fbpx

Οφέλη και Πιθανές Παρενέργειες της Ωμοφαγικής Διατροφής

Η ωμοφαγία αποτελεί μία υποκατηγορία της χορτοφαγίας.

Έχουν ένα βασικό κοινό, το οποίο είναι η αποφυγή κατανάλωσης τροφίμων ζωικής προέλευσης.

Έχουν όμως και μία βασική διαφορά: στην ωμοφαγία όλες οι τροφές καταναλώνονται είτε τελείως ωμές είτε μαγειρεμένες σε θερμοκρασίες χαμηλότερες των 50 βαθμών Κελσίου.

Μία τέτοια διατροφή είναι σίγουρα δύσκολο να την ακολουθήσουν οι μη-μυημένοι στη χορτοφαγία.

Η ωμοφαγία αποτελεί μία υποκατηγορία της χορτοφαγίας.

Στη συνέχεια θα γνωρίσουμε μερικά βασικά οφέλη αλλά και πιθανούς κινδύνους για την υγεία που μπορούν να προκύψουν από την ωμοφαγική διατροφή.

Οφέλη

Με την ωμοφαγία μπορεί να βελτιωθεί η υγεία της καρδιάς διότι περιλαμβάνει πολλά φρούτα και τα λαχανικά τα οποία οποία συνδέονται σταθερά με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Επιπλέον, αυτή η δίαιτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες συνδέονται με χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και αυξημένη ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Ακόμη, ενδεχομένως να βοηθά στην πρόσληψη λιγότερων θερμίδων από μια δίαιτα που περιέχει πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα.

Η ωμοφαγική δίαιτα είναι υψηλή τόσο σε διαλυτές όσο και σε αδιάλυτες ίνες.

Οι αδιάλυτες ίνες προσθέτουν όγκο στα κόπρανα και βοηθούν τα τρόφιμα να κινούνται πιο γρήγορα μέσω του εντέρου, μειώνοντας την πιθανότητα δυσκοιλιότητας.

Οι διαλυτές ίνες είναι επίσης ωφέλιμες, καθώς βοηθούν στην τροφοδοσία των καλών βακτηριδίων στα έντερα, τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής στο έντερο και μπορούν επίσης να βελτιώσουν τα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (IBS), της νόσου του Crohn και της ελκώδους κολίτιδας.

Η ωμοφαγική δίαιτα είναι υψηλή τόσο σε διαλυτές όσο και σε αδιάλυτες ίνες.

Αρνητικές συνέπειες

- Ανεπαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών

Ένα μειονέκτημα είναι ότι αυτός ο τρόπος διατροφής τείνει να είναι χαμηλός σε ασβέστιο και βιταμίνη D, δύο θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για ισχυρά οστά.

Σε μια μελέτη, τα άτομα σε ωμοφαγική διατροφή είχαν χαμηλότερη οστική πυκνότητα από τα παμφάγα άτομα.

Επιπλέον, τείνει να παρέχει πολύ λίγες πρωτεΐνες, συχνά λιγότερο από το 10% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων.

Αν και τέτοια χαμηλά επίπεδα πρωτεΐνης μπορεί θεωρητικά να επαρκούν για την κάλυψη των βασικών βιολογικών αναγκών, ορισμένα στοιχεία συνδέουν την υψηλότερη πρόσληψη με ισχυρότερα οστά (το μεγαλύτερο μέρος των οστών αποτελείται από πρωτεΐνη).

Μια ικανοποιητική πρόσληψη των απαραίτητων αμινοξέων είναι βέβαια σημαντική και για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας, ειδικά κατά μια δίαιτας χαμηλών θερμίδων με σκοπό το αδυνάτισμα.

- Μπορεί να προωθήσει τη φθορά των δοντιών

Οι ακατέργαστες δίαιτες μπορεί επίσης να αυξήσουν την πιθανότητα τερηδόνας των δοντιών

Αυτό μπορεί να ισχύει ιδιαίτερα για δίαιτες που περιλαμβάνουν πολλά εσπεριδοειδή και μούρα (είναι όξινα και είναι πιθανότερο να προκαλέσουν διάβρωση του σμάλτου των δοντιών).

- Μείωση της γονιμότητας

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μια διατροφή ωμοφαγίας (στην πραγματικότητα φυτοφαγική) μπορεί να μειώσει τη γονιμότητα.

Σε μια μελέτη, το 70% των γυναικών μετά από μια τέτοια διατροφή εμφάνισε ανωμαλίες στην έμμηνο ρύση τους ενώ το ένα τρίτο ανέπτυξε αμηνόρροια.

Όσο μεγαλύτερη είναι η αναλογία των ωμών τροφών, τόσο ισχυρότερη είναι η επίδραση.

Ένας από τους κύριους τρόπους με τους οποίους μια ωμή δίαιτα μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα μιας γυναίκας είναι οι χαμηλές θερμίδες.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.