fbpx

Πώς Προκαλείται η Θρόμβωση και με ποιες Τροφές θα την Αποφύγετε

Η θρόμβωση οφείλεται στην απόφραξη των αιμοφόρων αγγείων και μπορεί να προκαλέσει ακόμα και τον θάνατο.

Η θρόμβωση, όπως και ο εμβολισμός και η εμφάνισή τους δεν εξαρτώνται μόνο από τον τρόπο ζωής.

Ο εμβολισμός είναι επίσης επικίνδυνος καθώς μεταφέρει τον θρόμβο μέσα στο κυκλοφορικό σύστημα.

Αν η κατάσταση της υγείας σας απαιτεί να προλάβετε τον σχηματισμό θρόμβων στο αίμα, κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο για την υγεία σας, θα πρέπει να καταναλώνετε τροφές που συμβάλλουν στον έλεγχο της χοληστερίνης και βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος.

Όμως, μια γενικότερη αλλαγή συνηθειών είναι αυτή που θα σας βοηθήσει να πετύχετε τον στόχο σας, ιδιαίτερα αν έχετε γενετική προδιάθεση για θρόμβωση.

Αιτίες

Η θρόμβωση, όπως και ο εμβολισμός και η εμφάνισή τους εξαρτώνται από τον τρόπο ζωής, την κληρονομικότητα και άλλες σχετικές παθήσεις.

Μια τέτοια κατάσταση μπορεί να πυροδοτήσουν τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων, κάποια προβλήματα στην καρδιά ή στα νεφρά, η καθιστική ζωή, η λήψη αντισυλληπτικών χαπιών και οιστρογόνων ειδικά από γυναίκες καπνίστριες, η εγκυμοσύνη, μια πρόσφατη χειρουργική επέμβαση και η παχυσαρκία.

Φυσικά, δεν είναι απόλυτο ότι αν ανήκετε σε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις θα πάθετε και θρόμβωση.

Τι να καταναλώνετε

Ελαιόλαδο

Είναι πλούσιο σε ω3 λιπαρά οξέα που μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης στο αίμα.

Αν καταναλώνετε ελαιόλαδο, διατηρείτε ελαστικές τις αρτηρίες σας και μειώνετε τη συσσώρευση αθηρωματικής πλάκας, η οποία όταν υπάρχει, μπορεί να εμποδίσει τη ροή του αίματος και να αυξήσει τον κίνδυνο θρόμβωσης.

Λεμόνια

Περιέχουν βιταμίνη C και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθούν στην αποβολή των τοξινών, καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και τις επιδράσεις τους.

Επίσης, έχουν πολύ ισχυρή δράση όσον αφορά τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και την αύξηση των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Μπορείτε να πίνετε καθημερινά νερό στο οποίο θα έχετε στάξει λίγο χυμό λεμονιού, ενώ μπορείτε να προσθέτετε τον χυμό τους στις σαλάτες και τα φαγητά σας.

Αβοκάντο

Όταν καταναλώνεται σε κανονικές ποσότητες, όχι μόνο δεν σας επιβαρύνει με θερμίδες, αλλά σας δίνει τα οφέλη του ελαιόλαδου και ακόμα περισσότερα.

Εντάξτε το αβοκάντο στη διατροφή σας τρεις φορές την εβδομάδα.

Μια καλή ιδέα είναι να συμπεριλάβετε μισό αβοκάντο στο πρωινό σας, λιώνοντας και αλείφοντάς το πάνω σε μια φέτα μαύρο ψωμί.

Μπορείτε να πίνετε καθημερινά νερό στο οποίο θα έχετε στάξει λίγο χυμό λεμονιού. 

Σκόρδο

Μια σκελίδα σκόρδο την ημέρα μπορεί να αποδειχθεί πολύ ωφέλιμο για την υγεία της καρδιάς σας.

Περιέχει ένα ένζυμο, την αλισίνη, που προάγει την υγεία της καρδιάς σας, δυναμώνει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και έχει και αντιθρομβωτική δράση εξασφαλίζοντας την ομαλή ροή του αίματος.

Καρότο

Είναι πολύ γευστικό και ταιριάζει σε πολλές συνταγές.

Είναι μια εξαιρετική επιλογή για την πρόληψη των θρόμβων και των εμβολισμών επειδή περιέχει βήτα καροτίνη, την ουσία που μειώνει τις πιθανότητες καρδιακής προσβολής και εξισορροπεί τα επίπεδα της χοληστερίνης.

Κόκκινο κρασί

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί ημερησίως μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού, ενώ σας βοηθά να προλάβετε τη θρόμβωση.

Επειδή προέρχεται από τα σταφύλια είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ιδιότητες και σε αιθανόλη που ρυθμίζει τη χοληστερίνη.

Επίσης, επιβραδύνει τον σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες και συμβάλλει στην ομαλή ροή του αίματος, αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.