fbpx

Υγιεινές Τροφές που μας Φτιάχνουν τη Διάθεση και μας Γεμίζουν Ενέργεια

Το φαγητό είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι διεγείρει τις αισθήσεις και βάζει σε λειτουργία κομμάτια του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη χαρά, τη θλίψη, το θυμό κλπ.

Όταν περιμένουμε να γευτούμε ένα νόστιμο φαγητό, ο εγκέφαλός μας εγείρει ντοπαμίνη, με αποτέλεσμα η αναμονή να γίνεται ακόμη εντονότερη.

Υπάρχουν επίσης ορισμένες τροφές που κάποια συστατικά τους μας φτιάχνουν πραγματικά τη διάθεση.

Και πριν βιαστούμε να απαντήσουμε πως όλες οι τροφές που έχουν το παραπάνω αποτέλεσμα είναι ανθυγιεινές και γεμάτες ζάχαρη, καλό είναι να εξετάσουμε την παρακάτω λίστα από υγιεινά τρόφιμα, τα οποία αποδεδειγμένα συμβάλλουν στο να νιώθουμε περισσότερο χαρούμενοι.

Οι μπανάνες είναι γεμάτες κάλιο, αλλά αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι περιέχουν και τρυπτοφάνη, μια χημική ουσία του εγκεφάλου που βοηθά στη ρύθμιση της διάθεσης, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι γεμάτες κάλιο, αλλά αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι περιέχουν και τρυπτοφάνη, μια χημική ουσία του εγκεφάλου που βοηθά στη ρύθμιση της διάθεσης, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης Β, φυλλικού οξέος, και τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης αυτής έχουν συνδεθεί με την κατάθλιψη.

Οι μπανάνες είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα στον κόσμο για να αισθάνεστε πλήρεις, επιβραδύνοντας παράλληλα την πέψη και κρατώντας σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Μούρα

Ορισμένες γεύσεις στα μούρα έχουν χημική ομοιότητα με το βαλπροϊκό οξύ, το οποίο είναι ένα συνταγογραφούμενο φάρμακο σταθεροποίησης της διάθεσης, σύμφωνα με μελέτες.

Το φλαβονοειδές ανθοκυανιδίνη που περιέχεται στα μούρα μειώνει επίσης τις φλεγμονές που έχουν συσχετιστεί με αυξημένα ποσοστά κατάθλιψης.

Είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά και συνδέονται με καλύτερη υγεία του εγκεφάλου.

Είναι επίσης χαμηλά σε γλυκαιμικό δείκτη έτσι δεν επηρρεάζουν το σάκχαρο στο αίμα.

Τέλος, επειδή περιέχουν νερό και φυτικές ίνες, βοηθούν το πεπτικό μας σύστημα, βελτιώνοντας τη διάθεση.

Κινόα

Η κερσετίνη, ένα φλαβονοειδές που περιέχεται στην κινόα, έχει αποδειχθεί ότι έχει αντι-κατασταλτική δράση.

Η κινόα δεν περιέχει γλουτένη ενώ αντίθετα μας δίνει περισσότερη πρωτεΐνη από οποιοδήποτε άλλο σιτηρό ή το ρύζι.

Είναι τόσο πλούσια σε αμινοξέα που θεωρείται μια πλήρης πηγή πρωτεΐνης με περιεκτικότητα σε λυσίνη, μεθειονίνη και κυστεΐνη.

Είναι επίσης πλούσια σε φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο και μαγγάνιο.

Όλα αυτά τα συστατικά την κάνουν μια τροφή που ενισχύει τη διάθεσή μας.

Η κατανάλωση λαχανικών και φρούτων όπως τα μήλα, προσφέρει μια κατευναστική επίδραση, δημιουργεί περισσότερη ενέργεια και αυξάνει το συνολικό αίσθημας ευτυχίας, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Μαύρη σοκολάτα

Οι απανταχού λάτρεις της σοκολάτας έχουν έναν καλό λόγο να χαίρονται, καθώς η μαύρη σοκολάτα είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών, αλλά έχει επίσης βρεθεί ότι μειώνει την ορμόνη του στρες την κορτιζόλη.

Τα αντιοξειδωτικά της χαλαρώνουν τα αιμοφόρα αγγεία, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και βελτιώνοντας την κυκλοφορία.

Περιέχει επίσης μαγνήσιο, ένα μέταλλο που έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων  της κόπωσης, της κατάθλιψης και της ευερεθιστότητας.

Τέλος, οι μοναδικές φυσικές ουσίες της προκαλούν αίσθηση ευφορίας παρόμοια  με το συναίσθημα του να είσαι ερωτευμένος.

Κουρκουμάς 

Το κίτρινο μπαχαρικό,  δημοφιλές στην ασιατική κουζίνα, περιέχει κουρκουμίνη, η οποία βελτιώνει τη διάθεση και αποτρέπει την κατάθλιψη.

Mήλα

Η κατανάλωση λαχανικών και φρούτων όπως τα μήλα, προσφέρει μια κατευναστική επίδραση, δημιουργεί περισσότερη ενέργεια και αυξάνει το συνολικό αίσθημας ευτυχίας, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Η αντιοξειδωτική κερσετίνη των μήλων προσδίδει ενέργεια στους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο, μειώνοντας παράλληλα τις φλεγμονές και βελτιώνοντας περαιτέρω τη διάθεσή μας.

Τα μήλα προσφέρουν επίσης μια καλή δόση της βιταμίνης C που σχετίζεται με τη μείωση του άγχους.

Ένα άλλο τους συστατικό, η πηκτίνη, μας κρατά χορτάτους διατηρώντας τα επίπεδα της ινσουλίνης πιο σταθερά.

Μανιτάρια

Τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D έχουν συνδεθεί με την κατάθλιψη.

Τα μανιτάρια είναι η μόνη φυτική πηγή φυσικής βιταμίνης D. Eίναι επίσης πλούσια σε σελήνιο που καταπολεμά το άγχος, την κούραση και την κακή διάθεση. 

Καφές

Η κατανάλωση καφέ έχει συνδεθεί με χαμηλότερα επίπεδα κατάθλιψης λόγω της καφεϊνης που αυξάνει την ντοπαμίνη και τη σεροτονίνη μας μέσα σε μόλις 30 λεπτά.

Καρύδια

Η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικές ουσίες, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και ιδιαίτερα σε άλφα-λινολενικό οξύ.

Πορτοκάλια

Εκτός από βιταμίνη C είναι πλούσια σε βιταμίνες Β που ενισχύουν την υγεία του εγκεφάλου, ειδικά βιταμίνη Β6 και φολικό οξύ (βιταμίνη Β9).

Επίσης μας ενυδατώνουν, αποτρέποντας την αφυδάτωση η οποία, αν παραβλεφθεί, είναι μια από τις αιτίες που είμαστε κακοδιάθετοι, πεινάμε ή έχουμε ακόμη και πονοκεφάλους.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.