A+ A A-

Γυμναστική - Αντιμετωπίστε τους Τραυματισμούς

Άθληση δεν σημαίνει μόνο υγεία, σημαίνει και κίνδυνος τραυματισμού.

Οι κακώσεις και οι πόνοι είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα στους νέους που ασχολούνται με πιο έντονα σπορ και σε εκείνους που δεν γυμνάζονται τακτικά.

Ωστόσο, ο κίνδυνος δεν είναι λόγος να σας κάνει να απέχετε από τις αθλητικές δραστηριότητες.

Τα οφέλη από την εκγύμναση του σώματος είναι πολύ πιο σημαντικά για την υγεία μας.

Σωστή Επιλογή της Άθλησης

Όλα τα σπορ δεν είναι για όλους τους ανθρώπους και ευτυχώς υπάρχει μια μεγάλη γκάμα για να επιλέξετε αυτό που σας ευχαριστεί και ταιριάζει καλύτερα στη δική σας φυσική κατάσταση.

Για παράδειγμα, αν έχετε κάποια ευαισθησία στους καρπούς, θα πρέπει να αποφύγετε να γραφτείτε στο μάθημα του τένις.

Το καλύτερο που έχετε να κάνετε πριν ξεκινήσετε κάποια αθλητική δραστηριότητα είναι να απευθυνθείτε στο γιατρό σας ο οποίος είναι ο πιο κατάλληλος για να εντοπίσει πιθανές αδυναμίες.

Η ιατρική εξέταση είναι έτσι κι αλλιώς υποχρεωτική αν ακολουθήσετε κάποιο αθλητικό σωματείο ή επιλέξετε ένα γυμναστήριο.

Ανάλογα με την ηλικία, την κατάσταση της υγείας και το σπορ που θέλετε να κάνετε, ο γιατρός θα συστήσει διαφορετικές εξετάσεις.

Γυμναστική Αντιμετωπίστε τους Τραυματισμούς

Κράμπες

Η κράμπα, μια ακούσια και βίαια σύσπαση των μυών, δεν διαρκεί πολύ, αλλά πραγματικά πονάει!

Ο μυς συσπάται και ο πόνος, αν και είναι πολύ έντονος, διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα.

Ουσιαστικά είναι μια προειδοποίηση ότι οι μύες σας έχουν έλλειψη οξυγόνου – μεταλλικά στοιχεία, νερό και οξυγόνο που είναι απαραίτητα στη λειτουργία του μυ.

Αν τεντώσετε τον μυ θα νιώσετε τον πόνο να ελαττώνεται.

Για να αποφύγετε τις κράμπες, θα χρειαστεί να κάνετε μια πιο σωστή προετοιμασία, η οποία περιλαμβάνει τη σωστή προθέρμανση και την καλή ενυδάτωση του οργανισμού.

Φροντίστε να έχετε φάει κάτι ελαφρύ πριν την άσκηση, ενώ αν το παθαίνετε συχνά, μπορεί να δείτε τη διαφορά αν λάβετε ένα συμπλήρωμα μαγνησίου.

Όταν πάθετε κράμπα διατηρήσετε το μέλος που πονάει σε στάση υπερέκτασης σιγά σιγά, σταδιακά και σταθερά.

Στη συνέχεια κάνετε απαλές μαλάξεις.

Μετά την υποχώρηση της κράμπας θα χρειαστεί να κάνετε κάποιες ασκήσεις σύσπασης και αποσύσπασης του μυ.

Δεν πρέπει να παραλείψετε να ενυδατώσετε τον οργανισμό σας πίνοντας νερό, κάποιο χυμό ή ένα ισοτονικό ποτό.

Πόνοι μετά την Άθληση

Όταν ξεκινήσετε να αθλείστε είναι αδύνατο να μην νιώσετε σωματικό πόνο.

Οι μυϊκοί πόνοι είναι ακριβώς το σημάδι ότι οι μύες σας είναι «παραμελημένοι» και χρειάζονται άσκηση.

Μην θορυβηθείτε, το «πιάσιμο» από την υπερδραστηριότητα των «κοιμισμένων» μυών, δεν διαρκεί πολύ, θα σας αφήσει μέσα σε 48 ώρες.

