fbpx

Οι Τροφές που θα Τονώσουν το Συκώτι μας

Το συκώτι πολλές φορές το παραμελούμε, όμως οι εργασίες που εκτελεί είναι βαριές και σημαντικές.

Παράγει πρωτεΐνες, αποθηκεύει βιταμίνες και μέταλλα, διασπά τις τοξίνες και τα φάρμακα, μεταβολίζει το αλκοόλ.

Το γκρέιπφρουτ έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση χάρη στην άφθονη βιταμίνη C.

Μετά από μια περίοδο επιβάρυνσής του λοιπόν, καλό είναι να το βοηθήσουμε να επανέλθει και να ξεκουραστεί, είτε μέσω της αποτοξίνωσης είτε εντάσσοντας στη διατροφή μας τα παρακάτω.

Αγκινάρα

Είναι μια από τις καλύτερες τροφές για το συκώτι και τη χολή.

Πολλά φυτικά σκευάσματα για την αποτοξίνωση του συκωτιού περιέχουν αγκινάρα.

Ο λόγος που είναι τόσο πολύτιμη κρύβεται σε ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην αποτοξίνωση, τη μακροζωία και την αντιγήρανση.

Γκρέιπφρουτ

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι συμβάλλει στη διατήρηση της γραμμής μας.

Έχει όμως και ισχυρή αντιοξειδωτική δράση χάρη στην άφθονη βιταμίνη C.

Περιέχει ουσίες που αποτρέπουν τη φθορά του συκωτιού.

Επίσης, μειώνει τις φλεγμονές, προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού, επισπεύδει τον καθαρισμό του συκωτιού και ενισχύει την παραγωγή των ενζύμων που είναι υπεύθυνα για την αποτοξίνωση.

Σταφύλια

Τα κόκκινα σταφύλια περιέχουν άφθονη ρεσβερατρόλη που έχει ισχυρές αντιγηραντικές ιδιότητες.

Επίσης, το εκχύλισμα από τα κουκούτσια των σταφυλιών είναι αντιοξειδωτικό, καταπολεμά τις φλεγμονές και προστατεύει το συκώτι.

Παντζάρι

Όχι τόσο το ίδιο το παντζάρι, αλλά ο χυμός του μειώνει τις φλεγμονές και την πιθανότητα οξειδωτικού στρες.

Επίσης, ενισχύει τη δράση του συκωτιού όσον αφορά την αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό.

Σκόρδο

Το σκόρδο όσο μας αποτρέπει με τη μυρωδιά του, άλλο τόσο πολύτιμο μοιάζει να είναι για την υγεία μας.

Τα οφέλη του είναι πολλαπλά.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το συκώτι, ενεργοποιεί τα ηπατικά ένζυμα που βοηθούν το σώμα να διώξει τις τοξίνες.

Επίσης, περιέχει σελήνιο που βοηθά στον καθαρισμό του συκωτιού.

Τα οφέλη του σκόρδου είναι πολλαπλά.

Μούρα

Όλα τα είδη των μούρων περιέχουν πολυφαινόλες που είναι από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά.

Χάρη σε αυτές το συκώτι παραμένει σε καλή κατάσταση, ενώ συμβάλλουν και στην αποτοξίνωση του οργανισμού συνολικά.

Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος και άλλα είναι πολύ καλή πηγή ω3 λιπαρών οξέων.

Τα ω3 λιπαρά οξέα βελτιώνουν τα επίπεδα του λίπους στο συκώτι και κρατούν σε φυσιολογικά επίπεδα την καλή χοληστερόλη στο αίμα.

Μπρόκολο

Όλα τα σταυρανθή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών) ενισχύουν την αποτοξίνωση του συκωτιού και το διατηρούν σε καλή κατάσταση αποτρέποντας τη φθορά του.

Αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε είναι να το μαγειρεύουμε στον ατμό ή απλώς να το βράζουμε λίγο γιατί διαφορετικά χάνει πάνω από τα  μισά θρεπτικά συστατικά του.

Πράσινο τσάι

Είναι πλούσιο σε κατεχίνες και δε συμβάλλει μόνο στο αδυνάτισμα, αλλά και στην καλή λειτουργία του ήπατος.

Ελαιόλαδο

Οι ευεργετικές του ιδιότητες είναι πολλές, όμως όσον αφορά το συκώτι, η  κατανάλωσή του ενισχύει τα ηπατικά ένζυμα και μειώνει το αποθηκευμένο λίπος στο ήπαρ.

Αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο.

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.