Φυσικές Λύσεις για να Κοιμίζετε πιο Εύκολα το Παιδί σας

Ο ύπνος είναι απαραίτητος για την «επαναφόρτιση των μπαταριών» του οργανισμού, ειδικά για τα παιδιά που βρίσκονται στην ανάπτυξη τους.

Ωστόσο, αυτή η ευχάριστη στιγμή του ύπνου μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη για το παιδί, αλλά και για τους γονείς του… όταν γίνεται μάχη για το θέμα ύπνος.

Το να βάλετε τα παιδιά σας για ύπνο, δεν είναι εύκολη υπόθεση και πολλοί γονείς συχνά δυσκολεύονται και χάνουν τον ύπνο τους.

Ωστόσο, υπάρχουν συμβουλές και λύσεις προκειμένου να προετοιμάσετε και να βοηθήσετε το παιδί σας να κοιμηθεί ήσυχα.

Ο ύπνος είναι απαραίτητος για την «επαναφόρτιση των μπαταριών» του οργανισμού.

Οι λύσεις… πριν τον ύπνο

Ένα παιδί θα κοιμηθεί καλύτερα εάν είναι κουρασμένο.

Πηγαίνετε το λοιπόν μέσα στην ημέρα να παίξει στο πάρκο, να τρέξει με τον σκύλο σας, να κάνει βόλτες με το ποδήλατο, κ.λπ. δραστηριότητες οι οποίες θα κουράσουν το παιδί.

Το βραδάκι, οι δραστηριότητες του πρέπει να είναι ήρεμες και να περιλαμβάνουν την κατασκευή ενός πάζλ ή την ανάγνωση ενός βιβλίου, για να το κάνουν να νυστάξει.

Επίσης, πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους περιορισμός με την τηλεόραση, το tablet και τα smartphones, ειδικά το βράδυ, επειδή π.χ. ένα κινούμενο σχέδιο στην τηλεόραση ενθουσιάζει μεν τα παιδιά (εξαιτίας της φωτεινότητας και της γρήγορης εναλλαγής των εικόνων) αλλά δεν τα βοηθά καθόλου να χαλαρώσουν και να νυστάξουν.

Το δωμάτιο επίσης είναι ένα βασικό στοιχείο.

Πρέπει το παιδί να έχει την αίσθηση της άνεσης και της σιγουριάς μέσα στο δωμάτιό του και η θέση του κρεβατιού να βρίσκεται σε ένα έξυπνο σημείο για να του δίνει την αίσθηση της ασφάλειας.

Φροντίστε την ιδανική θερμοκρασία του δωματίου και να υπάρχει πάντα και ένα νυχτερινό φωτάκι.

Σχετικά με την ώρα του βραδινού, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο.

Τα παιδιά δεν πρέπει να ξαπλώνουν με πολύ γεμάτο το στομάχι, καθώς αυτό δεν βοηθά καθόλου τον ομαλό ύπνο.

Οι λύσεις… την ώρα του ύπνου

Όταν το παιδί νιώθει βαριά τα βλέφαρά του, χασμουριέται και δεν μπορεί να κρατήσει ανοιχτά τα μάτια του, τότε μάλλον έχει έρθει η ώρα του ύπνου, οπότε θα πρέπει να το βάλουμε στο κρεβάτι.

Αυτή η στιγμή πρέπει να λειτουργεί κάθε βράδυ ως τελετουργία για το παιδί, αλλά και για τους γονείς.

Επίσης, ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξετε να νανουρίσετε το παιδί σας (παραμύθι, τραγουδάκι, αγκαλιά, κ.λπ.), θα πρέπει πάντοτε να φροντίζετε να μην υπάρχουν υποχωρήσεις αλλά ούτε και διαπραγματεύσεις για πράγματα που ζητάει εκείνη την ώρα.

Θα πρέπει λοιπόν να θέτετε τα όρια και να εμμένετε σε αυτά.

Όταν θα κοιμίζετε το παιδί σας, να αποφεύγετε την οποιαδήποτε σωματική επαφή, όπως το κράτημα του χεριού του, για να μην δημιουργηθεί κάποιου είδους εξάρτηση.

Έτσι, θα είναι πιο εύκολο και για το ίδιο το παιδί π.χ. αν ξυπνήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας να μην αισθάνεται φόβο και ανασφάλεια και να μπορέσει να ξανακοιμηθεί.

Εάν κατά τη διάρκεια της νύχτας σας φωνάξει, θα πρέπει οπωσδήποτε να πάτε στο δωμάτιό του, για να το καθησυχάσετε.

Όταν θα κοιμίζετε το παιδί σας, να αποφεύγετε την οποιαδήποτε σωματική επαφή, όπως το κράτημα του χεριού του.

Οι λύσεις… σε περίπτωση αποτυχίας!

Εάν παρατηρήσετε ότι οι διαταραχές του ύπνου επιμένουν, τότε είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε έναν γιατρό ή έναν ειδικό, προτού το θέμα πάρει μεγάλες διαστάσεις και χάσετε οικογενειακώς τον ύπνο σας.

Τα υπνωτικά φάρμακα αντενδείκνυνται στα παιδιά, εξαιτίας του εθισμού που προκαλούν.

Μια ομοιοπαθητική θεραπεία όμως μπορεί να είναι αποτελεσματική σε θέματα διαταραχής του ύπνου.

Φυτά όπως ο «Κράταιγος» και το «Μελισσόχορτο» έχουν αναγνωριστεί για τη συμβολή τους στον ομαλό και ποιοτικό ύπνο.

Τα πιο πρόσφατα φάρμακα με βάση τη μελατονίνη, την ορμόνη ύπνου, είναι μια εναλλακτική την οποία μπορείτε συζητήσετε με τον παιδίατρο σας.

Ένας άλλος τρόπος για να βοηθήσετε το παιδί σας που δυσκολεύεται να κοιμηθεί… π.χ. λόγω άγχους ή λόγω πένθους, είναι η επίσκεψη σε κάποιον ειδικό παιδοψυχολόγο.

Ο ύπνος, ουσιαστικά, είναι ένα είδος αποχωρισμού μεταξύ του παιδιού και των γονέων του.

Πολλά παιδιά το βιώνουν αυτό το συναίσθημα και όχι πάντοτε με τον ίδιο τρόπο.

Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε τους λόγους για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε σωστά και εξατομικευμένα τις διαταραχές ύπνου του κάθε παιδιού.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ

www.y-o.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.