A+ A A-

Λάθη στη Διατροφή του Παιδιού - Μέρος Δεύτερο

Η λίστα με τα λάθη που κάνουν οι γονείς στη διατροφή των παιδιών συνεχίζεται...

Διαβάστε παρακάτω τη συνέχεια του προηγούμενου άρθρου.

Λάθη στη Διατροφή

Πάντα Φρούτο μετά το Φαγητό

Άλλο ένα διατροφικό λάθος που κάνουμε, το οποίο στερεί από τον οργανισμό του παιδιού τα θρεπτικά συστατικά του φρούτου.

Αυτό συμβαίνει γιατί το φρούτο, ως εύπεπτο τρόφιμο, θα αποβληθεί με τα ούρα και τα κόπρανα, προτού προλάβει ο οργανισμός να πάρει τις βιταμίνες του, αφού έχει πρώτα να ασχοληθεί με τα πιο «δύσκολα»: τις πρωτεΐνες και το άμυλο από το φαγητό.

Άρα το μόνο που κερδίζει το παιδί με το φρούτο μετά το φαγητό είναι 4 κουταλιές ζάχαρη χωρίς τις βιταμίνες.

Βέβαια, αν τεθεί θέμα να φάει το παιδί φρούτο ή γλυκό ως επιδόρπιο, σαφώς θα προτιμήσουμε το φρούτο.

Τα φρούτα κατά προτίμηση να καταναλώνονται 1-2 ώρες μετά το φαγητό.

Πώς θα Μεγαλώσει αν δεν Τρώει Κρέας;

Πολλά παιδιά δεν τρώνε το κρέας, κυρίως γιατί «βαριούνται» να μασήσουν.

Αυτό όμως δεν χρειάζεται να μας αγχώνει, ούτε να μας αναγκάζει να πιέζουμε και να μαλώνουμε με το παιδί την ώρα του φαγητού.

Μπορεί να τρώει μπιφτέκια, κοτόπουλο ή κιμά, που είναι πιο μαλακά, αλλά και τροφές που μπορούν να αντικαταστήσουν το κρέας όπως τα αυγά, το γάλα, το τυρί ή τα όσπρια με ρύζι ή τυρί.

Του Δίνω Γάλα light για να μην Παχύνει

Το αποβουτυρωμένο γάλα είναι λάθος επιλογή, τουλάχιστον για παιδιά κάτω των 2 ετών.

Αλλά ακόμη και στα μεγαλύτερα παιδιά, μόνο αν υπάρχει σοβαρή παχυσαρκία και συναινέσει ο παιδίατρος ή ο ειδικός διαιτολόγος, μπορούμε να δίνουμε γάλα λάιτ, με την προϋπόθεση ότι αυτά παίρνουν το απαραίτητο λίπος από άλλες τροφές.

Μην Πίνεις Νερό Πριν από το Φαγητό

Το νερό «ξεπλένει» κατά κάποιο τρόπο το πεπτικό σύστημα, άρα είναι λάθος να εμποδίζουμε το παιδί να πιει μήπως και του κοπεί η όρεξη.

Αντίθετα, σε κάποιες περιπτώσεις πρέπει να «πιέζουμε» το παιδί να πίνει νερό, αφού δεν έχει ακόμη πλήρως ανεπτυγμένο το μηχανισμό ρύθμισης της θερμοκρασίας και ξεχνάει να πίνει νερό.

Λάθη στη Διατροφή του Παιδιού

Το Χτυπητό Αυγό Είναι πιο Υγιεινό

Γιατί να δώσουμε στο παιδί μας το αυγό με αυτό τον τρόπο, που μπορεί να είναι επικίνδυνο από άποψη υγείας, κυρίως λόγω της σαλμονέλας;

Μπορούμε να προτιμήσουμε τα βραστά αυγά ή έστω τα τηγανητά και την ομελέτα με 1-2 κουταλιές ελαιόλαδο.

Θα του Δώσω Βιταμίνες Γιατί δεν Τρώει Αρκετά Φρούτα

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα παιδιά δεν χρειάζονται συμπληρώματα βιταμινών, εκτός κι αν ο παιδίατρος συστήσει διαφορετικά.

Αν δεν τρώει τις τροφές που πρέπει, ας φροντίζουμε καταρχήν να τρώμε οι ίδιοι λαχανικά και φρούτα μπροστά του, να υπάρχει ποικιλία στο ψυγείο μας και κυρίως να μην «πιέζουμε» το παιδί να τα φάει.

Αν δούμε ότι και πάλι δεν τρώει λαχανικά, μπορούμε να τα έχουμε μέσα στο φαγητό και να προτιμάμε ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης.

Φάε τη Δύναμή σου

Προτού πιέσουμε το παιδί, ας θυμηθούμε ότι η ποσότητα του φαγητού που βάζουμε στο πιάτο είναι αυτή που εμείς αποφασίσαμε ότι πρέπει να φάει.

Αν δεν το πιέσουμε, το παιδί θα φάει τόσο όσο πεινάει, αφού σε όλα τα έμβια όντα υπάρχει ο μηχανισμός κορεσμού της πείνας.

Όταν ο μηχανισμός αυτός δώσει «σήμα», μπορεί να σταματήσει ακόμη κι αν έχει αφήσει στο πιάτο του μία μπουκιά.

Αν λοιπόν πιέσουμε το παιδί να φάει έστω και μία μπουκιά παραπάνω, ακυρώνουμε αυτό το μηχανισμό και το παιδί, μεγαλώνοντας, θα μάθει να «τρώει για να τρώει», οπότε μπορεί να αποκτήσει πρόβλημα στον έλεγχο του βάρους του.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.