τονώσετε την Κυκλοφορία του Αίματος στα Πόδια κατά τη Διάρκεια της Καραντίνας

a.alefragkis

Οδηγίες Προστασίας σε Νοσοκομεία, Κομμωτήρια, Κέντρα Αισθητικής και Μικρά Καταστήματα

yoadmin

Τεστ για την Κλίμακα Εξάπλωσης του Κορωνοϊού

yoadmin

Καραντίνα – Αλκοόλ, Τζόγος, Διαδίκτυο και Ουσίες

yoadmin

Μικρότερος ο Κίνδυνος Εγκεφαλικού και Άνοιας για Όσους Πίνουν Συχνά Καφέ και Τσάι

Υπουργείο Υγείας – Οδηγίες για το Επισκεπτήριο και τους Συνοδούς Ασθενών στα Νοσοκομεία

a.alefragkis

Όλοι οι Συμπολίτες μας Άνω των 60 Ετών θα Είναι Εμβολιασμένοι κατά του Κορωνοϊού Εντός του Μαΐου

Evi Makavelou

Εμβόλια Covid – Η Moderna Καθησυχάζει, το Ινστιντούτο Pasteur Παραιτείται και η AstraZeneca υπό Πίεση