Δώστε χρόνο στο σώμα σας να ξεκουραστεί και αν πονάτε πολύ, καλό θα είναι να αποφύγετε τη γυμναστική την επόμενη μέρα.

Σε περίπτωση πολύ έντονων πόνων, μπορείτε να πάρετε ένα παυσίπονο και να κάνετε μασάζ στα πονεμένα μέλη σας με κάποιο φυτικό λάδι, όπως η άρνικα.

Διάστρεμμα

Το διάστρεμμα αντιπροσωπεύει το 25% των κοινών τραυματισμών στη διάρκεια της άθλησης.

Μια απότομη προσπάθεια μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό και να νιώσετε έναν πολύ έντονο πόνο.

Όταν δείτε το πόδι σας να πρήζεται θα καταλάβετε ότι πρόκειται για διάστρεμμα.

Πρόκειται για ένα τέντωμα των συνδέσμων που επιτρέπουν στις αρθρώσεις να μένουν στη θέση τους.

Οι σύνδεσμοι στον αστράγαλο και στο γόνατο είναι εκείνοι που παθαίνουν πιο συχνά διάστρεμμα, αλλά συνήθως δεν είναι σοβαρό και αντιμετωπίζεται σχετικά εύκολα.

Όταν ο σύνδεσμος έχει απλά διαταθεί και το διάστρεμμα είναι ελαφρύ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν ελαστικό επίδεσμο που θα τον συγκρατήσει.

Τα ψυχρά επιθέματα και μια αντιφλεγμονώδης αλοιφή θα σας επιτρέψουν να ανακάμψετε σε μερικές μέρες, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψετε την ξεκούραση.

Στην περίπτωση σοβαρού διαστρέμματος θα πρέπει να επισκεφτείτε τον γιατρό σας.

Γυμναστική Αντιμετωπίστε τους Τραυματισμούς

Τενοντίτιδα

Πρόκειται για μια φλεγμονή στους τένοντες των αρθρώσεων, δηλαδή τους ινώδεις ιστούς που συνδέουν τους μυς με τα οστά.

Προκαλεί πρήξιμο, πόνο και δυσκολία στην κίνηση. Μπορεί να εμφανιστεί ύστερα από παρατεταμένη ακινησία ή αποχή από άθληση.

Σημειώνουμε ότι η φλεγμονή αυτή αφορά εκείνους που ταλαιπωρούν συστηματικά τα σημεία αυτά και μπορεί να συμβεί όχι μόνο στη διάρκεια της άθλησης, αλλά και μετά από πολύωρη χρήση του υπολογιστή ή απλώς κάνοντας δουλειές του σπιτιού.

Η σωστή προετοιμασία πριν την άσκηση με προθέρμανση και οι διατάσεις είναι η καλύτερη προφύλαξη.

Να προσέχετε τη στάση του σώματος στη διάρκεια της προσπάθειας, να αθλείστε με μέτρο, να μην ξεπερνάτε τα όριά σας, και να προσέχετε τη διατροφή σας πριν την άσκηση.

Η τενοντίτιδα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα ώστε να μην μετατραπεί σε χρόνια αλλά και για να μην προκαλέσει ρήξη του τένοντα.

Με τα πρώτα σημάδια θα πρέπει να ξεκουράσετε το συγκεκριμένο σημείο και να μην το ταλαιπωρείτε.

Τα παυσίπονα και η κρυοθεραπεία μπορεί να σας ανακουφίσουν από τον πόνο.

Ένας φυσιοθεραπευτής θα βοηθήσει στη γρήγορη ανάρρωση, ενώ ένας νάρθηκας μπορεί να σας ανακουφίσει από τον πόνο που σας προκαλούν οι καθημερινές ασχολίες.

Να θυμάστε ότι η διατροφή σας χρειάζεται φρούτα, λαχανικά και επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού με νερό και φρέσκους χυμούς, για να αποφύγετε πιθανή κατακράτηση υγρών που θα επιβαρύνει τον τένοντα και θ' απομακρύνει το ουρικό οξύ που έχει συσσωρευτεί.

Σε περίπτωση που η κατάσταση δεν βελτιώνεται, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε ένα ιατρό για να σας χορηγήσει αντιφλεγμονώδη

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.