fbpx

Λίπος στην Καρδιά - Ποιες Είναι οι Τροφές που το Προκαλούν

Το λίπος στην καρδιά ή περικαρδιακό λίπος είναι το λίπος που συγκεντρώνεται γύρω από την καρδιά.

Θεωρείται ότι παίζει κεντρικό ρόλο στην παθογένεια της καρδιαγγειακής νόσου, λόγω των φλεγµονωδών ιδιοτήτων του.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο λιπώδης ιστός γύρω από την καρδιά είναι βιολογικά ενεργός και εκκρίνει κυτοκίνες, όπως συμβαίνει και με το κοιλιακό λίπος.

Οι κυτοκίνες ή κυτταροκίνες είναι ουσίες με φλεγμονώδεις ιδιότητες που είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνες για την αθηροσκλήρωση.

Το λίπος στην καρδιά ή περικαρδιακό λίπος είναι το λίπος που συγκεντρώνεται γύρω από την καρδιά.

Η τελευταία αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης εμφράγματος του μυοκαρδίου.

Υπάρχουν ορισμένες τροφές οι οποίες ευνοούν την συγκέντρωση λίπους γύρω από την καρδιά και για αυτό καλό είναι να αποφεύγονται.

Τέτοιες τροφές είναι:

Η ζάχαρη

Μία νέα μελέτη για τις επιπτώσεις της ζάχαρης στην υγεία, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η υπερβολική κατανάλωση σακχαρούχων τροφίμων συνδέεται με τη δημιουργία αποθεμάτων λίπους γύρω από την καρδιά και την κοιλιά.

Η παραπάνω παρατήρηση αφορά τόσο τα σακχαρούχα ροφήματα όσο και τη ζάχαρη που προστίθεται σε τρόφιμα και ροφήματα.

Όταν καταναλώνουμε υπερβολική ζάχαρη, το περίσσευμα αυτό μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται.

Ο λιπώδης ιστός που βρίσκεται γύρω από την καρδιά απελευθερώνει στο σώμα χημικές ουσίες που μπορεί να γίνουν επιβλαβείς για την υγεία.

Υπάρχουν ορισμένες τροφές οι οποίες ευνοούν την συγκέντρωση λίπους γύρω από την καρδιά και για αυτό καλό είναι να αποφεύγονται.

Το αλκοόλ

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί τη μέρα είναι ωφέλιμο για την καρδιά

Το κακό είναι πως οι περισσότεροι που πίνουν αλκοολούχα ποτά, καταναλώνουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα απ’ όση συνειδητοποιούν.

Και όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η μεγάλη κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη λειτουργία της καρδιάς: αίσθημα παλμών (φτερουγίσματα της καρδιάς), αύξηση της αρτηριακής πίεσης και αύξηση της ημερήσιας προσληψης θερμίδων που μεταφράζεται σε συσσώρευση μεγαλύτερης ποσότητας λίπους.

Κορεσμένα και τρανς λιπαρά

 Αν καταναλώνετε τροφές με πολλά κορεσμένα λίπη, αυξάνετε τη χοληστερόλη στο αίμα σας με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η πιθανότητα να εμφανίσετε καρδιακές παθήσεις.

Συγκεκριμένες τροφές που πρέπει να αποφύγετε, είναι το κόκκινο κρέας, τα τηγανητά, η μαργαρίνη, τα επεξεργασμένα ψωμιά και σνακ καθώς επίσης να περιορίσετε την κατανάλωση πλήρη λιπαρών γαλακτοκομικών προϊόντων.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο

Η υπερβολική ποσότητα νατρίου αυξάνει την αρτηριακή πίεση, που με τη σειρά της προσθέτει περισσότερη πίεση στην καρδιά και αυξάνεται ο κίνδυνος για καρδιακή προσβολή.

Για να έχετε φυσιολογική αρτηριακή πίεση, αποφύγετε να χρησιμοποιείτε αλάτι στο τραπέζι και προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε πολύ κατά το μαγείρεμα.

Ελέγχετε τις ετικέτες των συσκευασμένων τροφίμων για την περιεκτικότητά τους σε αλάτι και φροντίστε να μην καταναλώνετε περισσότερα από έξι γραμμάρια τη μέρα.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.