A+ A A-

Πόσα Γεύματα να Επιλέξω;

Κατά καιρούς ακούμε διάφορα σχετικά με τη συχνότητα των γευμάτων στη διατροφή μας.

Κάποιοι ισχυρίζονται πως τα τρία γεύματα είναι αρκετά μέσα στην ημέρα για μία απώλεια βάρους... και άλλοι ισχυρίζονται πως τα μικρά συχνά γεύματα βοηθούν περισσότερο στην απώλεια βάρους και λίπους.

Αρχικά, θα πρέπει να διαχωρίσουμε την έννοια του γεύματος και αυτήν του σνακ.

Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα;

Αρχικά, θα πρέπει να διαχωρίσουμε την έννοια του γεύματος και αυτήν του σνακ.

Με τον όρο "γεύμα", εννοούμε αυτό που καταναλώνουμε συνήθως όταν πεινάμε, προκειμένου να πάρουμε ενέργεια.

Γεύμα εννοούμε το πρωϊνό, το μεσημεριανό και το βραδινό.

Με τον όρο "σνακ", εννοούμε κάτι μικρότερο, που καταναλώνουμε ενδιάμεσα στα κύρια γεύματά μας, με σκοπό να "κόψει" την πείνα και να μας δώσει ενέργεια μέχρι την ώρα του επόμενου γεύματος.

Η συχνότητα των γευμάτων, καθορίζεται από τις προσωπικές προτιμήσεις και απο τον τρόπο ζωής του κάθε ατόμου.

Η αλήθεια είναι πως όταν καταναλώνουμε ένα γεύμα, προκύπτει μία μικρή αύξηση του μεταβολισμού μας, ως αποτέλεσμα της πέψης.

Κάτι τέτοιο όμως δεν σημαίνει πως η αύξηση της συχνότητας των γευμάτων θα προκαλέσει και μεγαλύτερη αύξηση του μεταβολισμού μας.

Η συνολική ποσότητα της ημερήσιας τροφής που καταναλώνουμε θα μας δώσει ενέργεια κατά την πέψη.

Πολλοί ισχυρίζονται πως καταναλώνοντας 3 γεύματα την ημέρα νιώθουν επαρκείς.

Με απλά λόγια, ποιά θα ήταν η διαφορά εάν καταναλώναμε 3 γεύματα την ημέρα και το καθένα μας έδινε 1000 θερμίδες; ή 6 γεύματα που το καθένα θα μας έδινε 500 θερμίδες;

Πολλοί ισχυρίζονται πως καταναλώνοντας 3 γεύματα την ημέρα νιώθουν επαρκείς.

Κάποιοι άλλοι πιστεύουν πως με τρία γεύματα, δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις που έχουν κατα τη διάρκεια της ημέρας.

Αντιθέτως, ορισμένοι, προκειμένου να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα, αυξάνουν τη συχνότητα αλλά και την ποσότητα της ενεργειακής τους πρόσληψης με παράλληλη άσκηση.

Σίγουρα η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων, μας βοηθά να καλύψουμε το αίσθημα της πείνας, έτσι ώστε να μην καταφεύγουμε σε ακραίες συμπεριφορές την ώρα των κύριων γευμάτων.

Επίσης, τα μικρά και συχνά γεύματα, λειτουργούν αντισταθμιστικά στα επίπεδα σακχάρου, βοηθώντας αυτό να διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα, αποφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο τις υπογλυκαιμίες σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη.

Τα παιδιά, εξαιτίας του γρήγορου ρυθμού ανάπτυξης, χρειάζονται τροφές οι οποίες θα τους αποδώσουν την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται μέσα από την κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων.

Διάφορες μελέτες που έγιναν σε παχύσαρκα άτομα, δεν παρουσίασαν στατιστικά σημαντική διαφορά στην απώλεια βάρους, τόσο στην κατανάλωση τριών όσο και στην κατανάλωση 6 γευμάτων ημερησίως.

Στατιστική σημαντική διαφορά δεν παρατηρήθηκε ούτε στην επιτάχυνση του μεταβολισμού προωθώντας την απώλεια λίπους ή την αύξηση μυϊκής μάζας.

Συμπερασματικά θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα μύθο, καθώς δεν υπάρχει η κατάλληλη συχνότητα γευμάτων.

Αυτά που φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο στην απώλεια λίπους και στην ανάπτυξη των μυών είναι οι συνολικές θερμίδες και η σύνθεση των μακροθρεπτικών συστατικών.

Επομένως, βρείτε τη συχνότητα των γευμάτων που σας ταιριάζει σύμφωνα με τον τρόπο ζωής σας και παράλληλα με ένα πρόγραμμα άσκησης, θα καταφέρετε με επιτυχία να φτάσετε στον στόχο σας!

Πατσή Αναστασία, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
www.y-o.gr

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.