fbpx

Τα Συν και τα Πλην της Κατανάλωσης Καφέ

Ο καφές είναι το δημοφιλέστερο ρόφημα παγκοσμίως, σχεδόν πιο δημοφιλές και από το νερό.

Αυτό δε σημαίνει ότι είναι και το πιο ωφέλιμο.

Ο καφές δε βλάπτει την υγεία αρκεί να καταναλώνεται σε λογικές ποσότητες.

Οι επιδράσεις του είναι διάφορες, ενώ κάποιοι άλλοι δεν παρουσιάζουν παρενέργειες από την κατανάλωσή του.

Ο καφές αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή καφεΐνης, αλλά περιέχει και άλλα συστατικά.

Η βασική επίδραση που έχει στον ανθρώπινο οργανισμό είναι το γεγονός ότι διεγείρει το νευρικό σύστημα.

Γι’ αυτό και πολύς κόσμος ομολογεί ότι δεν μπορεί να ξυπνήσει, αν δεν πιει ένα φλιτζάνι καφέ.

Προσφέρει στο σώμα άμεση εγρήγορση.

Αυτό συμβαίνει αν καταναλωθεί σε μέτρια ποσότητα.

Οι μεγάλες ποσότητες κατανάλωσης καφέ μπορεί να έχουν τοξικές επιδράσεις, όπως άγχος, νευρικότητα, αϋπνία, πονοκέφαλο και ταχυκαρδία.

Φυσικά, αυτό εξαρτάται από την περιεκτικότητα σε καφεΐνη.

Το κάθε είδος καφέ έχει και διαφορετική περιεκτικότητα.

Σε γενικές γραμμές ο καφές δε βλάπτει την υγεία αρκεί να καταναλώνεται σε λογικές ποσότητες.

Τα υπέρ

Προστατεύει από τον διαβήτη τύπου 2

Οι περισσότερες επιστημονικές μελέτες έχουν φτάσει στο συμπέρασμα ότι ο καφές δρα ευεργετικά κατά του διαβήτη, της άνοιας και της νόσου του Πάρκινσον.

Μια μέτρια ημερήσια κατανάλωση καφέ είναι αρκετή για να μειώσει την πιθανότητα εμφάνισης όλων των παραπάνω.

Οι απόψεις διίστανται σχετικά με το ποιο συστατικό του είναι αυτό που δρα ευεργετικά.

Τα επικρατέστερα είναι το μαγνήσιο και τα φλαβονοειδή. Τις ίδιες ιδιότητες φαίνεται να έχει και ο ντεκαφεϊνέ.

Επίσης, φαίνεται ότι ο καφές μπορεί να ανεβάσει τη χοληστερίνη ως έναν βαθμό, αλλά συνολικά προστατεύει την καρδιά και τον εγκέφαλο.

Επιταχύνει τον μεταβολισμό

Η επιτάχυνση των καύσεων του οργανισμού ίσως να είναι η πιο γνωστή ιδιότητά του.

Είναι γεγονός ότι αρκετοί άνθρωποι ιδρώνουν μόλις πιουν ζεστό καφέ.

Αυτό συμβαίνει επειδή το νευρικό σύστημα ξεγελιέται και θεωρεί ότι ο οργανισμός έχει ζεσταθεί.

Έτσι ο εγκέφαλος στέλνει μηνύματα για την ενεργοποίηση των ιδρωτοποιών αδένων.

Το ίδιο συμβαίνει και με την κατανάλωση τσαγιού.

Απλώς, ο ζεστός καφές δε θα πρέπει να είναι και καυτός γιατί μπορεί να κάνει ζημιά στον λάρυγγα προκαλώντας ακόμα και καρκίνο.

Ένα χλιαρό ρόφημα είναι πάντα πιο απολαυστικό και σαν αίσθηση, αλλά και βοηθάει να καταλάβουμε τη γεύση του.

Τα κατά

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης η καφεΐνη δε μεταβολίζεται το ίδιο γρήγορα με πριν.

Η κατανάλωσή του θέλει μέτρο στην εγκυμοσύνη

Μία από τις τροφές που απαγορεύεται ή έστω θα πρέπει να περιορίζεται η κατανάλωσή της κατά την εγκυμοσύνη είναι ο καφές.

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης η καφεΐνη δε μεταβολίζεται το ίδιο γρήγορα με πριν.

Έτσι, οι έγκυες έχουν υψηλότερα επίπεδα καφεΐνης στο αίμα τους, τα οποία δεν πέφτουν εύκολα ούτε γρήγορα.

Η παρενέργεια του καφέ στο έμβρυο είναι ότι μπορεί να του στερήσει το φυσιολογικό σωματικό βάρος και να γεννηθεί λιποβαρές.

Υπεύθυνος όμως δεν είναι μόνο ο καφές, αλλά και ό,τι άλλο περιέχει καφεΐνη, όπως το τσάι, η σοκολάτα, τα ενεργειακά ποτά και τα αναψυκτικά.

Αυξάνει την κορτιζόλη που ευθύνεται για το άγχος

Η κορτιζόλη είναι η ορμόνη του άγχους, η οποία παράγεται όταν ο οργανισμός στρεσάρεται πολύ.

Ο καφές ανεβάζει αυτήν την ορμόνη και αυτός είναι ο λόγος που μας τονώνει τόσο πολύ.

Αυτό συμβαίνει για να δώσει ενέργεια στο σώμα, αλλά αν η κορτιζόλη ανέβει σε πολύ υψηλά επίπεδα μπορεί να υπάρξουν παρενέργειες και να παρουσιαστούν ασθένειες.

Ο καφές λοιπόν δίνει αμέσως ενέργεια.

Ο εθισμός στον καφέ συχνά έχει τις ρίζες του ακριβώς σε αυτό, στο ότι δηλαδή παρέχει ενέργεια άμεσα.

Εθισμένοι είναι όσοι νιώθουν πως έχουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας και χρειάζονται επειγόντως έναν καφέ για να λειτουργήσουν.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.