fbpx

6 Συστατικά που μας Δυναμώνουν!

Τις τελευταίες εβδομάδες όλοι έχουμε ανησυχήσει σχετικά με εξάπλωση του κορωνοϊού (SARS-CoV-2) παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο.

Σύμμαχός μας σε όλη αυτήν την κρίσιμη κατάσταση είναι η υγιεινή διατροφή και γενικά ο υγιεινός τρόπος ζωής!

Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει σοβαρή πνευμονία και να χρειαστεί νοσηλεία σε νοσοκομείο.

Αυτό αφορά κυρίως τα άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Γι’ αυτό θα πρέπει να παραμείνουμε ψύχραιμοι και να ακολουθήσουμε τις οδηγίες πρόληψης από τους αντίστοιχους επίσημους φορείς και επιστήμονες καθώς οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες.

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις, ακούμε τους ειδικούς και για το καλό όλων μας αποφεύγουμε να ακούμε και να διαδίδουμε φήμες αν οι πληροφορίες δεν προέρχονται από αξιόπιστες πηγές.

Σύμμαχός μας σε όλη αυτήν την κρίσιμη κατάσταση είναι η υγιεινή διατροφή και γενικά ο υγιεινός τρόπος ζωής!

Φροντίστε να τηρείτε τους κανόνες υγιεινής κατά την προετοιμασία και παρασκευή του φαγητού και επιλέξτε τροφές πλούσιες στα παρακάτω συστατικά!

Σας παρουσιάζουμε 6 συστατικά-κλειδί που πρέπει να υπάρχουν στο πιάτο μας για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.

Βιταμίνη C

Έχει πανίσχυρη αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει το σώμα από πολλές ασθένειες.

Προάγει το ανοσοποιητικό σύστημα και αυξάνει την αντίσταση του σώματος στις μολύνσεις.

Βρίσκεται σε εσπεριδοειδή, ακτινίδια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι, ντομάτες.

Βιταμίνη Α

Βρίσκεται σε αφθονία στα ψάρια, στα αβγά ψαριών και κυρίως στο ηπατέλαιό τους (π.χ. μουρουνέλαιο).

Επίσης, βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στο βούτυρο και στο αβγό.

Πολλά λαχανικά και φρούτα περιέχουν το πρόδρομο μόριο της, τη β-καροτίνη.

Τέτοια είναι τα καρότα, τα βερίκοκα, οι γλυκοπατάτες.

H βιταμίνη D ωφελεί πολλούς τομείς της υγείας.

Βιταμίνη D

H βιταμίνη που ωφελεί πολλούς τομείς της υγείας.

Ιδανικά παράγεται φυσικά στο δέρμα μέσω της δράσης του ηλιακού φωτός.

Συμβάλλει στη φυσιολογική απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου, στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων ασβεστίου στο αίμα, στη διατήρηση ισχυρών οστών, δοντιών, μυών και στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τη βρίσκουμε μέσω της διατροφής στον κρόκο του αυγού, στο συκώτι τόνου, μουρούνας, στη ρέγγα, στον σολομό και το γάλα.

Σελήνιο

Είναι το ιχνοστοιχείο που προσφέρει αντιοξειδωτική προστασία σε όλα τα κύτταρα του σώματος.

Βρίσκεται στα κρέατα, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής άλεσης.

Ψευδάργυρος

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για πολλές ζωτικές λειτουργίες του οργανισμού μας.

Παίζει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, προστατεύοντας από λοιμώξεις.

Βρίσκεται στα οστρακοειδή, στο κόκκινο κρέας, στα αβγά, στα φιστίκια.

Ω3 λιπαρά οξέα

Ανήκουν στην κατηγορία λιπαρών οξέων που δεν μπορεί να παράγει το σώμα μας, γι’ αυτό πρέπει να τα προσλαμβάνουμε από τη διατροφή μας.

Είναι πολύ ωφέλιμα για τον οργανισμό μας και τα βρίσκουμε στον λιναρόσπορο, στο σουσάμι, στα καρύδια, στα λιπαρά ψάρια, στο σκουμπρί, στον σολομός, στη σαρδέλα, στη ρέγκα, στον φρέσκο τόνο, στην πέστροφα.

Τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος και στην καταπολέμηση φλεγμονών.

Σε περίπτωση που δεν λαμβάνετε επαρκή ποσότητα των παραπάνω συστατικών από τη διατροφή σας, μπορείτε να επιλέξετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής που να περιέχει τα παραπάνω συστατικά!

Σας προτείνουμε να αυτοπεριοριστείτε, να μείνετε σπίτι τηρώντας αυστηρά τους κανόνες υγιεινής και να θωρακίσετε τον οργανισμό σας τρώγοντας φαγητά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και λαμβάνοντας επαρκείς ποσότητες υγρών (νερό, αφεψήματα βοτάνων, φρέσκους χυμούς).

Αποφύγετε όσο μπορείτε τον πανικό και το stress, διότι επιβαρύνουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα!

Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία!

Αλαφάκη Μίκα, Φαρμακοποιός, Ρόδος
www.aegeanpharmacy.gr

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.