fbpx

Βελτιώστε τη Διατροφή σας με την Είσοδο της Νέας Χρονιάς

Σε λίγες ημέρες μπαίνει μία νέα χρονιά και παραδοσιακά, η Πρωτοχρονιά σηματοδοτεί κάποιες αλλαγές στη ζωή μας.

Πολλοί άνθρωποι αποφασίζουν να υιοθετήσουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες, ώστε να νιώθουν μεγαλύτερη ευεξία.

Η χορτοφαγική διατροφή βοηθά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, καρκίνου και διαβήτη.

Με 10 απλά βήματα μπορείτε να αλλάξετε τη διατροφή και τη ζωή σας.

Ποια είναι αυτά;

1. Δώστε προτεραιότητα στην πρωτεΐνη

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό διατροφικό tip.

Είναι γεγονός πως η πρωτεΐνη είναι δομικό συστατικό για τον οργανισμό.

Παράλληλα, βοηθά στη διατήρηση της μυικής μάζας, άρα βοηθά και στη διατήρηση του μεταβολισμού σε πλήρη ταχύτητα.

Για να αυξήσετε την πρόσληψη της πρωτεΐνης, φροντίστε να έχετε τουλάχιστον 100 γραμμάρια ψάρι, κοτόπουλο ή άπαχο κρέας ή εναλλακτικά τουλάχιστον ½ φλιτζάνι όσπρια, σε κάθε γεύμα.

2. Καταναλώστε περισσότερα λαχανικά και λιγότερο κρέας

Η χορτοφαγική διατροφή βοηθά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, καρκίνου και διαβήτη.

Ωστόσο, αν δεν μπορείτε να κάνετε πολύ δραστικές αλλαγές, βελτιώστε τα αγαπημένα σας πιάτα, προσθέτοντάς τους περισσότερα λαχανικά.

Για παράδειγμα, αντικαταστήστε το κρέας με λαχανικά στη σάλτσα των ζυμαρικών ή βάλτε στη σαλάτα σας ρεβύθια αντί για κοτόπουλο.

3. Ξεκινήστε το γεύμα σας με σούπα ή σαλάτα

Σύμφωνα με έρευνες, το να ξεκινάς το γεύμα σου με μία σούπα ή σαλάτα, σε βοηθά να καταναλώσεις τελικά λιγότερες θερμίδες.

Ωστόσο, θα πρέπει να προσέχετε ώστε να μην το παρακάνετε με το dressing, καθώς αυξάνει πολύ τις θερμίδες.

4. Πείτε «ναι» στις φυτικές ίνες

Εκτός από την πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες είναι πολύ σημαντικές τόσο στην απώλεια βάρους, όσο και στην τήρηση ενός υγιεινού διατροφικού προγράμματος.

Οι φυτικές ίνες βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά και όσπρια και σας προσφέρουν μια αίσθηση πληρότητας, χωρίς να λαμβάνετε πολλές θερμίδες.

Επιλέξτε, λοιπόν, ψωμί ολικής άλεσης, αντί για λευκό, προτιμήστε το αλεύρι ολικής άλεσης ή ακόμη, προσθέστε σπόρους chia στο γιαούρτι ή τα δημητριακά σας.

Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι πολύ βασική, ενώ το να πίνουμε αρκετό νερό βοηθά και στον κορεσμό της πείνας.

5. Το «κλειδί» είναι η ενυδάτωση

Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι πολύ βασική, ενώ το να πίνουμε αρκετό νερό βοηθά και στον κορεσμό της πείνας.

Μην ξεχνάτε, ωστόσο, πως πέρα από το νερό που πίνουμε, ποσότητες νερού περιέχουν τα φρούτα, τα λαχανικά, αλλά και το τσάι, ο καφές και το γάλα.

Προσπαθήστε να έχετε πάντα μαζί σας ένα μεγάλο μπουκάλι με νερό, ενώ μία καλή ιδέα, επίσης, είναι να αρωματίζετε το νερό σας με φέτες λεμονιού, πορτοκαλιού ή αγγουριού.

6. Πειραματιστείτε με νέες συνταγές

Δημιουργήστε νέους συνδυασμούς τροφίμων και ενδιαφέρουσες συνταγές, ώστε να καταπολεμήσετε την πλήξη που προκαλούν οι συνηθισμένες δίαιτες.

Η έμπνευση είναι παντού γύρω σας, μελετήστε βιβλία μαγειρικής, ψάξτε στα social media ή το internet και ανακαλύψτε τις συνταγές που σας ταιριάζουν περισσότερο.

7. Μειώστε τη ζάχαρη

Μία διατροφή πλούσια σε σάκχαρα μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ένας εύκολος τρόπος να μειώσετε τη ζάχαρη που προσλαμβάνει ο οργανισμός μας είναι να κόψουμε τα αναψυκτικά, τα μπισκότα, τα δημητριακά που έχουν πρόσθετη ζάχαρη κ.ά.

Προσοχή στην «κρυμμένη» ζάχαρη, που μπορεί να βρίσκεται σε καρυκεύματα, σάλτσες ντομάτας ή ακόμα και στο ψωμί.

8. Κρατήστε διατροφικό ημερολόγιο

Το να γράφετε τι τρώτε ή να φωτογραφίζετε τα γεύματά σας αποτελεί μία πολύ καλή στρατηγική, που σας βοηθά να μην κάνετε διατροφικές παρασπονδίες, ειδικά όταν είστε ταξίδι ή περνάτε μία άλλη ιδιαίτερη περίοδο.

Σας κρατά ενήμερους για κάθε μπουκιά που καταναλώνετε και έτσι σας βοηθά να παίρνετε καλύτερες διατροφικές αποφάσεις.

9. Συνηθίστε να τρώτε χωρίς περισπασμούς

Αυτό σημαίνει πως καλό είναι να κλείσετε το κινητό, το λαπ τοπ, την τηλεόραση και απλά να καθήσετε στο τραπέζι και να απολαύσετε το φαγητό σας.

Έρευνες έχουν δείξει πως όταν την ώρα που τρώμε κάνουμε παράλληλα και κάτι άλλο, τείνουμε να τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού.

10. Ζητήστε υποστήριξη

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε φίλους ή συγγενείς που υποστηρίζουν την προσπάθειά σας.

Ακόμα και ένα μόνο άτομο είναι αρκετό, ώστε να μοιράζεστε τις εμπειρίες σας μαζί του.

Εάν, δε, νιώσετε ότι χρειάζεστε περισσότερη υποστήριξη, μπορείτε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός διαιτολόγου.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.