fbpx

Οι Τροφές που Πρέπει να Εντάξετε στη Διατροφή σας για να Ανεβάσετε τον Αιματοκρίτη σας

Ο αιματοκρίτης είναι ένας δείκτης που δείχνει το ποσοστό του όγκου των ερυθρών αιμοσφαιρίων ανά μονάδα όγκου αίματος και ανιχνεύει την ύπαρξη ή μη αναιμίας.

Το κόκκινο κρέας αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή αιμικού σιδήρου.   

Όταν ο αριθμός των αιμοσφαιρίων είναι χαμηλότερος από τα φυσιολογικά επίπεδα σημαίνει ότι τα όργανα του σώματος δε λαμβάνουν όσο οξυγόνο χρειάζονται.

Αυτή η κατάσταση εκδηλώνεται με συμπτώματα, όπως γρήγορη κόπωση, δύσπνοια, ταχυκαρδία, αδυναμία συγκέντρωσης, ζαλάδες και τάσεις λιποθυμίας.

Η σιδηροπενική αναιμία οφείλεται συνήθως σε έλλειψη σιδήρου.

Επομένως, για να ανεβάσετε έναν χαμηλό αιματοκρίτη θα πρέπει να ενισχύσετε τη διατροφή σας με τροφές πλούσιες σε σίδηρο.

Κόκκινο κρέας

Είναι το μοσχάρι και το χοιρινό και δευτερευόντως το κοτόπουλο και η γαλοπούλα.

Αν και τα περισσότερα διατροφικά μοντέλα υπαγορεύουν την αποφυγή της κατανάλωσης κρέατος, καθώς έχει συνδεθεί με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου και χοληστερίνης, σε περίπτωση σοβαρής αναιμίας, θα πρέπει να αυξήσετε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος καθώς αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή αιμικού σιδήρου.

Όσπρια

Όλα τα όσπρια, αλλά κυρίως οι φακές είναι καλές πηγές σιδήρου.

Αν και ο σίδηρος που βρίσκεται στα όσπρια δεν απορροφάται το ίδιο καλά με τον αιμικό σίδηρο, αν συνδυαστεί με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C και βήτα καροτένιο και δεν καταναλωθεί ταυτόχρονα με τροφές που περιέχουν ασβέστιο, τότε η ικανότητα απορρόφησής του μεγιστοποιείται.

Οι τροφές με τις οποίες μπορείτε να συνδυάσετε τα όσπρια είναι το πορτοκάλι, το λεμόνι, η πιπεριά, η ντομάτα, το καρότο.

Αβοκάντο

Είναι πλούσιο σε φολικό οξύ, το οποίο ενισχύει την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό αυξάνοντας έτσι τον αιματοκρίτη.

Ψάρια και θαλασσινά

Δύο επίσης καλές πηγές αιμικού σιδήρου που δεν θα πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σας 2-3 φορές την εβδομάδα.

Μόλις 85 γραμμάρια θαλασσινών μπορούν να δώσουν πάνω από 30% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σιδήρου.

Τα θαλασσινά περιέχουν πρωτεΐνες, βιταμίνες και ελάχιστο λίπος, γι’ αυτό και συγκριτικά με το κρέας θεωρούνται καλύτερη επιλογή.

Συκώτι

Είναι άριστη πηγή αιμικού σιδήρου και η κατανάλωσή του συμβάλλει στην άμεση ενίσχυση του αιματοκρίτη.

Το σπανάκι είναι μια από τις πιο γνωστές πηγές σιδήρου.  

Σπανάκι

Παραδοσιακά, είναι μια από τις πιο γνωστές πηγές σιδήρου.

Όμως, θα πρέπει να προσέξετε τον τρόπο που το μαγειρεύετε και με τι το συνδυάζετε, ώστε να απορροφηθεί καλύτερα.

Αν το καταναλώσετε ωμό σαν σαλάτα και όχι σε συνδυασμό με τροφές που περιέχουν ασβέστιο, θα πάρετε όλα τα θρεπτικά του συστατικά που συμβάλλουν στην ενίσχυση του αιματοκρίτη σας.

Ένας χαμηλός αιματοκρίτης μπορεί να οφείλεται και σε έλλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων αλλά και σε κάποια χρόνια ασθένεια.

Προτού λοιπόν αναπροσαρμόσετε τη διατροφή σας, θα πρέπει να γνωρίζετε τι ακριβώς κρύβεται πίσω από τον χαμηλό αιματοκρίτη σας.

Ο αιματοκρίτης μπορεί επίσης να πέσει όταν υπάρχει απώλεια αίματος.

Μια εσωτερική αιμορραγία μπορεί να ρίξει τον αιματοκρίτη απότομα.

Το ίδιο μπορεί να συμβεί αν οι αιμορραγίες είναι μικρές μεν, αλλά επαναλαμβάνονται συχνά, όπως γίνεται με τα έλκη στομάχου ή τις αιμορροΐδες.

Ιδιαίτερα οι γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία χρειάζεται να είναι προσεκτικές γιατί με την περίοδο χάνουν πολύ αίμα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα αιματοκρίτη.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.