fbpx

Τι θα Συμβεί στον Οργανισμό σας αν Κόψετε τον Καφέ

Ο καφές έχει πολλές ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο, ενώ για πολλούς αποτελεί ιεροτελεστία.

Η έλλειψη καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει κόπωση, πονοκέφαλο και αλλαγές στη διάθεση.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν άνθρωποι που σε κάποια στιγμή της ζωής τους αποφασίζουν να τον κόψουν.

Τι μπορεί να συμβεί τότε;

Κακή διάθεση και δύσκολο πρωινό ξύπνημα

Αν είστε από αυτούς που δεν ξυπνάτε αν δεν πιείτε πρώτα ένα φλιτζάνι καφέ, τότε σίγουρα τον πρώτο καιρό θα δυσκολευτείτε.

Στη συνέχεια της ημέρας και όσο οι ώρες θα περνούν, η έλλειψη καφεΐνης μπορεί να σας προκαλέσει κόπωση, πονοκέφαλο και αλλαγές στη διάθεση.

Ενδεχομένως να είστε περισσότερο ευερέθιστοι και νευρικοί, να έχετε υπνηλία και να μην μπορείτε να συγκεντρωθείτε.

Τα συμπτώματα αυτά διαρκούν μία εβδομάδα με δέκα μέρες, αν καταφέρετε να αντέξετε χωρίς καφέ.

Αν πίνετε πολλούς καφέδες ημερησίως, καλύτερα να τους μειώσετε σιγά σιγά παρά να τους κόψετε όλους απότομα.

Θα ηρεμήσετε

Όταν περάσει το κρίσιμο δεκαήμερο, θα αρχίσετε να νιώθετε πιο ήρεμοι και με λιγότερο άγχος.

Αυτό θα συμβεί επειδή η καφεΐνη που τώρα δε λαμβάνετε, διεγείρει τον οργανισμό και επιδρά στο νευρικό σύστημα απελευθερώνοντας αδρεναλίνη.

Επίσης, η αρτηριακή σας πίεση θα πέσει γιατί η αγγειοσυσταλτική δράση της καφεΐνης στα αιμοφόρα αγγεία σας θα σταματήσει.

Θα κοιμάστε καλύτερα

Αν πίνατε καφέ ακόμα και έξι ώρες πριν πέσετε για ύπνο, είναι πιθανό να μην κοιμόσασταν καλά.

Μπορεί να ξυπνούσατε κουρασμένοι χωρίς να γνωρίζατε τον λόγο και να καταπολεμούσατε την υπνηλία με ακόμα περισσότερο καφέ μέσα στην ημέρα σας.

Οι άνθρωποι που δεν πίνουν καφέ κοιμούνται καλύτερα και περισσότερο.

Στην αρχή ίσως να νιώθετε ότι δεν έχετε καθόλου δυνάμεις, αλλά όταν προσαρμοστείτε στην έλλειψη καφεΐνης θα αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια.

Μπορεί να αδυνατίσετε

Αν πίνετε τον καφέ σας με πολλή ζάχαρη, πλήρες γάλα, κρέμες και σαντιγί ή αν σας αρέσουν τα καφεϊνούχα ροφήματα του εμπορίου, κόβοντάς τα θα μειώσετε την ημερήσια θερμιδική σας πρόσληψη.

Τον πρώτο καιρό θα δυσκολευτείτε εξαιτίας της έλλειψης καφέ από τον οργανισμό σας.

Οι θερμίδες από τη ζάχαρη και τις κρέμες θεωρούνται θερμιδικές βόμβες.

Ακόμα και με 200 θερμίδες λιγότερες την ημέρα, το σωματικό σας βάρος θα μειωθεί.

Μπορεί να παχύνετε

Η καφεΐνη κόβει την όρεξη και ενδεχομένως, αν και κακώς, να αντικαθιστάτε τα κανονικά σας γεύματα με έναν καφέ.

Αν κόψετε την καφεΐνη λοιπόν, υπάρχει περίπτωση να νιώθετε ότι πεινάτε συνεχώς.

Επίσης, η καφεΐνη αυξάνει τον μεταβολισμό.

Αυτό σημαίνει ότι ένας σκέτος καφές προκαλεί καύση θερμίδων, άρα και απώλεια βάρους.

Κόβοντάς τον θα χάσετε αυτό το πλεονέκτημα.

Θα χάσετε πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία

Ο καφές είναι πηγή αντιοξειδωτικών και συνδέεται με μικρότερη πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου του μαστού.

Επίσης, προστατεύει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Κόβοντας την καφεΐνη, καλό είναι να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με περισσότερα φρούτα και λαχανικά για να αντισταθμίσετε την απώλεια.

Μπορεί να πάθετε προσωρινά δυσκοιλιότητα

Είναι αλήθεια ότι η καφεΐνη κινητοποιεί άμεσα το παχύ έντερο και διευκολύνει την κινητικότητα του πεπτικού.

Βγάζοντας τον καφέ από το διαιτολόγιό σας ίσως να μην επισκέπτεστε την τουαλέτα τόσο συχνά όσο πριν, πράγμα που ίσως σας δυσκολέψει αν έτσι κι αλλιώς είσαστε επιρρεπείς στη δυσκοιλιότητα.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.