Τελικά Είναι Καλό να Τρώμε Αλάτι και Πόσο;

Το αλάτι έχει ενοχοποιηθεί για πολλά προβλήματα και παθήσεις του οργανισμού.

Από την άλλη, είναι απαραίτητο συστατικό του.

Το αλάτι μπορεί να ερεθίσει ένα ευαίσθητο στομάχι.

Το νάτριο ή κοινώς αλάτι έχει την ιδιότητα να νοστιμίζει τα φαγητά μας.

Αυτός είναι ο κύριος λόγος που το εντάσσουμε στη διατροφή μας.

Είναι όμως πολύ εύκολο να χάσουμε το μέτρο και να αρχίσουμε να καταναλώνουμε πολύ περισσότερο από όσο χρειαζόμαστε με επιπτώσεις στην υγεία μας.

Στην πραγματικότητα, χρειαζόμαστε μια πολύ μικρή ποσότητα ημερησίως ώστε να εξασφαλίσουμε την καλή λειτουργία των μυών και να διατηρηθεί η ισορροπία των υγρών του σώματος (ισοζύγιο καλίου-νατρίου).

Όταν η πρόσληψη είναι υπερβολική

Αν λαμβάνουμε περισσότερο αλάτι από το κανονικό, προκαλείται υπέρταση, αλλά και κατακράτηση υγρών με αποτέλεσμα τα πρηξίματα σε διάφορα σημεία του σώματος.

Η υπέρταση μπορεί να οδηγήσει με τη σειρά της σε εγκεφαλικά επεισόδια και διάφορες μορφές καρδιοπαθειών.

Ο κίνδυνος είναι πολύ μεγαλύτερος σε όσους παρουσιάζουν κληρονομικότητα, ενώ παράλληλα ξεφεύγουν αρκετά από το ημερήσιο επιτρεπόμενο όριο πρόσληψης αλατιού χωρίς να λαμβάνουν αρκετό κάλιο.

Ας μην ξεχνάμε ότι κρυμμένο αλάτι βρίσκεται επίσης σε πολλά τρόφιμα, επομένως η επιπρόσθετη κατανάλωση μόνο ζημιά μπορεί να κάνει.

Το αλάτι μπορεί επίσης να ερεθίσει ένα ευαίσθητο στομάχι και να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου στην περιοχή.

Επίσης, η λειτουργία των νεφρών επιβαρύνεται πολύ όταν υπάρχει περιττό αλάτι στον οργανισμό γιατί το σώμα κρατά νερό για να το διαλύσει.

Έτσι όμως, αυξάνεται ο όγκος του αίματος και των υγρών γύρω από τα κύτταρα οδηγώντας σε αρτηριακή πίεση, νεφρική ανεπάρκεια και καρδιακά επεισόδια.

H ημερήσια κατανάλωση αλατιού δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το ένα κουταλάκι του γλυκού.

Η κατάλληλη ποσότητα

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας η ημερήσια κατανάλωση αλατιού δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το ένα κουταλάκι του γλυκού που ισοδυναμεί με 5 γραμμάρια αλατιού.

Ρίχνοντας μια προσεκτικότερη ματιά στις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζουμε μπορούμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε αν ένα προϊόν περιέχει πολύ αλάτι.

Ένα τρόφιμο θεωρείται υψηλό σε νάτριο όταν η ποσότητα ξεπερνάει τα 0,6 γραμμάρια νατρίου ή αλλιώς 1,5 γραμμάριο αλατιού ανά 100 γραμμάρια προϊόντος.

Βάζοντας stop στο αλάτι

Εξασφαλίζοντας ότι τα επίπεδα καλίου στον οργανισμό μας είναι υψηλότερα από αυτά του νατρίου, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι δε θα έχουμε περαιτέρω συνέπειες από την κατανάλωση αλατιού.

Οπωσδήποτε είναι αδύνατο να μετράμε αυτά τα επίπεδα σε καθημερινή βάση, αν όμως περιορίσουμε το επιτραπέζιο αλάτι από τη διατροφή μας και αντίθετα φροντίσουμε για μια διατροφή πλούσια σε κάλιο, είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε.

www.y-o.gr 

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.