Όταν το Παιδί σας Αρνείται να Φάει

Όταν ένα παιδί αρνείται να φάει, ανεξάρτητα από την ηλικία του, αυτό αποτελεί πάντα μια πηγή ανησυχίας για τους γονείς..

Άγχος και ανησυχία που συχνά οδηγούν σε συγκρούσεις.

Πώς να διαχειριστείτε την κατάσταση;

Όταν ένα παιδί αρνείται να φάει, ανεξάρτητα από την ηλικία του, αυτό αποτελεί πάντα μια πηγή ανησυχίας για τους γονείς..

Για αρχή, κοιτάξτε την καμπύλη αύξησης βάρους του παιδιού, καθώς αυτή είναι που θα σας οδηγήσει σε συμπεράσματα πριν από την οποιαδήποτε αναφορά στον γιατρό.

Το παιδί έχει πάρει πολύ λίγο ή καθόλου βάρος;

Μήπως έχει χάσει βάρος;

Στη συνέχεια, απευθυνθείτε στον παιδίατρο σας και εξηγήστε του τί συμβαίνει για να σας καθοδηγήσει και να σας προτείνει τις κατάλληλες  οδηγίες.

Η καμπύλη ανάπτυξης του παιδιού, διαμορφώνεται από τα σωματομετρικά στοιχεία του παιδιού και αφορά 3 παραμέτρους:

- Το βάρος του σώματος.

- Το μήκος (κάτω των 2 ετών) ή το ύψος (άνω των 2 ετών).

- Την περίμετρο της κεφαλής.

Εάν η καμπύλη ανάπτυξης  βάρους του παιδιού είναι φυσιολογική, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας.

Είναι πολύ σημαντικό να αποφύγετε την οποιαδήποτε σύγκρουση με το παιδί, καθώς αυτό θα επιδεινώσει την κατάσταση.

Ποτέ μην αναγκάζετε ένα παιδί να φάει με το ζόρι!

Ένα παιδί, είτε είναι 2 ή 10 ετών, έχει το δικαίωμα να μην πεινάει συνέχεια!

Ο άνθρωπος, από τη γέννησή του, έχει ένα ρυθμισμένο “σύστημα” στον εγκέφαλό του που τον κάνει να τρέφεται αυθόρμητα σύμφωνα με τις ενεργειακές του ανάγκες.

Άρα λοιπόν, ένα παιδί, ασυνείδητα, ξέρει τι χρειάζεται.

Αναγκάζοντας ένα παιδί να φάει, απορυθμίζουμε το “σύστημα” που του στέλνει τα “σωστά σήματα” πείνας και κορεσμού.

Η στρατηγική "μια για τον μπαμπά, μια για τη μαμά, μια για τη γιαγιά..κτλ" και η υποχρέωση να ολοκληρώσει το γεύμα του για ένα “μπράβο”, για να μην στερηθεί το επιδόρπιο, το tablet ή την τηλεόραση σε μεγαλύτερες ηλικίες, είναι καταστροφική για την ισορροπημένη διατροφή και για τη μελλοντική υγεία ενός παιδιού.

Συνεπώς, εάν το παιδί σας τρώει συστηματικά και εξαναγκαστικά, ενώ δεν πεινάει, για να σας ευχαριστήσει ή για να αποφύγει την τιμωρία, δεν θα αναγνωρίζει πλέον τα “σήματα” που στέλνει ο εγκέφαλός του.

Αναγκάζοντας ένα παιδί να φάει, είναι σαν να το οδηγείτε στον δρόμο της παχυσαρκίας ή της ανορεξίας!

Αναγκάζοντας ένα παιδί να φάει, απορυθμίζουμε το “σύστημα” που του στέλνει τα “σωστά σήματα” πείνας και κορεσμού.

Δώστε στα παιδιά μικρές μερίδες

Έτσι, θα υπάρξει λιγότερη αναστάτωση αν το παιδί σας αρνηθεί να φάει  και είναι επίσης ο καλύτερος τρόπος για να τελειώσει το γεύμα του.

Εάν η ποσότητα του φαγητού δεν είναι αρκετή, να είστε σίγουροι ότι το παιδί θα ζητήσει περισσότερο από μόνο του και τότε θα προσθέσετε εκ νέου μια μικρή ποσότητα στο πιάτο του.

Ο χρόνος ανάμεσα στα γεύματα

Ένα παιδί, ανεξάρτητα από την ηλικία του, χρειάζεται μια τακτικότητα στη ζωή του, τόσο για τον ύπνο του και για την ώρα που θα ξυπνήσει, όσο και για τα γεύματά του.

