fbpx

Τα Αντιβιοτικά στη Βρεφική Ηλικία Συνδέονται με Αλλεργίες στα Παιδιά

Αντιβιοτικά που συνταγογραφούνται πολύ συχνά σε βρέφη μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένο κίνδυνο αλλεργιών κατά την παιδική ηλικία, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Αντιβιοτικά που συνταγογραφούνται πολύ συχνά σε βρέφη μπορεί να οδηγήσουν σε αλλεργίες κατά την παιδική ηλικία.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Jama Pediatrics διαπίστωσε πως τα βρέφη που έλαβαν αντιβιοτικά, όπως πενικιλίνη, κεφαλοσπορίνη, σουλφοναμίδη κ.ά., είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης αλλεργιών, όπως δερματίτιδα, τροφικές αλλεργίες ή άσθμα.

Ωστόσο, αν και η εν λόγω έρευνα έκανε μία πρώτη σύνδεση ανάμεσα σε αντιβιοτικά και αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης αλλεργιών, θα πρέπει να υπάρξει πιο ουσιαστική μελέτη του ζητήματος, ώστε να διαπιστωθεί η ακριβής σχέση των δύο.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο λόγος που φαίνεται να εμφανίζουν περισσότερες αλλεργίες τα παιδιά που έχουν λάβει αντιβιοτικά στη βρεφική τους ηλικία, είναι πως τα συγκεκριμένα φάρμακα μπορεί να επηρεάσουν τα βακτήρια του εντέρου των βρεφών.

«Έκπληκτος ανακάλυψα τη συσχέτιση ανάμεσα σε αντιβιοτικά όλων των κατηγοριών και τη μετέπειτα ανάπτυξη αλλεργικής νόσου» τόνισε ο παιδίατρος και γαστρεντερολόγος, Dr Cade Nylund, ο οποίος ανήκει στην ερευνητική ομάδα.

Σύμπληρωσε, δε, πως «το να περιοριστεί η συνταγογράφηση περιττών αντιβιοτικών για ιογενείς λοιμώξεις, όπως το κοινό κρυολόγημα, μπορεί να είναι ένα βήμα προς την πρόληψη της ανάπτυξης αλλεργιών».

Η έρευνα ανέλυσε τους ιατρικούς φακέλους 798.426 παιδιών, που γεννήθηκαν μεταξύ του 2001 και του 2013.

Τα αντιβιοτικά μπορεί να επηρεάσουν τα βακτήρια του εντέρου των βρεφών.

Οι ερευνητές εξέτασαν σε ποια παιδιά δόθηκε αγωγή με πενικιλίνη, πενικιλίνη με αναστολέα β-λακταμάσης, κεφαλοσπορίνη, σουλφοναμίδη ή μακρολίδιο κατά τους πρώτους έξι μήνες της ζωής τους.

Στη συνέχεια, εξετάστηκε ποια παιδιά διαγνώστηκαν αργότερα με αλλεργίες, όπως αναφυλαξία, άσθμα, ατοπική δερματίτιδα, αλλεργική ρινίτιδα, αλλεργία στα τρόφιμα κ.ά.

Όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, τα αντιβιοτικά που αξιολογήθηκαν σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο αλλεργικής νόσου.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κίνδυνος ήταν υψηλότερος για την πενικιλίνη και χαμηλότερος για τη σουλφοναμίδη.

«Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν αναφερόμαστε στα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης» τόνισε η Dr Purvi Parikh, αλλεργιολόγος και ανοσολόγος στο NYU Langone Health της Νέας Υόρκης, συμπληρώνοντας πως η έρευνα είναι χρήσιμη, καθώς επιβεβαιώνει όσα γνωρίζουμε σχετικά με το γεγονός πως τα αντιβιοτικά επιφέρουν μεταβολές στο μικροβίωμα, που μπορεί να οδηγήσουν σε διάφορες ασθένειες.

Σε γενικές γραμμές, οι γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν πως η συγκεκριμένη μελέτη δείχνει μία συσχέτιση ανάμεσα σε αντιβιοτικά και αλλεργίες, αλλά όχι απαραίτητα μία σχέση αιτίας και αποτελέσματος.

«Έτσι, εάν ένα παιδί χρειάζεται πραγματικά να λάβει ένα αντιβιοτικό ώστε να καταπολεμηθεί μία λοίμωξη, δεν θα πρέπει οι γονείς να φοβηθούν να του το δώσουν, σκεπτόμενοι τις αλλεργίες» καταλήγει η Dr Parikh, συμπληρώνοντας, ωστόσο, πως δεν θα πρέπει να γίνεται υπερβολική χρήση αντιβιοτικών, τα οποία μπορεί να έχουν μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες.

www.y-o.gr 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.