Αν συνηθίζει να τρώει αργά το βράδυ, το επόμενο πρωί, ο οργανισμός του δεν θα έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία της πέψης και συνεπώς δεν θα πεινάει για να φάει πρωινό.

Συνεπώς, όλη η μέρα που θα ακολουθήσει θα είναι διατροφικά μπερδεμένη και ανισσόροπη, καθώς το παιδί ενδέχεται να πεινάσει αργότερα και να καταναλώσει πολλά σνακ, τα οποία στη συνέχεια θα του “κόψουν” την όρεξη για μεσημεριανό ή βραδινό.

Πείτε όχι στα γλυκά και στα ζαχαρούχα ποτά

Ένα μεγάλο όχι, καθώς αυτά “κόβουν” για τα καλά την όρεξη τους.

Εάν το παιδί σας έχει φάει καραμέλες και άλλα ζαχαρώδη ή εάν έχει πιεί πολύ χυμό φρούτων πριν από το γεύμα, μην εκπλαγείτε αν αρνηθεί να φάει.

Η ζάχαρη που εμπεριέχεται στα προϊόντα αυτά, αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και  δίνει ένα ψεύτικο αίσθημα κορεσμού.

Γλυκά, γλειφιτζούρια και άλλα ζαχαρώδη, θα πρέπει να καταναλώνονται πάντοτε μετά το γεύμα, ποτέ πριν.

Όσο για τους χυμούς φρούτων, όσο το λιγότερο, τόσο το καλύτερο, καθώς ένα ποτήρι ανά τακτά διαστήματα επαρκεί!

Άλλωστε, αυτό που κυρίως τα παιδιά χρειάζονται είναι γάλα και νερό.

Να έχετε πάντοτε το “πάνω χέρι”

Μέχρι την ηλικία των 3, ενώ το παιδί σας έχει μάθει να ακολουθεί μια σωστή διατροφή και να τρώει σπανάκι, ντομάτες, μπρόκολο..κ.α. που συνήθως αποφεύγουν γευστικά τα παιδιά, ξαφνικά, μια μέρα, αρνείται να φάει κάποιο από τα πιο πάνω.

Αυτή είναι μια φυσιολογική αντίδραση στην εξέλιξη του παιδιού, καθώς αρχίζει να έχει τις δικές του γευστικές προτιμήσεις.

Εάν ξεκινήσετε μια “μάχη” μαζί του, ή ακόμη, εάν δωροδοκήσετε το παιδί σας για να φάει, τότε θα ανακαλύψει τη δύναμη και την επιρροή που έχει πάνω σας.

Το παιδί σας, θα συνειδητοποιήσει ότι σας ενοχλεί, σας κάνει να θυμώνετε.. και όντας στην παιδική ηλικία, δεν θα σταματήσει να παίζει μαζί σας.

Μην αντικαταστήσετε το σπανάκι με κάποιον πουρέ που θα έχετε φτιάξει αποκλειστικά για το παιδί σας, μην επιμείνετε και μην κάνετε κανένα σχόλιο.

Την επόμενη φορά, φτιάξτε μια ομελέτα με σπανάκι και σερβίρετέ την χωρίς πολλά λόγια και χωρίς να προσφέρετε κάποια εναλλακτική.

Διατηρήστε την ψυχραιμία σας

Παραμείνετε ήρεμοι και μην ξεχνάτε τον ρόλο σας κατά τη διάρκεια αυτών των διατροφικών συγκρούσεων.

Άλλωστε, εσείς είστε ο επικεφαλής της διατροφής της οικογένειάς σας, όχι το παιδί σας.

Να αποφεύγετε τα σχόλια για την όρεξή τους, τα κίνητρα για να φάνε και τις τιμωρίες όταν δεν τρώνε.

Μην ανησυχείτε και μην αγχώνεστε! Ένα παιδί δεν θα αρρωστήσει εάν δεν φάει κρέας ή λαχανικά για μερικές ημέρες.

Εάν το παιδί σας έχει μάθει να ζει με ένα γλειφιτζούρι στο στόμα, με άλλα λόγια, αν αυτή είναι η μόνη λύση που εφαρμόζετε για να επικρατεί ησυχία στο σπίτι, τότε είναι στο χέρι σας να πείτε όχι στο γλυκό  ή να του το πάρετε από τα χέρια όταν αρνείται να φάει.

www.y-o.gr

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.